Δευτέρα 20 Μαρτίου 2023

Καταγγελία-«βόμβα» για τον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά - Τι λέει η ΣΤΑΣΥ

Ερωτήματα για την πυροπροστασία και την καντίνα στην έξοδο επιβατών

Όπως δήλωσε στο enikos.gr, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης, όταν το Σωματείο αναζήτησε τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας έπειτα από την καταγγελία που είχε κάνει για την καντίνα που «ξεφύτρωσε» δίπλα από τα ακυρωτικά μηχανήματα, από την απάντηση της Πυροσβεστικής, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας.

της Εύης Κατσώλη

Ερωτήματα διατυπώνει δε, ο κ. Κοντογιάννης και για το εάν το σημείο όπου έχει ανοίξει και λειτουργεί η καντίνα από τον Νοέμβριο του 2022 δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης εκκένωσης του σταθμού.

«Η καντίνα έχει τοποθετηθεί στην έξοδο επιβατών, δίπλα από τα ακυρωτικά μηχανήματα, καταλαμβάνοντας ένα σημαντικό μέρος από τον χώρο του σταθμού, περιορίζοντας τον ελεύθερο χώρο διέλευσης των επιβατών και «κλείνοντας» ένα σημαντικό κομμάτι. Ας μας απαντήσουν οι αρμόδιοι αν τίθεται θέμα ασφαλείας σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνει εκκένωση του σταθμού» υποστηρίζει ο κ. Κοντογιάννης.

Καντίνα στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά

Το Σωματείο την περίοδο εκείνη είχε απευθυνθεί στο Τμήμα Πυρασφάλειας Πειραιά για το εάν υπάρχουν πιστοποιητικά και όπως φαίνεται από την απάντηση που έστειλε στο Σωματείο η Υπηρεσία με e-mail που δημοσιεύει το enikos.gr, προκύπτει ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας για ολόκληρο τον σταθμό. Όπως είπε ο κ. Κοντογιάννης, μετά την αλλαγή της νομοθεσίας, οι άδειες πυρασφάλειας δεν εκδίδονται από την Πυροσβεστική.

Συγκεκριμένα η απάντηση του Τμήματος Πυρασφάλειας αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

«Σε απάντηση της υπ’ αριθμόν 7945 Φ701.14/16 -12-2022 αίτησής σας, σας γνωρίζουμε ότι από τον έλεγχο του αρχείου της Υπηρεσίας μας προκύπτει ότι για τον σταθμό γραμμής 1 του Πειραιά είχε κατατεθεί μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας προς έγκριση η οποία επεστράφη στις 23/3/2018 για ανασύνταξη λόγω παρατηρήσεων από την Υπηρεσία μας.

Βάσει της 13/2021 Πυρ/κης Διάταξης δεν απαιτείται πλέον εγκεκριμένη μελέτη Ενεργητικής Πυροπροστασίας, πλην των περιπτώσεων που προκύπτουν αποκλίσεις από την κείμενη Νομοθεσία».

Η απάντηση της Πυροσβεστικής για την πυρασφάλεια στον ΗΣΑΠ Πειραιά

Αντιδράσεις για την καντίνα και επειδή λειτουργεί σε χώρο - μνημείο

Έντονες αντιδράσεις είχαν προκληθεί από πέρυσι το καλοκαίρι όταν έγινε γνωστό ότι ιδιώτης νοίκιασε ένα μέρος της αποβάθρας με σκοπό να ανοίξει καντίνα, καθώς ο σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά αποτελεί χώρο – μνημείο.

Τότε το Σωματείο Εργαζομένων είχε αντιδράσει υποστηρίζοντας ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ φέρει βαρύτατες ευθύνες.

«Είδαμε να «φυτρώνει» στη μέση του σταθμού ανάμεσα στα ακυρωτικά μηχανήματα, μέσα στη νύκτα μια κατασκευή από λαμαρίνες για την δημιουργία της καντίνας» ανέφερε το Σωματείο σε ανακοίνωσή του, ενώ σε άλλο σημείο τόνιζε ότι «στις 4-11-2022 η Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Αττικής, Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας και Κυκλάδων δια του αναπληρωτή προϊσταμένου της κ. Σταύρου Τσάβαλου μας πληροφόρησε ότι για το εν λόγω κτίσμα έχει δοθεί άδεια από 2-8-2022.

Πέρα από τα λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί στους εργαζόμενους, πέρα από το οξύμωρο της πώλησης φαγητού και ποτών σε χώρους όπου απαγορεύεται η κατανάλωσή τους, αυτό που μας προκαλεί  αλγεινή αίσθηση είναι η αντιμετώπιση από τους αρμόδιους του υπουργείου πολιτισμού ενός κτιρίου – μνημείου το οποίο αναμέναμε να προστατεύεται λειτουργικά και αισθητικά από τον Αρχαιολογικό νόμο. Σε μια εποχή που πωλούνται τα πάντα η εν λόγω παρέμβαση συνιστά τον ορισμό και το όριο της αισθητικής και λειτουργικής υποβάθμισης ενός Μνημείου».

Η καντίνα στον σταθμό ΗΣΑΠ του Πειραιά

https://www.enikos.gr/

Τι λέει η ΣΤΑΣΥ για τις καταγγελίες


Το σημείο όπου κατασκευάστηκε η καντίνα στον σταθμό του ΗΣΑΠ του Πειραιά, που άνοιξε και λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 «επιλέχθηκε με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού και κυρίως την απρόσκοπτη και ομαλή επιβίβαση/αποβίβαση των επιβατών», αναφέρουν κύκλοι της ΣΤΑΣΥ σχετικά με την καταγγελία «βόμβα» που δημοσίευσε σήμερα το enikos.gr.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνος Κοντογιάννης δήλωσε στο enikos.gr ότι, όταν το Σωματείο αναζήτησε τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας έπειτα από την καταγγελία που είχε κάνει για την καντίνα που κατασκευάστηκε δίπλα από τα ακυρωτικά μηχανήματα, από την απάντηση της Πυροσβεστικής, διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένη μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας. 

Ο κ. Κοντογιάννης διατύπωσε επίσης ερωτήματα και για το εάν το σημείο όπου έχει ανοίξει και λειτουργεί η καντίνα δημιουργεί πρόβλημα στην ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης εκκένωσης του σταθμού.

Σημειώνεται, επίσης, ότι το Σωματείο Εργαζομένων είχε αντιδράσει από πέρυσι το καλοκαίρι όταν έγινε γνωστό ότι ιδιώτης νοίκιασε ένα μέρος της αποβάθρας με σκοπό να ανοίξει καντίνα, καθώς ο σταθμός του ΗΣΑΠ στον Πειραιά αποτελεί χώρο – μνημείο. 

Η πλευρά της ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει ότι, από τα σχέδια του σταθμού Πειραιά σχετικά με την τοποθέτηση των πυλών του ΑΣΣΚ καθώς και τις σχετικές φωτογραφίες, διαπιστώνει κανείς ότι το σημείο που κατασκευάσθηκε το κατάστημα εστίασης, επιλέχθηκε με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού και κυρίως την απρόσκοπτη και ομαλή επιβίβαση/αποβίβαση των επιβατών.

Συγκεκριμένα, από την ΣΤΑΣΥ σημειώνουν ότι από την ημερομηνία τοποθέτησης των πυλών του ΑΣΣΚ, το σημείο αυτό έπαψε να χρησιμοποιείται από τους επιβάτες για την διέλευση τους. Αντιθέτως, όπως λένε από την εταιρεία, τοποθετήθηκαν μεταλλικά κιγκλιδώματα όπου απαγόρευαν την διέλευση των επιβατών με σκοπό την χρήση των πυλών. 

Από την ΣΤΑΣΥ αναφέρουν επίσης ότι μέρος των κιγκλιδωμάτων ήταν και μία μεταλλική πόρτα (κλειδωμένη με σύρτη), σκοπός της οποίας ήταν η είσοδος οχημάτων της ΣΤΑΣΥ για την συντήρηση του σταθμού και όχι έξοδος κινδύνου. «Η θύρα αυτή, μετά την κατασκευή του καταστήματος, μεταφέρθηκε (δεν καταργήθηκε) στην άκρη της αποβάθρας», τονίζουν.

Οι φωτογραφίες

ΗΣΑΠ Πειραιάς

ΗΣΑΠ Πειραιάς

Τα σχέδια

https://www.enikos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom