Στο τέλος του έτους αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση της Εγνατίας, στην οποία προχώρησε το ΤΑΙΠΕΔ και η ιδιωτική εταιρία που θα αναλάβει τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας θα πάρει μια γερή προίκα.
Δεν είναι άλλη από τα διόδια, τα οποία από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους θα κάψουν στην κυριολεξία την τσέπη του κάθε διερχόμενου οδηγού!
Η χρέωση θα φτάνει στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως προβλέπει η απόφαση που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάσουν στα 200 εκατομμύρια!
Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ το έτος.
Τουλάχιστον σ’ αυτό το ύψος έχουν εκτιμηθεί από τους εργαζόμενους της Εγνατίας ΑΕ, οι οποίοι γνωρίζουν όλα τα μεγέθη του οδικού άξονα.
Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.
Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.) το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.
Η αύξηση των τιμών διοδίων της Εγνατίας Οδού από την 1η Ιανουαρίου και οι νέες τιμές
Νέο Κόστος Διοδίων Εγνατίας Οδού
(Διαδρομή Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου με επιστροφή: 2*658 χλμ.)
| |||
2018
|
1.1.2019*
(+86%)
|
Παραχώρηση**
(+161%)
| |
ΙΧ
|
34,8 €
|
64,6 €
|
91 €
|
Φορτηγά, Λεωφορεία
|
87,4 €
|
163 €
|
228,8 €
|
Ρυμουκλούμενα
|
122,2 €
|
228,8 €
|
321,2 €
|
*0,05ευρώ/χλμ. (ΦΕΚ Β’ 2090/7.6.2018)
**Μέγιστη τιμή (ΦΕΚ Β’ 3086/2014)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου