Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Παραιτήθηκε η Ευτέρπη Κουτζαμάνη με αιχμές για προσπάθεια χειραγώγησης των δικαστών

«παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα προσπάθειες που πλήττουν τη θεσμική ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και το κύρος αυτής»

Αποχώρησε σήμερα,μετά από 41 χρόνια υπηρεσίας, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη,λόγω συμπλήρωσης του ανωτάτου προβλεπομένου ορίου ηλικίας.

Σε γραπτή δήλωσή της η κ. Κουτζαμάνη, τη θέση της οποίας
καταλαμβάνει η κ. Ξένη Δημητρίου με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, καταγγέλλει ότι τελευταία εκδηλώνονται προσπάθειες που πλήττουν την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και το κύρος της και για το λόγο αυτό καλεί τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς να τις αποκρούσουν και να μείνουν αταλάντευτα πιστοί την προάσπιση της ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και στην εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Ολόκληρη η δήλωση της κυρίας Κουτζαμάνη έχει ως εξής:
«Η σημερινή ημέρα είναι για μένα ξεχωριστή γιατί αποχωρίζομαι μετά 41 χρόνια το χώρο της Δικαιοσύνης που υπήρξε το βασικό κομμάτι της ζωής μου μέχρι σήμερα.Αφιερώθηκα στη δικαιοσύνη με τον τρόπο που μου υπαγόρευε η συνείδησή μου και αξιώθηκα να ολοκληρώσω την πορεία μου.

Είχα την τιμή να υπηρετήσω τη Δικαιοσύνη από τη θέση της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου και να είμαι η πρώτη γυναίκα Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου.

Η ζωή μου ως η πρώτη γυναίκα στον εισαγγελικό κλάδο δεν υπήρξε εύκολη. Διάλεξα ένα δρόμο γεμάτο από διαρκή άσκηση, μόχθο και αγωνία. Πάσχισα πολύ να γίνω αποδεκτή σε ένα ανδροκρατούμενο τότε εισαγγελικό κλάδο. Σε όλη μου την εισαγγελική διαδρομή μοναδικός μου σκοπός ήταν να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου και να υπηρετώ τα πράγματα για τα οποία ορκίσθηκα.

Θέλω να πιστεύω ότι πέτυχα το στόχο μου αυτό. Στην άσκηση των καθηκόντων μου δεν δέχθηκα ποτέ υποδείξεις από οποιαδήποτε πλευρά. Ανταμοιβή μου υπήρξε η βαθειά ικανοποίηση που προσφέρει στον άνθρωπο η επιτέλεση του καθήκοντος, η υπερηφάνεια που γεμίζει το δικαστικό λειτουργό η αίσθηση της ανεξαρτησίας και η γαλήνη που εντέλει προσφέρει η πεποίθηση ότι έπραξε και έκρινε κατά συνείδηση, έστω και αν ανθρωπίνως δεν είναι δυνατή η αποφυγή της πλάνης και του σφάλματος.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την αρμονική συνεργασία που είχα μαζί σας καθόλη τη διάρκεια της εισαγγελικής μου διαδρομής ιδιαίτερα δε τα τελευταία τρία χρόνια που βρισκόμουν στην κορυφή της εισαγγελικής ιεραρχικής πυραμίδας της χώρας και να σας συγχαρώ για την αντικειμενικότητα των δημοσιευμάτων σας και των ρεπορτάζ σας, με τα οποία ενημερώνετε την κοινή γνώμη.

Γιατί δυστυχώς, υπάρχουν και συνάδελφοί σας, ευτυχώς λίγοι που τα δημοσιεύματά τους δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια και θίγουν την τιμή και υπόληψη των δικαστικών λειτουργών, στους οποίους αναφέρονται.

Προτίμησα, καθόσον με αφορούσαν τέτοια δημοσιεύματα, ευτυχώς ελάχιστα, να μη απαντήσω σ΄αυτά, ούτε να στείλω εξώδικα, ούτε να υποβάλλω μηνύσεις, αλλά να σιωπήσω για να προστατεύσω το κύρος μου ως εισαγγελικού λειτουργού, διότι πιστεύω ότι το κύρος του δικαστικού λειτουργού δεν κατοχυρώνεται με μηνύσεις ή εξώδικα ή διαψεύσεις, αλλά κατακτιέται από την προσωπική στάση και πολιτεία του καθενός και δεν χαρίζεται ως δώρο από την κατοχή μιάς δημόσιας θέσης.

Οι Θεσμοί δεν είναι αυτομάτως ισχυροί από μόνοι τους αλλά παίρνουν το ύψος των ανθρώπων που τους κουβαλούν στις πλάτες τους.

Αισθάνομαι επίσης την ανάγκη να επισημάνω ότι θλίβομαι γιατί παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα προσπάθειες που πλήττουν τη θεσμική ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και το κύρος αυτής.

Απέναντι σ΄αυτά τα φαινόμενα οι δικαστικοί λειτουργοί έχουν την αποκλειστική ευθύνη να κρατούν την Δικαιοσύνη ανεξάρτητη και ελεύθερη και να αποκρούουν τις προσπάθειες αυτές και θα τις αποκρούουν ευχερώς εάν έχουν κάνει βίωμά τους την απονομή του δικαίου και εάν έχουν ταυτίσει την ψυχή τους και το είναι τους με την ανεξαρτησία τους ως δικαστικών Λειτουργών.

Κλείνοντας θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι
Σας ευχαριστώ όλους θερμά
Σας εύχομαι από καρδιάς υγεία και χαρά και καλή δύναμη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom