Δυνατότητα απευθείας αναθέσεων ανεξαρτήτως ύψους δαπάνης σε εταιρεία του ΣΕΤΕ από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και όλες τις περιφέρειες και τους δήμους προβλέπει διάταξη της τελευταίας ΠΝΠ • «Πελατειακή σχέση» καταγγέλλει η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Κ. Νοτοπούλου.
Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η νομοθέτηση διά Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έχει γίνει το άλλοθι για μια «φάμπρικα» απευθείας αναθέσεων, η σκοπιμότητα και νομιμότητα των οποίων δεν υπηρετείται απλά και μόνο με τη δημοσιοποίησή τους στη «Διαύγεια» (κατά το «αμαρτία ομολογουμένη…»).
Στην τελευταία ΠΝΠ για την πανδημία που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τη Μ. Δευτέρα (13/4/2020, ΦΕΚ 84), ανάμεσα στα 78 άρθρα της υπάρχει διάταξη που δίνει ένα είδος λευκής επιταγής σε όλους τους φορείς του δημοσίου που εμπλέκονται με τον τουρισμό, από το υπουργείο Τουρισμού μέχρι και τον τελευταίο δήμο της χώρας, να συμβάλλονται αποκλειστικά με εταιρεία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για θέματα προβολής και «ανεξαρτήτως αξίας σύμβασης» (!).
Συγκεκριμένα, το άρθρο 69 της ΠΝΠ αναφέρει:
«Δράσεις προβολής για την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία “Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού” και τον διακριτικό τίτλο “Marketing Greece A.E.” με απευθείας ανάθεση και, πάντως, τηρούμενης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω συμβάσεις μετά από τη σύναψή τους θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για κατά προτεραιότητα έγκριση, εφόσον αυτό απαιτείται από τις γενικές διατάξεις.
Οι συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς».
«Ζούμε σε κράτος δικαίου;»
«Η παραπάνω ενέργεια καταστρατηγεί την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού», επεσήμανε αναγνώστης της εφημερίδας που επέστησε την προσοχή μας στην επίμαχη διάταξη –χωρίς να κρύβει την ιδιότητά του ως επικεφαλής εταιρείας που ασχολείται με το τουριστικό μάρκετινγκ εδώ και χρόνια–, αναρωτώμενος «αν ζούμε σε κράτος δικαίου». Τον ευχαριστούμε για την υπόδειξη και το ερέθισμα.
Το ζήτημα θέτει με χθεσινή δήλωσή της και η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία πέραν της «πελατειακής σχέσης κυβέρνησης - Marketing Greece» που βλέπει στη διάταξη, επισημαίνει ότι «με εντολή του Υπουργού Χάρη Θεοχάρη, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, τοποθετήθηκε πρόσφατα στην Ομάδα Εργασίας για το Branding του Ελληνικού Τουρισμού, που συνέστησε το Υπουργείο Τουρισμού».
Η Marketing Greece δηλώνει στη σελίδα της μη κερδοσκοπική εταιρεία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο αυτοπροσδιορισμός ως μη κερδοσκοπικής, ωστόσο, είναι αυθαίρετος, αφού δεν πρόκειται για Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ) ή οποιασδήποτε άλλης νομικής μορφής ΜΚΟ, αλλά για κανονική Ανώνυμη Εταιρεία, με υποχρεώσεις δημοσιότητας και ισολογισμούς στους οποίους εμφανίζει ίδια κεφάλαια περί το 1 εκατ. ευρώ και ετήσιο κύκλο εργασιών που στα έξι χρόνια λειτουργίας της κυμαίνεται από 600.000 έως 1 εκατ. ευρώ.
Το Δ.Σ. της εταιρείας συγκροτείται από εκπροσώπους εταιρειών-μελών του ΣΕΤΕ και του ΞΕΕ, με πρόεδρο τον Ι. Ρέτσο (πρόεδρο και του ΣΕΤΕ), διευθύνουσα σύμβουλο την Ι. Δρέττα και αντιπρόεδρο τον Α. Βασιλικό, πρόεδρο του ΞΕΕ. Στα μέλη του Δ.Σ. εκπροσωπούνται μεγάλες ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, η Aegean και άλλα βαριά ονόματα του τουριστικού κλάδου, σε σημαντικό ποσοστό ταυτόσημα με τη διοίκηση του ΣΕΤΕ, που έχει αναχθεί θεσμικά σε κοινωνικό εταίρο και ομπρέλα των επιχειρηματικών ενώσεων του τουριστικού και ταξιδιωτικού τομέα. Βασικό επίτευγμα της «θυγατρικής» του ΣΕΤΕ Marketing Greece είναι η διαδραστική πλατφόρμα Discover Greece, με προβολή τουριστικών προορισμών και ταξιδιωτικές πληροφορίες σε 6 γλώσσες, πλην των ελληνικών.
Μέχρι σήμερα οι καμπάνιες προβολής της Marketing Greece περιορίζονται σε ένα «συλλογικό» μάρκετινγκ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η διάταξη της ΠΝΠ που την καθιστά, έστω και για τέσσερις μήνες, διαφημιστικό μονοπώλιο για το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τις 13 περιφέρειες και τους 325 δήμους της χώρας, μαζί με τις αναπτυξιακές τους εταιρείες, αλλάζει τα πράγματα.
Ανελέητος διαγκωνισμός
Αίφνης, ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece αποκτά προνομιακή πρόσβαση σε τεράστιο πελατολόγιο φορέων που, πιεζόμενοι από χιλιάδες μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα σε όλη τη χώρα οι οποίες αντιμετωπίζουν το φάσμα της κατάρρευσης, θα αναγκαστούν να επιδοθούν σε ανελέητο ανταγωνισμό και διαγκωνισμό για να ανακτήσουν ό,τι μπορούν από τη χαμένη τουριστική σεζόν. Κι αυτό εφόσον επικρατήσει το αισιόδοξο σενάριο ενός «καθαρού» από την πανδημία παράθυρου 3-5 μηνών τουριστικής κίνησης.
Αν, μάλιστα, την προσεχή εβδομάδα, στο πακέτο ενίσχυσης του τουριστικού κλάδου που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση περιληφθούν και οι προτάσεις για επιδοτούμενα ταξιδιωτικά voucher σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του εσωτερικού τουρισμού θα πιάσει κόκκινο. Ο,τι καλύτερο για μια εταιρεία που έχει το πλεονέκτημα να συνάπτει συμβάσεις υπηρεσιών προβολής με εκατοντάδες δημόσιους φορείς, χωρίς «ταβάνι» δαπάνης και «κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων»…
Θα μπορούσε να γίνει αλλιώς στις συνθήκες έκτακτης ανάγκης; Φυσικά και θα μπορούσε. Πολλές επιχειρήσεις επικοινωνίας, ιδιωτικές ή και δημόσιοι φορείς, θα μπορούσαν να πάρουν κομμάτια της «δουλειάς», όλες έχουν πληγεί βαρύτατα από την πανδημία, κι όλες έχουν ανάγκη από «δεύτερες ευκαιρίες» τους. Εξάλλου, υπάρχει και το ερώτημα πώς η Marketing Greece θα ανταποκριθεί σε έναν όγκο αιτημάτων για γρήγορα προγράμματα προβολής, αν για παράδειγμα περίπου ταυτόχρονα 200 δήμοι και περιφέρειες της ζητήσουν «εδώ και τώρα» πρότζεκτ στήριξης.
Το γιατί η κυβέρνηση του «αγνού και ανόθευτου ανταγωνισμού» επιλέγει να διαμορφώσει ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που θα εξυπηρετεί ένα δημόσιο μονοψώνιο (γιατί αυτό συγκροτούν τελικά ΕΟΤ, περιφέρειες και δήμοι) δεν είναι και κανένα μυστήριο. Εχουν προηγηθεί δύο συναντήσεις-τηλεδιασκέψεις του πρωθυπουργού με τον ΣΕΤΕ (Γιατί μόνο με αυτόν, από το σύνολο του τουριστικού κλάδου; Γιατί όχι και με την ομοσπονδία των εργαζομένων;) στη διάρκεια της πανδημίας. Και οι συναντήσεις στο Μαξίμου είναι πάντα παραγωγικές…
♦ Καταργούν ουσιαστικά τον ΕΟΤ
Η διαδικασία σταδιακής ιδιωτικοποίησης του ΕΟΤ ξεκίνησε επί υπουργίας Ολγας Κεφαλογιάννη στην κυβέρνηση Σαμαρά. Εκείνη την εποχή η πολιτική ηγεσία είχε αποστερήσει τον ΕΟΤ από το μεγαλύτερο μέρος των αρμοδιοτήτων του, ειδικά ως προς το σκέλος που αφορούσε την ανάπτυξη.
Τότε ξεκίνησε το «ξήλωμα του πουλόβερ» σε ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το οποίο τηρούσε συγκεκριμένες διαδικασίες ως προς τη διαφάνεια, ενώ διέθετε εκατοντάδες εργαζόμενους με την απαραίτητη εξειδίκευση και τεχνογνωσία. Μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ, επί υπουργίας Κουντουρά, εγκαταλείφθηκαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις και υπήρξε περαιτέρω αφαίρεση αρμοδιοτήτων του ΕΟΤ, οι οποίες με Π.Δ. μεταφέρθηκαν στο υπουργείο Τουρισμού. Οι εργαζόμενοι στον ΕΟΤ ενημέρωσαν τότε την υπουργό πως οι έλεγχοι των τουριστικών επιχειρήσεων δεν διενεργούνταν και ότι η αρμοδιότητα θα έπρεπε να επανέλθει στον ΕΟΤ, ο οποίος πλέον είχε χάσει τον αποφασιστικό ρόλο του και είχε μετατραπεί σε εκτελεστικό όργανο.
«Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι πραξικοπηματική. Πρόκειται για την αρχή του τέλους του ΕΟΤ και την παράδοσή του σε ιδιώτες» καταγγέλλουν στην «Εφ.Συν.» εργαζόμενοι με χρόνια εμπειρίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως η επικεφαλής της Marketing Greece, κ. Δρέττα, είναι η σύζυγος του Γιάννη Ρέτσου, επικεφαλής του ΣΕΤΕ. Η ίδια, παράλληλα, είναι και μέλος της επιτροπής που συμβουλεύει το υπουργείο Τουρισμού, ενώ στο παρελθόν διετέλεσε διευθύντρια του γραφείου της Ολγας Κεφαλογιάννη. Επιτελικό κράτος ημετέρων.
Εφημερίδα των Συντακτών 16/4/20
Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η νομοθέτηση διά Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου έχει γίνει το άλλοθι για μια «φάμπρικα» απευθείας αναθέσεων, η σκοπιμότητα και νομιμότητα των οποίων δεν υπηρετείται απλά και μόνο με τη δημοσιοποίησή τους στη «Διαύγεια» (κατά το «αμαρτία ομολογουμένη…»).
Στην τελευταία ΠΝΠ για την πανδημία που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τη Μ. Δευτέρα (13/4/2020, ΦΕΚ 84), ανάμεσα στα 78 άρθρα της υπάρχει διάταξη που δίνει ένα είδος λευκής επιταγής σε όλους τους φορείς του δημοσίου που εμπλέκονται με τον τουρισμό, από το υπουργείο Τουρισμού μέχρι και τον τελευταίο δήμο της χώρας, να συμβάλλονται αποκλειστικά με εταιρεία του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) για θέματα προβολής και «ανεξαρτήτως αξίας σύμβασης» (!).
Συγκεκριμένα, το άρθρο 69 της ΠΝΠ αναφέρει:
«Δράσεις προβολής για την αποκατάσταση της εικόνας της Ελλάδας
Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει την 31η Αυγούστου 2020, το Υπουργείο Τουρισμού, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) α΄ και β΄ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των αναπτυξιακών εταιρειών αυτών, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών με την εταιρεία με την επωνυμία “Marketing Greece Ανώνυμη Εταιρία Προώθησης και Ανάπτυξης του Τουρισμού” και τον διακριτικό τίτλο “Marketing Greece A.E.” με απευθείας ανάθεση και, πάντως, τηρούμενης κανονικά της διαδικασίας ανάρτησης στη Διαύγεια, ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης, κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, υπό την προϋπόθεση ότι οι ανωτέρω συμβάσεις μετά από τη σύναψή τους θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για κατά προτεραιότητα έγκριση, εφόσον αυτό απαιτείται από τις γενικές διατάξεις.
Οι συμβάσεις αφορούν αποκλειστικά στην υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων προβολής, διαφήμισης, προώθησης, επικοινωνίας και δημόσιων σχέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τόσο της χώρας συνολικά, όσο και μεμονωμένων περιοχών της, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών στον ελληνικό τουρισμό από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, με παράλληλη ενίσχυση της εικόνας της χώρας και της τουριστικής αγοράς».
«Ζούμε σε κράτος δικαίου;»
«Η παραπάνω ενέργεια καταστρατηγεί την έννοια του υγιούς ανταγωνισμού», επεσήμανε αναγνώστης της εφημερίδας που επέστησε την προσοχή μας στην επίμαχη διάταξη –χωρίς να κρύβει την ιδιότητά του ως επικεφαλής εταιρείας που ασχολείται με το τουριστικό μάρκετινγκ εδώ και χρόνια–, αναρωτώμενος «αν ζούμε σε κράτος δικαίου». Τον ευχαριστούμε για την υπόδειξη και το ερέθισμα.
Το ζήτημα θέτει με χθεσινή δήλωσή της και η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και τομεάρχης Τουρισμού Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία πέραν της «πελατειακής σχέσης κυβέρνησης - Marketing Greece» που βλέπει στη διάταξη, επισημαίνει ότι «με εντολή του Υπουργού Χάρη Θεοχάρη, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, τοποθετήθηκε πρόσφατα στην Ομάδα Εργασίας για το Branding του Ελληνικού Τουρισμού, που συνέστησε το Υπουργείο Τουρισμού».
Η Marketing Greece δηλώνει στη σελίδα της μη κερδοσκοπική εταιρεία που συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Ο αυτοπροσδιορισμός ως μη κερδοσκοπικής, ωστόσο, είναι αυθαίρετος, αφού δεν πρόκειται για Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ) ή οποιασδήποτε άλλης νομικής μορφής ΜΚΟ, αλλά για κανονική Ανώνυμη Εταιρεία, με υποχρεώσεις δημοσιότητας και ισολογισμούς στους οποίους εμφανίζει ίδια κεφάλαια περί το 1 εκατ. ευρώ και ετήσιο κύκλο εργασιών που στα έξι χρόνια λειτουργίας της κυμαίνεται από 600.000 έως 1 εκατ. ευρώ.
Το Δ.Σ. της εταιρείας συγκροτείται από εκπροσώπους εταιρειών-μελών του ΣΕΤΕ και του ΞΕΕ, με πρόεδρο τον Ι. Ρέτσο (πρόεδρο και του ΣΕΤΕ), διευθύνουσα σύμβουλο την Ι. Δρέττα και αντιπρόεδρο τον Α. Βασιλικό, πρόεδρο του ΞΕΕ. Στα μέλη του Δ.Σ. εκπροσωπούνται μεγάλες ελληνικές ξενοδοχειακές αλυσίδες, η Aegean και άλλα βαριά ονόματα του τουριστικού κλάδου, σε σημαντικό ποσοστό ταυτόσημα με τη διοίκηση του ΣΕΤΕ, που έχει αναχθεί θεσμικά σε κοινωνικό εταίρο και ομπρέλα των επιχειρηματικών ενώσεων του τουριστικού και ταξιδιωτικού τομέα. Βασικό επίτευγμα της «θυγατρικής» του ΣΕΤΕ Marketing Greece είναι η διαδραστική πλατφόρμα Discover Greece, με προβολή τουριστικών προορισμών και ταξιδιωτικές πληροφορίες σε 6 γλώσσες, πλην των ελληνικών.
Μέχρι σήμερα οι καμπάνιες προβολής της Marketing Greece περιορίζονται σε ένα «συλλογικό» μάρκετινγκ του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η διάταξη της ΠΝΠ που την καθιστά, έστω και για τέσσερις μήνες, διαφημιστικό μονοπώλιο για το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τις 13 περιφέρειες και τους 325 δήμους της χώρας, μαζί με τις αναπτυξιακές τους εταιρείες, αλλάζει τα πράγματα.
Ανελέητος διαγκωνισμός
Αίφνης, ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece αποκτά προνομιακή πρόσβαση σε τεράστιο πελατολόγιο φορέων που, πιεζόμενοι από χιλιάδες μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα σε όλη τη χώρα οι οποίες αντιμετωπίζουν το φάσμα της κατάρρευσης, θα αναγκαστούν να επιδοθούν σε ανελέητο ανταγωνισμό και διαγκωνισμό για να ανακτήσουν ό,τι μπορούν από τη χαμένη τουριστική σεζόν. Κι αυτό εφόσον επικρατήσει το αισιόδοξο σενάριο ενός «καθαρού» από την πανδημία παράθυρου 3-5 μηνών τουριστικής κίνησης.
Αν, μάλιστα, την προσεχή εβδομάδα, στο πακέτο ενίσχυσης του τουριστικού κλάδου που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση περιληφθούν και οι προτάσεις για επιδοτούμενα ταξιδιωτικά voucher σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά, είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του εσωτερικού τουρισμού θα πιάσει κόκκινο. Ο,τι καλύτερο για μια εταιρεία που έχει το πλεονέκτημα να συνάπτει συμβάσεις υπηρεσιών προβολής με εκατοντάδες δημόσιους φορείς, χωρίς «ταβάνι» δαπάνης και «κατά παρέκκλιση της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων»…
Θα μπορούσε να γίνει αλλιώς στις συνθήκες έκτακτης ανάγκης; Φυσικά και θα μπορούσε. Πολλές επιχειρήσεις επικοινωνίας, ιδιωτικές ή και δημόσιοι φορείς, θα μπορούσαν να πάρουν κομμάτια της «δουλειάς», όλες έχουν πληγεί βαρύτατα από την πανδημία, κι όλες έχουν ανάγκη από «δεύτερες ευκαιρίες» τους. Εξάλλου, υπάρχει και το ερώτημα πώς η Marketing Greece θα ανταποκριθεί σε έναν όγκο αιτημάτων για γρήγορα προγράμματα προβολής, αν για παράδειγμα περίπου ταυτόχρονα 200 δήμοι και περιφέρειες της ζητήσουν «εδώ και τώρα» πρότζεκτ στήριξης.
Το γιατί η κυβέρνηση του «αγνού και ανόθευτου ανταγωνισμού» επιλέγει να διαμορφώσει ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που θα εξυπηρετεί ένα δημόσιο μονοψώνιο (γιατί αυτό συγκροτούν τελικά ΕΟΤ, περιφέρειες και δήμοι) δεν είναι και κανένα μυστήριο. Εχουν προηγηθεί δύο συναντήσεις-τηλεδιασκέψεις του πρωθυπουργού με τον ΣΕΤΕ (Γιατί μόνο με αυτόν, από το σύνολο του τουριστικού κλάδου; Γιατί όχι και με την ομοσπονδία των εργαζομένων;) στη διάρκεια της πανδημίας. Και οι συναντήσεις στο Μαξίμου είναι πάντα παραγωγικές…
♦ Καταργούν ουσιαστικά τον ΕΟΤ
Η διαδικασία σταδιακής ιδιωτικοποίησης του ΕΟΤ ξεκίνησε επί υπουργίας Ολγας Κεφαλογιάννη στην κυβέρνηση Σαμαρά. Εκείνη την εποχή η πολιτική ηγεσία είχε αποστερήσει τον ΕΟΤ από το μεγαλύτερο μέρος των αρμοδιοτήτων του, ειδικά ως προς το σκέλος που αφορούσε την ανάπτυξη.
Τότε ξεκίνησε το «ξήλωμα του πουλόβερ» σε ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το οποίο τηρούσε συγκεκριμένες διαδικασίες ως προς τη διαφάνεια, ενώ διέθετε εκατοντάδες εργαζόμενους με την απαραίτητη εξειδίκευση και τεχνογνωσία. Μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ, επί υπουργίας Κουντουρά, εγκαταλείφθηκαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις και υπήρξε περαιτέρω αφαίρεση αρμοδιοτήτων του ΕΟΤ, οι οποίες με Π.Δ. μεταφέρθηκαν στο υπουργείο Τουρισμού. Οι εργαζόμενοι στον ΕΟΤ ενημέρωσαν τότε την υπουργό πως οι έλεγχοι των τουριστικών επιχειρήσεων δεν διενεργούνταν και ότι η αρμοδιότητα θα έπρεπε να επανέλθει στον ΕΟΤ, ο οποίος πλέον είχε χάσει τον αποφασιστικό ρόλο του και είχε μετατραπεί σε εκτελεστικό όργανο.
«Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι πραξικοπηματική. Πρόκειται για την αρχή του τέλους του ΕΟΤ και την παράδοσή του σε ιδιώτες» καταγγέλλουν στην «Εφ.Συν.» εργαζόμενοι με χρόνια εμπειρίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως η επικεφαλής της Marketing Greece, κ. Δρέττα, είναι η σύζυγος του Γιάννη Ρέτσου, επικεφαλής του ΣΕΤΕ. Η ίδια, παράλληλα, είναι και μέλος της επιτροπής που συμβουλεύει το υπουργείο Τουρισμού, ενώ στο παρελθόν διετέλεσε διευθύντρια του γραφείου της Ολγας Κεφαλογιάννη. Επιτελικό κράτος ημετέρων.
Εφημερίδα των Συντακτών 16/4/20
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου