της Αγγελικής Παγουλάτου *
Εχετε δίκιο, κυρία Υπουργέ, που καταργείτε την Κοινωνιολογία από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Γιατί τι έχει να προσφέρει η κοινωνιολογία σε ένα μαθητή του 21ου αιώνα;
-Μήπως θα τον διδάξει για την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μέσω των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, όπως η τηλεργασία που καταργεί την έννοια του 8ωρου, και των απεργιών, των επιδομάτων, καθιστώντας την εργασιακή δύναμη απροσδιόριστη και ασαφή; (σελ 114, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως θα τον διδάξει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί ως σύστημα επιλογής που ευνοεί τις ανώτερες τάξεις σε βάρος των υπολοίπων, αφού οι κοινωνικές επιδόσεις συνδέονται με κοινωνικά χαρακτηριστικά; (σελ 99, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως θα μάθει ο νέος για τις νέες μορφές ανισότητας που επιφέρει ο ψηφιακός αναλφαβητισμός που παρατηρείται στη μεταβιομηχανική εποχή;
-Ή μήπως θα αναφερθεί και στα αρνητικά της τηλεκπαίδευσης, όπως το ότι μειώνει τον άμεσο και προσωπικό χαρακτήρα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; (σελ 102, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως ακόμα ο νέος προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει την κοινωνιολογική φαντασία και να συνδέσει την αβεβαιότητα και την ματαιότητα που αισθάνεται με τα κοινωνικά γεγονότα που βιώνει; (σελ 15, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Γιατί να μάθει για τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί όλα αυτά τα χρόνια απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες;
-Γιατί να πρέπει να ενημερωθεί για την κοινωνική κατασκευή του εγκλήματος;
-Γιατί να μάθει ότι στοιχεία αυταρχισμού μπορεί να εμφανιστούν κάτω υπό ορισμένες συνθήκες και σε δημοκρατικά καθεστώτα; (σελ 140, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
Η κοινωνιολογία μαθαίνει σε ένα μαθητή να είναι πολίτης.Δηλαδή να αμφισβητεί, να κρίνει, να αναζητά, την αλήθεια στο όλον. Μάλλον, αυτό δεν το θέλουμε…
Ε λοιπόν, έχετε δίκιο κυρία Υπουργέ. Κλείστε τα μάτια στους μαθητές.
* Η Αγγελική Παγουλάτου είναι κοινωνιολόγος-εκπαιδευτικός
http://pelop.gr/
Εχετε δίκιο, κυρία Υπουργέ, που καταργείτε την Κοινωνιολογία από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Γιατί τι έχει να προσφέρει η κοινωνιολογία σε ένα μαθητή του 21ου αιώνα;
-Μήπως θα τον διδάξει για την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μέσω των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, όπως η τηλεργασία που καταργεί την έννοια του 8ωρου, και των απεργιών, των επιδομάτων, καθιστώντας την εργασιακή δύναμη απροσδιόριστη και ασαφή; (σελ 114, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως θα τον διδάξει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί ως σύστημα επιλογής που ευνοεί τις ανώτερες τάξεις σε βάρος των υπολοίπων, αφού οι κοινωνικές επιδόσεις συνδέονται με κοινωνικά χαρακτηριστικά; (σελ 99, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως θα μάθει ο νέος για τις νέες μορφές ανισότητας που επιφέρει ο ψηφιακός αναλφαβητισμός που παρατηρείται στη μεταβιομηχανική εποχή;
-Ή μήπως θα αναφερθεί και στα αρνητικά της τηλεκπαίδευσης, όπως το ότι μειώνει τον άμεσο και προσωπικό χαρακτήρα της παρεχόμενης εκπαίδευσης; (σελ 102, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Μήπως ακόμα ο νέος προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει την κοινωνιολογική φαντασία και να συνδέσει την αβεβαιότητα και την ματαιότητα που αισθάνεται με τα κοινωνικά γεγονότα που βιώνει; (σελ 15, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
-Γιατί να μάθει για τις πολιτικές που έχουν ακολουθηθεί όλα αυτά τα χρόνια απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες;
-Γιατί να πρέπει να ενημερωθεί για την κοινωνική κατασκευή του εγκλήματος;
-Γιατί να μάθει ότι στοιχεία αυταρχισμού μπορεί να εμφανιστούν κάτω υπό ορισμένες συνθήκες και σε δημοκρατικά καθεστώτα; (σελ 140, Κοινωνιολογία Γ' Λυκείου)
Η κοινωνιολογία μαθαίνει σε ένα μαθητή να είναι πολίτης.Δηλαδή να αμφισβητεί, να κρίνει, να αναζητά, την αλήθεια στο όλον. Μάλλον, αυτό δεν το θέλουμε…
Ε λοιπόν, έχετε δίκιο κυρία Υπουργέ. Κλείστε τα μάτια στους μαθητές.
* Η Αγγελική Παγουλάτου είναι κοινωνιολόγος-εκπαιδευτικός
http://pelop.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου