Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024

Το (παρ)άλογο που οδήγησε σε νέο φιάσκο - Διακοπή των δρομολογίων λόγω σύγκρουσης τρένου με... άλογο!

Η ΦΙΕΣΤΑ ΣΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ - ΟΡΜΕΝΙΟ ΕΛΗΞΕ... ΑΔΟΞΑ

Ενώ την Κυριακή έγιναν εγκαίνια της επαναλειτουργίας του τρένου στον Εβρο υπό τον υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου, σε μόλις τρεις μέρες οι εξαγγελίες έγιναν ανέκδοτο ● Τα δρομολόγια διακόπηκαν λόγω σύγκρουσης τρένου με... άλογο και έλλειψης άλλων συρμών ● Τα τραγελαφικά συνεχίστηκαν με απίστευτες καθυστερήσεις στη μεταφορά των επιβατών με λεωφορείο υποκατάστασης.

Την Κυριακή εγκαίνια και κυβερνητικές παράτες στον Εβρο «για την εθνική σημασία της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο», την Πέμπτη διακοπή των δρομολογίων λόγω σύγκρουσης τρένου με... άλογο και έλλειψης άλλων συρμών.

Αυτός είναι ο σύντομος απολογισμός για ακόμη ένα μεγαλοπρεπές φιάσκο στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η κυβέρνηση απέδειξε και πάλι ότι εξαντλεί τις επιτελικές ικανότητές της στις κορδέλες των εγκαινίων και στα παχιά λόγια χωρίς όμως να εξασφαλίζει μια κανονική λειτουργία με όσα αυτή απαιτεί και πρωτίστως την επάρκεια σε τροχαίο υλικό.

Τρεις μέρες όλες κι όλες λειτούργησαν τα δύο ημερήσια δρομολόγια, ένα Αλεξανδρούπολη - Ορεστιάδα και άλλο ένα πιο μακρινό Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο που εγκαινίασε με ολοήμερη περιοδεία ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου στις 22 Δεκεμβρίου 2024.

Ομως την Πέμπτη 26/12, την επόμενη μέρα των Χριστουγέννων, έπειτα από σύγκρουση του τρένου με ένα άτυχο τετράποδο, το πρωινό σιδηροδρομικό δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, η αναστολή των δρομολογίων αναγγέλθηκε από τη Hellenic Train με τέτοιο τρόπο σαν να ήθελε να αποδείξει στους επιβάτες ότι δεν πρέπει να εμπιστεύονται τον σιδηρόδρομο.

Το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Ορεστιάδα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσει στις 5.08 τα ξημερώματα. Ομως στην ηλεκτρονική εφαρμογή ενημέρωσης των επιβατών εμφανίστηκε αναγγελία για καθυστέρηση λίγο πριν από τις 6 π.μ. Στις 6.39 ανακοινώθηκε ότι θα πραγματοποιηθεί στις 7.30 με λεωφορείο που δεν θα κάνει στάση στο Πύθιο. Ακολουθεί ο εξής τραγέλαφος: Στις 6.48 ανακοινώνεται ότι το λεωφορείο υποκατάστασης (του τρένου) έφυγε με 82 λεπτά καθυστέρησης. 

Ομως, όπως διαβάζουμε σε επόμενη ενημέρωση στις 9.43 π.μ., το λεωφορείο υποκατάστασης έφυγε στις 7.30 με 110 λεπτά καθυστέρησης.Αγνωστο παραμένει εάν τελικά το λεωφορείο αυτό είχε καν επιβάτες…

Το απόγευμα της Πέμπτης στις 15.20 ήταν προγραμματισμένο το δεύτερο δρομολόγιο που φτάνει έως το Ορμένιο κοντά στο «τριεθνές», στα σύνορα με Τουρκία - Βουλγαρία. Μία ώρα πριν, η Hellenic Train ενημέρωσε ότι θα πραγματοποιηθεί και αυτό με λεωφορείο. Ομως, το λεωφορείο δεν θα κάνει στάση σε 6 σταθμούς (Πύθιο, Σάκκο, Καβύλη, Μαράσια, Δίλοφο, Πτελέα) και ότι γενικότερα αναμένονταν καθυστερήσεις.

Το πρόβλημα της υποκατάστασης τρένων από λεωφορεία δεν είναι πρωτόγνωρο στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Η έλλειψη τροχαίου υλικού είναι μόνιμο πρόβλημα παρά το γεγονός ότι η Hellenic Train επιδοτείται από το Δημόσιο με 50 εκατομμύρια ετησίως για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια με τρένο που χωρά σαφώς περισσότερους επιβάτες. 

Το άλλο μεγάλο πρόβλημα της υποκατάστασης είναι ότι τα λεωφορεία χάνουν πολύ χρόνο για να καταφέρουν να φτάσουν εκεί που κάνει στάση το τρένο καθώς οι σταθμοί είναι μακριά από τους αυτοκινητοδρόμους και πρέπει να γίνονται μεγάλες παρακάμψεις.

Σε κάθε περίπτωση, η υποκατάσταση των τρένων από λεωφορεία δεν αποτελεί λύση, ακόμη περισσότερο όταν η επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων που είχαν διακοπεί μετά τα Τέμπη διαφημίστηκε ως «δυναμική επαναφορά» του τρένου στον Εβρο από τον υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου.

Περιοδεία


Είναι προφανές ότι ο κ. Οικονόμου είχε εντολή για μια προσομοίωση της τελετής εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η περιοδεία του στις 22/12 ξεκίνησε στις 11 το πρωί και έκλεισε με συνέντευξη Τύπου στις 6 το απόγευμα, ενώ στο ενδιάμεσο πέρασε και φωτογραφήθηκε σε πλήθος σταθμών, μαζί με δημάρχους, βουλευτές και στρατιωτικό προσωπικό.

Οπως έγραψε το σχετικό δελτίο Τύπου, «ο υφυπουργός υπογράμμισε την εθνική σημασία της επαναλειτουργίας της γραμμής για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής και τη βελτίωση της διασυνδεσιμότητας», τονίζοντας ότι ο ίδιος «επιβιβάστηκε στον συρμό για την τελευταία δοκιμαστική διαδρομή, επιβεβαιώνοντας την τεχνική ετοιμότητα της γραμμής» μιλώντας για «εμβληματική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της προσβασιμότητας και την περιφερειακή ανάπτυξη του Εβρου».

«Η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο είναι εθνική γραμμή και θα αναβαθμιστεί περαιτέρω. Με τη δυναμική επαναφορά της γραμμής, στέλνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Ο Εβρος δεν μένει πίσω, αλλά βρίσκεται στην καρδιά της εθνικής μας πολιτικής». 

Επειτα από πολλές διαμαρτυρίες, το χθεσινοβραδινό δρομολόγιο αναγγέλθηκε ότι θα γίνει και πάλι με τρένο. Πάντως, έτσι, οι επιβάτες δεν επιστρέφουν στον σιδηρόδρομο...

Μπλοκάρισμα και στον οδοντωτό

Διακοπή των δρομολογίων και στον οδοντωτό σιδηρόδρομο (Διακοφτό - Καλάβρυτα) ανακοίνωσε χθες η Hellenic Train λόγω κατολισθήσεων. Η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί αφού απομακρυνθεί μεγάλος βράχος που έπεσε πάνω στις γραμμές και γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι. Είναι η πολλοστή φορά που η γραμμή του οδοντωτού κλείνει από φερτά υλικά ύστερα από πυρκαγιά που κατέστρεψε κοντινό δάσος.

Άρης Χατζηγεωργίου 

https://www.efsyn.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom