Οικολογική βόμβα αντίστοιχης έντασης με το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είναι το φορτηγό πλοίο Sea Bird που βυθίστηκε χθες μετά από πρόσκρουση στις βραχονησίδες και είναι φορτωμένο με 150 τόνους βαρέων καυσίμων.
Μεγάλη όσο και πρωτοφανής επιχείρηση βρίσκεται σε εξέλιξη στη θαλάσσια περιοχή της Μονεμβασιάς, 0,2 ναυτικά μίλια, βορειοανατολικά των βραχονησίδων «Καραβιά» στο Μυρτώο Πέλαγος για την πρόληψη μίας τεράστιας οικολογικής καταστροφής.
Οι ειδικοί κάνουν λόγο ότι βρισκόμαστε ενώπιον ενός ατυχήματος εντάσεως εκείνου με το Αγία Ζώνη ΙΙ. Για τον λόγο αυτό συνεργάζονται για πρώτη φορά τέσσερις μεγάλοι ελληνικοί Όμιλοι αντιρρύπανσης αν και είναι ανταγωνιστές.
Οικολογική βόμβα είναι το φορτηγό πλοίο Sea Bird το οποίο βυθίστηκε χθες, μετά από πρόσκρουση στις βραχονησίδες. Το πλοίο μετέφερε 7.000 τόνους σιτηρών από την Ουκρανία προς την Τυνησία. Το 16μελές πλήρωμά του όλοι Σύριοι, διεσώθησαν μετά από έγκαιρη επέμβαση του Λιμενικού.
Οικολογική βόμβα είναι το φορτηγό πλοίο Sea Bird το οποίο βυθίστηκε χθες, μετά από πρόσκρουση στις βραχονησίδες. Το πλοίο μετέφερε 7.000 τόνους σιτηρών από την Ουκρανία προς την Τυνησία. Το 16μελές πλήρωμά του όλοι Σύριοι, διεσώθησαν μετά από έγκαιρη επέμβαση του Λιμενικού.
Ο οικολογικός εφιάλτης έγκειται στο γεγονός ότι το φορτηγό πλοίο είναι φορτωμένο με 150 τόνους βαρέων καυσίμων τα οποία αν διαρρεύσουν στη θαλάσσια, η οικολογική καταστροφή θα είναι πολύ μεγάλη για την ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 100 μέτρων. Θα γίνει μία δύσκολη επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων.
Άμεσα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης έδωσε εντολές στις αρμόδιες αρχές για την ενεργοποίηση σχεδίου αντιρρύπανσης το οποίο και επιβλέπει. Ουσιώδης είναι ο ρόλος του Διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος Γιώργου Μαραγκού.
Σε αυτή την επιχείρηση ίσως για πρώτη φορά συνεργάζονται τέσσερις μεγάλοι όμιλοι, Σπανόπουλου, Πολυχρονόπουλου, Βασιλειάδη, Ξηραδάκη. Άμεση ήταν η αντίδραση των ασφαλιστικών φορέων και πιο συγκεκριμένα της Χριστίνας Καλιμπασιέρη εκπροσώπου του British Marine P&I Club.
Οι νησίδες Καραβιά ή Καραβία είναι μία από τις τέσσερις βραχονησίδες του Μυρτώου πελάγους, οι οποίες λόγω των ισχυρών θαλασσίων ρευμάτων που υπάρχουν στην περιοχή, αποτελούν κίνδυνο για την ασφαλή ναυσιπλοία, ακόμα και σε συνθήκες άπνοιας,. έχουν κατά το παρελθόν αποτελέσει μεγάλο κίνδυνο για τη ναυσιπλοία.
Οι άλλες τρεις βραχονησίδες του Μυρτώου πελάγους είναι οι: Φαλκονέρα, Βελοπούλα, Ανάνες.
Το πιο σοβαρό και πολύνεκρο ναυάγιο στο Μυρτώο Πέλαγος είναι του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Ηράκλειον», το 1966.
Σε αυτή την επιχείρηση ίσως για πρώτη φορά συνεργάζονται τέσσερις μεγάλοι όμιλοι, Σπανόπουλου, Πολυχρονόπουλου, Βασιλειάδη, Ξηραδάκη. Άμεση ήταν η αντίδραση των ασφαλιστικών φορέων και πιο συγκεκριμένα της Χριστίνας Καλιμπασιέρη εκπροσώπου του British Marine P&I Club.
Οι νησίδες Καραβιά ή Καραβία είναι μία από τις τέσσερις βραχονησίδες του Μυρτώου πελάγους, οι οποίες λόγω των ισχυρών θαλασσίων ρευμάτων που υπάρχουν στην περιοχή, αποτελούν κίνδυνο για την ασφαλή ναυσιπλοία, ακόμα και σε συνθήκες άπνοιας,. έχουν κατά το παρελθόν αποτελέσει μεγάλο κίνδυνο για τη ναυσιπλοία.
Οι άλλες τρεις βραχονησίδες του Μυρτώου πελάγους είναι οι: Φαλκονέρα, Βελοπούλα, Ανάνες.
Το πιο σοβαρό και πολύνεκρο ναυάγιο στο Μυρτώο Πέλαγος είναι του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «Ηράκλειον», το 1966.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου