Οταν καταλαμβάνει την 90ή θέση μεταξύ των 100 στην έρευνα με τίτλο «Οι καλύτερες και οι χειρότερες πόλεις για οδηγούς/ιδιοκτήτες Ι.Χ.» τα πράγματα δεν προμηνύονται πολύ θετικά ως προς τις οδικές «επιδόσεις» της Αθήνας.
Επιβεβαιώνοντας την καθημερινή εμπειρία του Αθηναίου οδηγού, η εν λόγω έρευνα τοποθετεί στην τελευταία δεκάδα της κατάταξης την πόλη, η οποία πλέον έχει καταστεί ασφυκτική για μετακινούμενους και κατοίκους.
Αξιολογώντας συνολικά 15 παράγοντες η έρευνα της «Mr. Auto» (εταιρεία ανταλλακτικών αυτοκινήτων) συλλέγει στοιχεία από 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας την καλύτερη και τη χειρότερη ως προς τις συνθήκες οδήγησης.
Πρωταθλήτρια πόλη αναδείχθηκε το Κάλγκαρι του Καναδά, ακολουθούμενο από το Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και την Οττάβα (Καναδά), ενώ στην τελευταία θέση φιγουράρει η Βομβάη (Ινδία), στην 98η το Ουλανμπατόρ (Μογγολία), η Καλκούτα (Ινδία) στην 97η και το Λάγος (Νιγηρία) στην 96η.
Μεταξύ των παραγόντων που αξιολογεί η έκθεση προκειμένου να εξαγάγει το τελικό της συμπέρασμα, είναι το κόστος του καυσίμου, η διάρκεια της διαδρομής (μποτιλιάρισμα), η ιδιοκτησία Ι.Χ. ανά κάτοικο, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και το κόστος στάθμευσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα μετράει 0,77 οχήματα ανά κάτοικο έναντι 0,63 στο Κάλγκαρι του Καναδά. Οι πόλεις μάλιστα με χαμηλές επιδόσεις όπως η Μπογκοτά και η Βομβάη μετρούν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα ανά κάτοικο (0,18 και 0,14 αντίστοιχα) σε αντίθεση με την Αθήνα που βρίσκεται μεν χαμηλά στην κατάταξη αλλά εμφανίζει αρκετά υψηλό ποσοστό κατοχής Ι.Χ., κοντά στα επίπεδα του Κάλγκαρι και του Ντουμπάι (0,54).
Η χρήση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα υπολογίζονται (από το 1 έως το 100) στο 67,36 έναντι 16,94 στην Μπογκοτά και 78,14 στη Βομβάη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις χώρες που βρίσκονται υψηλά στην κατάταξη η χρήση των ΜΜΜ είναι σημαντικά αυξημένη.
Η Αθήνα από την άλλη, παρά τη χαμηλή της κατάταξη, εμφανίζει μια μέση χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Εξαίρεση ωστόσο αποτελεί η Βομβάη η οποία βρίσκεται στην 95η θέση συνολικά με υψηλό ποσοστό χρήσης ΜΜΜ (78,14).
Μέση ηλικία αυτοκινήτων αντίστοιχη της Βομβάης (15) και της Μπογκοτά (14) παρουσιάζει η Αθήνα (15 έτη), ενώ πολύ νεότερο στόλο διατηρούν το Ντουμπάι (5,2 έτη) και η Βρέμη (9,3 έτη). Ο μέσος όρος ηλικίας μάλιστα των οχημάτων στην Αθήνα είναι ο υψηλότερος μεταξύ των 100 πόλεων που εξετάζονται στην έρευνα.
Οξύθυμοι οδηγοί
Οξύθυμοι εμφανίζονται οι Αθηναίοι οδηγοί, οι οποίοι έχουν βρεθεί μπροστά ή έχουν συμμετάσχει σε κάποιον καβγά στον δρόμο 70,85 φορές στις 100. Υψηλό ταμπεραμέντο διατηρούν οι οδηγοί στην Μπογκοτά και στη Βομβάη, με τα ποσοστά τους να ξεπερνούν το 95, ενώ οι πιο φιλήσυχοι οδηγοί (2,65/100) εντοπίζονται στη Σιγκαπούρη (23η θέση στη συνολική κατάταξη) και στο Τόκιο (2,54/100) που βρίσκεται στην 54η.
Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό ιδιοκτησίας στην Αθήνα είναι αυξημένο, η κατοχή Ι.Χ. φαίνεται ιδιαίτερα ακριβή υπόθεση. Ο Αθηναίος πληρώνει ετησίως κατά μέσον όρο 280,2 δολάρια για την κατοχή Ι.Χ. έναντι 102 δολαρίων που καταβάλλει ο κάτοικος της Μπογκοτά. Μόλις 51,3 δολάρια κοστίζει στον κάτοικο της Βομβάης ο φόρος διατήρησης οχήματος, ενώ στο Ντουμπάι ο φόρος ανεβαίνει στο 88,39 και εκτοξεύεται στο Κάλγκαρι του Καναδά στο 133,8.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Επιβεβαιώνοντας την καθημερινή εμπειρία του Αθηναίου οδηγού, η εν λόγω έρευνα τοποθετεί στην τελευταία δεκάδα της κατάταξης την πόλη, η οποία πλέον έχει καταστεί ασφυκτική για μετακινούμενους και κατοίκους.
Αξιολογώντας συνολικά 15 παράγοντες η έρευνα της «Mr. Auto» (εταιρεία ανταλλακτικών αυτοκινήτων) συλλέγει στοιχεία από 100 πόλεις σε όλο τον κόσμο, αναδεικνύοντας την καλύτερη και τη χειρότερη ως προς τις συνθήκες οδήγησης.
Πρωταθλήτρια πόλη αναδείχθηκε το Κάλγκαρι του Καναδά, ακολουθούμενο από το Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και την Οττάβα (Καναδά), ενώ στην τελευταία θέση φιγουράρει η Βομβάη (Ινδία), στην 98η το Ουλανμπατόρ (Μογγολία), η Καλκούτα (Ινδία) στην 97η και το Λάγος (Νιγηρία) στην 96η.
Μεταξύ των παραγόντων που αξιολογεί η έκθεση προκειμένου να εξαγάγει το τελικό της συμπέρασμα, είναι το κόστος του καυσίμου, η διάρκεια της διαδρομής (μποτιλιάρισμα), η ιδιοκτησία Ι.Χ. ανά κάτοικο, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και το κόστος στάθμευσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα μετράει 0,77 οχήματα ανά κάτοικο έναντι 0,63 στο Κάλγκαρι του Καναδά. Οι πόλεις μάλιστα με χαμηλές επιδόσεις όπως η Μπογκοτά και η Βομβάη μετρούν πολύ λιγότερα αυτοκίνητα ανά κάτοικο (0,18 και 0,14 αντίστοιχα) σε αντίθεση με την Αθήνα που βρίσκεται μεν χαμηλά στην κατάταξη αλλά εμφανίζει αρκετά υψηλό ποσοστό κατοχής Ι.Χ., κοντά στα επίπεδα του Κάλγκαρι και του Ντουμπάι (0,54).
Η χρήση των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα υπολογίζονται (από το 1 έως το 100) στο 67,36 έναντι 16,94 στην Μπογκοτά και 78,14 στη Βομβάη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις χώρες που βρίσκονται υψηλά στην κατάταξη η χρήση των ΜΜΜ είναι σημαντικά αυξημένη.
Η Αθήνα από την άλλη, παρά τη χαμηλή της κατάταξη, εμφανίζει μια μέση χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Εξαίρεση ωστόσο αποτελεί η Βομβάη η οποία βρίσκεται στην 95η θέση συνολικά με υψηλό ποσοστό χρήσης ΜΜΜ (78,14).
Μέση ηλικία αυτοκινήτων αντίστοιχη της Βομβάης (15) και της Μπογκοτά (14) παρουσιάζει η Αθήνα (15 έτη), ενώ πολύ νεότερο στόλο διατηρούν το Ντουμπάι (5,2 έτη) και η Βρέμη (9,3 έτη). Ο μέσος όρος ηλικίας μάλιστα των οχημάτων στην Αθήνα είναι ο υψηλότερος μεταξύ των 100 πόλεων που εξετάζονται στην έρευνα.
Οξύθυμοι οδηγοί
Οξύθυμοι εμφανίζονται οι Αθηναίοι οδηγοί, οι οποίοι έχουν βρεθεί μπροστά ή έχουν συμμετάσχει σε κάποιον καβγά στον δρόμο 70,85 φορές στις 100. Υψηλό ταμπεραμέντο διατηρούν οι οδηγοί στην Μπογκοτά και στη Βομβάη, με τα ποσοστά τους να ξεπερνούν το 95, ενώ οι πιο φιλήσυχοι οδηγοί (2,65/100) εντοπίζονται στη Σιγκαπούρη (23η θέση στη συνολική κατάταξη) και στο Τόκιο (2,54/100) που βρίσκεται στην 54η.
Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό ιδιοκτησίας στην Αθήνα είναι αυξημένο, η κατοχή Ι.Χ. φαίνεται ιδιαίτερα ακριβή υπόθεση. Ο Αθηναίος πληρώνει ετησίως κατά μέσον όρο 280,2 δολάρια για την κατοχή Ι.Χ. έναντι 102 δολαρίων που καταβάλλει ο κάτοικος της Μπογκοτά. Μόλις 51,3 δολάρια κοστίζει στον κάτοικο της Βομβάης ο φόρος διατήρησης οχήματος, ενώ στο Ντουμπάι ο φόρος ανεβαίνει στο 88,39 και εκτοξεύεται στο Κάλγκαρι του Καναδά στο 133,8.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου