Επίθεση φιλίας στην Ευρώπη πραγματοποιεί η Κίνα. Ο εμπορικός πόλεμος με την Ουάσιγκτον την εξωθεί στη σύσφιγξη των σχέσεων εμπορικής και οικονομικής συνεργασίας τόσο με την Ε.Ε. όσο και με ευρωπαϊκές χώρες που δεν είναι μέλη της.
Ετσι, μετά τις επαφές που είχε το Σάββατο στη Σόφια με τους ηγέτες των βαλκανικών χωρών και των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κεκιάνγκ συναντήθηκε χθες στο Βερολίνο με τη Γερμανίδα καγκελάριο.
Οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν τη σταθερή προσήλωσή τους στο ελεύθερο εμπόριο και δήλωσαν ότι θα σεβαστούν στους διεθνείς κανόνες. Στο πλαίσιο της ίδιας συνάντησης, οι δύο χώρες υπέγραψαν συμφωνίες εμπορικής και οικονομικής συνεργασίας, συνολικής αξίας 20 δισ. ευρώ, στις οποίες θα συμμετάσχουν γερμανικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η Siemens, η Volkswagen, η BMW, η Daimler και η BASF.
«Θέλουμε και οι δύο να στηρίξουμε το σύστημα κανόνων του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου», τόνισε στην κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο ηγετών η Γερμανίδα καγκελάριος. Προσέθεσε, μάλιστα, ότι με το υφιστάμενο σύστημα που διέπει το διεθνές εμπόριο, «κερδίζουν όλοι όταν τηρούν τους κανόνες». Από την πλευρά του, ο κ. Λι υπογράμμισε ότι οι δύο χώρες ανταγωνίζονται μεν στις εξαγωγές προϊόντων μεταποίησης, αλλά είναι σύμμαχοι σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση του εμπορίου.
Υποσχέθηκε, επίσης, πως η Κίνα θα απελευθερώσει περαιτέρω την οικονομία της και θα ανοίξει την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών και την αγορά ομολόγων στους ξένους επενδυτές. Σε ό,τι αφορά τις γερμανικές εταιρείες, ο Κινέζος πρωθυπουργός τόνισε ότι το Πεκίνο έχει μεριμνήσει για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων τους και ότι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν πως με τη δραστηριοποίησή τους στην Κίνα θα τους υποκλέπτουν τεχνογνωσία οι κινεζικές επιχειρήσεις.
Οι διαβεβαιώσεις του κ. Λι αποτελούν σχόλιο στις κατηγορίες του Ντόναλντ Τραμπ ότι το Πεκίνο υποκλέπτει συστηματικά τεχνογνωσία από τις αμερικανικές και, γενικότερα, τις ξένες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα, διότι τους θέτει ως όρο τη δημιουργία κοινοπραξιών με κινεζικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, όμως, το Πεκίνο επιχειρεί να κατευνάσει τον προβληματισμό που επικρατεί στη Γερμανία σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Κίνας σε στρατηγικής σημασίας τομείς της γερμανικής οικονομίας. Σχολιάζοντας αυτό το θέμα, πάντως, η κ. Μέρκελ τόνισε στην κοινή συνέντευξη Τύπου ότι οι κινεζικές επενδύσεις στη Γερμανία «δεν αποτελούν απειλή».
Είχε προηγηθεί η επίσκεψη του κ. Λι στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, όπου και πάλι είχε τονίσει ότι «καίριο στοιχείο της μεταρρυθμιστικής ατζέντας της Κίνας είναι η πρόθεσή της να ανοίξει τις αγορές της προς τον κόσμο και να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσβαση στους ξένους επενδυτές».
Η Κίνα έχει δαπανήσει πολλά δισ. δολάρια σε οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, λιμένες και άλλα έργα υποδομής στις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Σε ό,τι αφορά την Ε.Ε., είναι η μεγαλύτερη αγορά που απορροφά τις εξαγωγές της Κίνας. Το διμερές εμπόριο φτάνει στο 1,18 δισ. δολάρια ημερησίως.
Η Tesla αυξάνει τις τιμές
Τα αμερικανικά και τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα πρώτα θύματα του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και το Πεκίνο. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Ford Motor και Tesla ανακοίνωσαν μειώσεις τιμών για τα προϊόντα τους στην Κίνα, καθώς το Πεκίνο είχε μειώσει στο 15% τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Από την Παρασκευή 6 Ιουλίου, όμως, όσα από αυτά έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ θα υπόκεινται σε δασμούς 40%. Ετσι, η Tesla αύξησε σημαντικά τις τιμές για τα μοντέλα της Model S και Model X. Η Ford ανακοίνωσε ότι, προς το παρόν, θα διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές.
Την ίδια στιγμή, οι γερμανικές BMW και Daimler αντιμετωπίζουν το αυξημένο κόστος, καθώς τα πολυτελή τους μοντέλα εισάγονται στην Κίνα από τις μονάδες συναρμολόγησης που διατηρούν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ. Δεν έχουν προχωρήσει σε αύξηση τιμών, αλλά η BMW ανακοίνωσε ότι δεν θα μπορέσει να απορροφήσει τους αυξημένους δασμούς πλήρως και ότι θα εξετάσει την προοπτική να αυξήσει τις τιμές. Η Daimler έχει αποφύγει έως τώρα να τοποθετηθεί και έχει ανακοινώσει μόνον ότι πρόθεσή της είναι να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές.
http://www.kathimerini.gr/
Ετσι, μετά τις επαφές που είχε το Σάββατο στη Σόφια με τους ηγέτες των βαλκανικών χωρών και των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κεκιάνγκ συναντήθηκε χθες στο Βερολίνο με τη Γερμανίδα καγκελάριο.
Οι δύο ηγέτες επιβεβαίωσαν τη σταθερή προσήλωσή τους στο ελεύθερο εμπόριο και δήλωσαν ότι θα σεβαστούν στους διεθνείς κανόνες. Στο πλαίσιο της ίδιας συνάντησης, οι δύο χώρες υπέγραψαν συμφωνίες εμπορικής και οικονομικής συνεργασίας, συνολικής αξίας 20 δισ. ευρώ, στις οποίες θα συμμετάσχουν γερμανικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η Siemens, η Volkswagen, η BMW, η Daimler και η BASF.
«Θέλουμε και οι δύο να στηρίξουμε το σύστημα κανόνων του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου», τόνισε στην κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο ηγετών η Γερμανίδα καγκελάριος. Προσέθεσε, μάλιστα, ότι με το υφιστάμενο σύστημα που διέπει το διεθνές εμπόριο, «κερδίζουν όλοι όταν τηρούν τους κανόνες». Από την πλευρά του, ο κ. Λι υπογράμμισε ότι οι δύο χώρες ανταγωνίζονται μεν στις εξαγωγές προϊόντων μεταποίησης, αλλά είναι σύμμαχοι σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση του εμπορίου.
Υποσχέθηκε, επίσης, πως η Κίνα θα απελευθερώσει περαιτέρω την οικονομία της και θα ανοίξει την αγορά ασφαλιστικών υπηρεσιών και την αγορά ομολόγων στους ξένους επενδυτές. Σε ό,τι αφορά τις γερμανικές εταιρείες, ο Κινέζος πρωθυπουργός τόνισε ότι το Πεκίνο έχει μεριμνήσει για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων τους και ότι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν πως με τη δραστηριοποίησή τους στην Κίνα θα τους υποκλέπτουν τεχνογνωσία οι κινεζικές επιχειρήσεις.
Οι διαβεβαιώσεις του κ. Λι αποτελούν σχόλιο στις κατηγορίες του Ντόναλντ Τραμπ ότι το Πεκίνο υποκλέπτει συστηματικά τεχνογνωσία από τις αμερικανικές και, γενικότερα, τις ξένες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Κίνα, διότι τους θέτει ως όρο τη δημιουργία κοινοπραξιών με κινεζικές επιχειρήσεις.
Παράλληλα, όμως, το Πεκίνο επιχειρεί να κατευνάσει τον προβληματισμό που επικρατεί στη Γερμανία σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις της Κίνας σε στρατηγικής σημασίας τομείς της γερμανικής οικονομίας. Σχολιάζοντας αυτό το θέμα, πάντως, η κ. Μέρκελ τόνισε στην κοινή συνέντευξη Τύπου ότι οι κινεζικές επενδύσεις στη Γερμανία «δεν αποτελούν απειλή».
Είχε προηγηθεί η επίσκεψη του κ. Λι στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας, όπου και πάλι είχε τονίσει ότι «καίριο στοιχείο της μεταρρυθμιστικής ατζέντας της Κίνας είναι η πρόθεσή της να ανοίξει τις αγορές της προς τον κόσμο και να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσβαση στους ξένους επενδυτές».
Η Κίνα έχει δαπανήσει πολλά δισ. δολάρια σε οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα, λιμένες και άλλα έργα υποδομής στις χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Σε ό,τι αφορά την Ε.Ε., είναι η μεγαλύτερη αγορά που απορροφά τις εξαγωγές της Κίνας. Το διμερές εμπόριο φτάνει στο 1,18 δισ. δολάρια ημερησίως.
Η Tesla αυξάνει τις τιμές
Τα αμερικανικά και τα γερμανικά αυτοκίνητα είναι τα πρώτα θύματα του εμπορικού πολέμου ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και το Πεκίνο. Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Ford Motor και Tesla ανακοίνωσαν μειώσεις τιμών για τα προϊόντα τους στην Κίνα, καθώς το Πεκίνο είχε μειώσει στο 15% τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Από την Παρασκευή 6 Ιουλίου, όμως, όσα από αυτά έχουν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ θα υπόκεινται σε δασμούς 40%. Ετσι, η Tesla αύξησε σημαντικά τις τιμές για τα μοντέλα της Model S και Model X. Η Ford ανακοίνωσε ότι, προς το παρόν, θα διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές.
Την ίδια στιγμή, οι γερμανικές BMW και Daimler αντιμετωπίζουν το αυξημένο κόστος, καθώς τα πολυτελή τους μοντέλα εισάγονται στην Κίνα από τις μονάδες συναρμολόγησης που διατηρούν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ. Δεν έχουν προχωρήσει σε αύξηση τιμών, αλλά η BMW ανακοίνωσε ότι δεν θα μπορέσει να απορροφήσει τους αυξημένους δασμούς πλήρως και ότι θα εξετάσει την προοπτική να αυξήσει τις τιμές. Η Daimler έχει αποφύγει έως τώρα να τοποθετηθεί και έχει ανακοινώσει μόνον ότι πρόθεσή της είναι να προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου