Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

Δήλωση ντροπής από τον Μητσοτάκη για το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη (βίντεο)

Τα «ανθρώπινα λάθη» που «ξέχασε»

«Μόλις επέστρεψα από τον τόπο μιας τραγωδίας που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη συλλογική μας μνήμη. Δεκάδες συμπολίτες μας, οι πιο πολλοί νέα παιδιά, έχασαν εκεί τη ζωή τους, σε ένα φρικτό σιδηροδρομικό δυστύχημα χωρίς προηγούμενο στην πατρίδα μας», είπε σε τηλεοπτική του δήλωση ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Πρώτα απ’ όλα δεν είναι «δυστύχημα». Είναι έγκλημα. Kαι αυτό αποδεικνύεται από όλες τις παραλείψεις και την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ειδικότερα στο συγκεκριμένο σημείο (αναλυτικά παρακάτω). 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συμπλήρωσε: «Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη, υπέβαλε αμέσως την παραίτηση του. Το ίδιο και οι επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η στάση του τον τιμά, καθώς όλα δείχνουν πως το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος.

Μεταβατικός Υπουργός, μέχρι τις εθνικές εκλογές, ορίζεται ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, από τον οποίο ήδη ζήτησα να προχωρήσει γρήγορα στη σύσταση ανεξάρτητης και υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος. Αλλά θα εξετάσει και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων».

«Το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος»;

Αλήθεια, κύριε Μητσοτάκη; Δεν ντρέπεστε καθόλου;

Ας αφήσουμε στην άκρη τις δολοφονικές ιδιωτικοποιήσεις από την Μ. Βρετανία μέχρι την Αργεντινή και τώρα την Ελλάδα. Εσείς, άλλωστε, δεν έχετε τέτοιου είδους (πολιτικές) ευαισθησίες. 

Για αυτά τα «ανθρώπινα λάθη», που αφορούν τις παραλείψεις και την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και ειδικότερα στο συγκεκριμένο σημείο, δεν ακούσατε τίποτα, ενώ πήγατε και μέχρι τον τόπο της τραγωδίας; 

1) Τον Νοέμβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε αποστείλει εξώδικο και στον κ. Καραμανλή μεταξύ άλλων  στο οποίο απαριθμούσαν το πλήθος των προβλημάτων που προκαλούν «η κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και η έλλειψη συντήρησης», σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι:
– Δεν λειτουργούν εδώ και πολλά έτη φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.

– Δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο προστατεύει απέναντι στο ανθρώπινο λάθος, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!

– Η ελλιπής περίφραξη της υποδομής καθιστά εύκολη την πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.

– Δεν καθαρίζεται καν η πυκνή βλάστηση που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.

– Εδώ και 15 χρόνια δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) και είναι αδύνατη η επικοινωνία όταν τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

2) Στις 27 Απριλίου του 2022, ο Χρήστος Κατσιούλης, πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, είχε υποβάλει την παραίτησή του στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Μάλιστα, είχε επισημάνει τις ενέργειες της  ΕΡΓΟΣΕ με τις οποίες διαφωνούσε, ενώ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.
 
3) Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, γνωρίζει ότι εν έτη 2023 στην Ελλάδα γίνονται λειτουργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο χειροκίνητα!
 
Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως. Υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους»…

4) Μόλις στις 7 Φεβρουαρίου 2023η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), λιγότερο από ένα μήνα πριν, έγραφε “Οσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό”…Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις”. Και το δυστύχημα ήρθε… Ετσι που σήμερα μετράμε δεκάδες νεκρούς και κροκοδείλια δάκρυα! 

5) Μέχρι και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, είχε ομολογήσει ότι ο ΟΣΕ δεν μπορεί να κάνει προληπτική συντήρηση του δικτύου διότι αυτή απαιτεί 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. 

Οπως είπε, για το 2022 ο Οργανισμός πήρε 25 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Μεταφορών γι’ αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τα μισά! Γι’ αυτό και η συντήρηση – πρόσθεσε – δεν είναι προληπτική αλλά «διορθωτική», με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια των μεταφορών. 

Ολόκληρη η δήλωση ντροπής από τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε βίντεο: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom