Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica,
o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.
«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.
«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.
Ο Ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.
Την ίδια στιγμή, η ιδιωτική εταιρία Atlantia, που εκμεταλλεύεται τους αυτοκινητοδρόμους και τη γέφυρα δεν παραδέχεται καμία ευθύνη και δηλώνει, μάλιστα, έτοιμη να ξαναχτίσει την γέφυρα Μοράντι σε χρόνο ρεκόρ, μέσα σε μόλις πέντε μήνες.
Κίνδυνος νέων καταρρεύσεων
Στο μεταξύ, εκατοντάδες άτομα, που ζουν κοντά στην γέφυρα, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, διότι υπάρχει κίνδυνος νέων καταρρεύσεων. Ένας από τους πυλώνες που παρέμειναν όρθιοι, έχει ραγίσει. Και τα έργα κατεδάφισης της γέφυρας, που προανήγγειλε η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε, είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.
Την ίδια ώρα τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι τουλάχιστον 300 γέφυρες και σήραγγες, σε διάφορες περιοχές της χώρας, έχουν σοβαρά προβλήματα και κινδυνεύουν. Ακόμη και στην ίδια την Ρώμη!
https://www.imerodromos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου