Την Τρίτη η κυβέρνηση, μετά την έντονη αντίδραση της Αντιπολίτευσης, αναγκάστηκε να αποσύρει διάταξη που είχε περιλάβει στο Νόμο του Υπουργείου Παιδείας και αφορούσε την “νομιμοποίηση” “ανοίκειων” πληρωμών που είχαν πραγματοποιηθεί στο Πανεπιστήμιο Κρήτης κατά την περίοδο 1996-2004.
Οι περισσότεροι θεώρησαν ότι η διάταξη αυτή που περιελήφθη στο σχετικό Σχέδιο Νόμου, αφορούσε τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη, ο οποίος όμως είχε ήδη εξασφαλίσει το ακαδίωκτό του (για άλλη συναφή υπόθεση) μέσω της προστασίας που του παρέχει η βουλευτική ασυλία.
Όμως, σύμφωνα με διαρροές που προέρχονται από κυβερνητικές πηγές, οι νομοθετικές παρεμβάσεις δεν αφορούσαν τον Γιώργο Σταθάκη, αλλά προσωπικά τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας Κώστα Φωτάκη που υπογράφει το σχετικό Νομοσχέδιο και προβλέπει απαλλακτικές για τον εαυτό του διατάξεις.
Σύμφωνα με την δικογραφία, που κατ’ αποκλειστικότητα φέρνει στη δημοσιότητα το liberal.gr, έχει ασκηθεί δίωξη κακουργηματικού χαρακτήρα στον κ. Φωτάκη, για την πράξη της απιστίας από κοινού και κατ’ εξακολούθηση με τους συγκατηγορούμενούς του.
Ο κ. Φωτάκης με απόφαση του Πρωθυπουργού έχει τις αποκλειστικές αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Στο παρελθόν ήταν επικεφαλής του αμαρτωλού Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) για τα μέλη του οποίου έχει ασκηθεί δίωξη για απιστία, ενώ σύμφωνα με το βιογραφικό του έχει υπηρετήσει ως Διευθυντής του Ινστιτούτου Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (ΙΗΔΛ) του ΙΤΕ (1997-2013).
Το μείζον πολιτικό θέμα που προκύπτει είναι ότι η διάταξη που αποσύρθηκε δεν είναι η μόνη που τελικά απαλλάσσει τον κ. Υπουργό από την διερεύνηση των ποινικών του ευθυνών. Στο Νομοσχέδιο ακόμα και μετά την επανακατάθεσή του, περιλαμβάνονται άλλες δύο σκανδαλώδεις διατάξεις που φωτογραφίζουν την προσωπική υπόθεση του κ. Φωτάκη και τον απαλλάσσουν από πράξεις κακουργηματικού χαρακτήρα για τις οποίες του έχει ήδη ασκηθεί ποινική δίωξη!
Ο κ. Φωτάκης, μεταξύ άλλων, διώκεται για παράνομες αναθέσεις σε εταιρίες καθαρισμού και παράνομη χορήγηση επιδομάτων σε υπαλλήλους του ΙΤΕ!
Σύμφωνα όμως με το Σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε , αθωώνεται ο αρμόδιος υπουργός ακριβώς γι’ αυτές τις παραλείψεις αφού προβλέπεται ότι τα αντίστοιχα Ιδρύματα (άρθρο 24 – παράγραφος 9β και 9γ) “δύνανται να διενεργούν αντίστοιχες δαπάνες” και “δύνανται να καταβάλλονται αμοιβές αποδοτικότητας”!
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που επιχειρείται η ποινική απαλλαγή του κ. Φωτάκη, μέσω Νόμου του ίδιου του Υπουργείου του.
Είχε επιχειρηθεί ξανά, τον Ιανουάριο του 2016, με ομολογουμένως πιο άκομψο τρόπο όταν παρουσιάστηκε το ίδιο Νομοσχέδιο για διαβούλευση (είναι ακόμα μέχρι και σήμερα αναρτημένο) όπου προβλεπόταν ότι «Ποσά τα οποία έχουν καταλογισθεί, ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σε Διευθυντές Ερευνητικών Κέντρων – Ινστιτούτων... δεν αναζητούνται και διαγράφονται. Επίσης, διαγράφονται οι τυχόν προσαυξήσεις και δεν εκτελούνται οι σχετικοί καταλογισμοί» (άρθρο 26 παρ. 18).
Το θέμα είχε αναδείξει εγκαίρως το liberal.gr με δημοσίευμά του στις 23/1/2016, χωρίς τότε να γνωρίζει ότι αφορούσε την ποινική απαλλαγή του ίδιου του Υπουργού που επί της ουσίας ο ίδιος απάλλασσε τον εαυτό του!
Μετά την δημοσίευση του Liberal, το Υπουργείο Παιδείας έσπευσε να αποσύρει την απροκάλυπτη διάταξη που θα σηματοδοτούσε τη νομική απαλλαγή του κ. Φωτάκη από τις σοβαρές κατηγορίες που τον βαραίνουν!
Κυβερνητικές πηγές που ρωτήθηκαν για την αποκάλυψη του liberal.gr, ενώ διαπίστωναν τη σοβαρότητα του θέματος, δήλωναν ότι για το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο για τα “Ερευνητικά Κέντρα” την ευθύνη φέρει ο αναπληρωτής Υπουργός ο οποίος είχε και την αποκλειστική αρμοδιότητα στα επίμαχα ζητήματα!
Σύμφωνα με πηγές από την αξιωματική αντιπολίτευση, η Ν.Δ. θεωρεί το θέμα ιδιαίτερα σοβαρό, και θα αναλάβει όλες τις σχετικές πρωτοβουλίες.
Έμπειροι Νομικοί Κύκλοι σημείωναν, ότι ο κ. Φωτάκης δεν είναι βουλευτής και ως εκ τούτου ως εξωκοινοβουλευτικός υπουργός δεν απολαμβάνει του προνομίου της Βουλευτικής ασυλίας. Γι’ αυτό τον λόγο, η μόνη διέξοδος απαλλαγής του από το κακούργημα της απιστίας κατ’ εξακολούθηση είναι αποκλειστικά η “νομική διευθέτησή των εκκρεμοτήτων”.
Να σημειωθεί ότι στο ίδιο Νομοσχέδιο (άρθρο 25 παρ. 18), περιλαμβάνεται διάταξη που απαλλάσσει από τυχόν ποινικές ευθύνες και άλλο ένα στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, τον κ. Γιάννη Μυλόπουλο, για την περίοδο της θητείας του ως Προέδρου του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας.
Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι «Δαπάνες του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία "ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ", οι οποίες πραγματοποιήθηκαν παρά την απουσία έγκρισης του προϋπολογισμού του από το εποπτεύον Υπουργείο, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4270/2014, δεν πάσχουν ακυρότητας εξ αυτού του λόγου».
Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι «Δαπάνες του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία "ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ", οι οποίες πραγματοποιήθηκαν παρά την απουσία έγκρισης του προϋπολογισμού του από το εποπτεύον Υπουργείο, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4270/2014, δεν πάσχουν ακυρότητας εξ αυτού του λόγου».
*Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το κείμενο της δικογραφίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου