Όλα έτοιμα για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις του 2013 με 75 πληρώματα να παίρνουν εκκίνηση, χωρίς (δυστυχώς) τα θεαματικά αυτοκίνητα της κατηγορίας «Sporting» και με τα 60στά γενέθλια του αγώνα να περνούν βουβά με την δικαιολογία της κρίσης.
Σε πείσμα των καιρών και των οικονομικών, κυρίως, προβλημάτων το 12ο Ιστορικό Ακρόπολις ολοκληρώθηκε από την πλευρά της οργάνωσης. Μπορεί να είναι φτωχότερο (αφού λείπει η θεαματική κατηγορία Sporting) όμως παίρνει εκκίνηση. Κάτι που οι διοργανωτές θεωρούν σημαντικό.
Σήμερα Τετάρτη 15 Μαΐου, 75 πληρώματα της κατηγορίας Regularity θα πάρουν εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολις των Αθηνών, στις 18:30 το απόγευμα. Ο αγώνας του 2013 αποτελεί τον 4ο γύρο του «FIA Trophy for Historic Regularity Rallies», και παράλληλα κάθε μια από τις 3 ημέρες του προσμετρά ξεχωριστά για το αντίστοιχο Ελληνικό Πρωτάθλημα.
Όμως ειδικά φέτος που είναι τα γενέθλια των 60 ετών του Ράλλυ Ακρόπολις και η «καρδιά» των φίλων των ιστορικών ράλλυ θα χτυπούσε στους ρυθμούς του εθνικού μας αγώνα σε ολόκληρη την Ευρώπη, η διοργάνωση περιορίστηκε (για τη διαφήμισή του) σε διαφορετικές τελετές εκκίνησης (στη Βερόνα της Ιταλίας και το Βουκουρέστι της Ρουμανίας).
Οι εκκινήσεις αυτές, που διοργανώνονται σε συνεργασία με τις εθνικές λέσχες των αντίστοιχων χωρών, απλά θυμίζουν κάτι από την παράδοση του αγώνα στη δεκαετία του ’50.
Δυστυχώς δεν υπάρχει κατηγορία Sporting και δεν υπάρχει τίποτε που να κινεί το διεθνές ενδιαφέρον που θα έπρεπε να προκαλεί το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Άλλες χώρες «θα σκότωναν για να έχουν μία διοργάνωση αυτής της εμβέλειας και εμείς την περιορίζουμε.
Στις 75 συμμετοχές, που θα ξεκινήσουν τη δοκιμασία κατηγορίας Regularity περιλαμβάνονται οκτώ πληρώματα από το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων οι Πρωταθλητές Ευρώπης του 2012 Joe Reynolds-Iain Tullie και του 2011 Michael Haber-Sebastian Haberl.
Φυσικά το παρών θα δώσουν οι Έλληνες νικητές του 2012 και πρωταθλητές Ευρώπης του 2007 Ιάσωνας Φωτόπουλος-Αριστοτέλης Γεωργίου, ο Πρωταθλητής Ελλάδος 2012 Γιώργος Κίκιζας. Ο φετινός αγώνας που έχει μήκος περίπου 800 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τουλάχιστον 40 χρονομετρήσεις, θα είναι ιδιαίτερα αμφίρροπος, αφού πάνω από τα μισά πληρώματα που συμμετέχουν είναι ικανά για τη νίκη.
Φανταζόμασταν περισσότερο πλούσια (σε πείσμα των καιρών) την φετινή διοργάνωση. Θα θέλαμε την κατηγορία Sporting. Θα θέλαμε όλα τα αυτοκίνητα (Ελληνικών και ξένων ομάδων) που πρωταγωνίστησαν στον Εθνικό μας αγώνα να ενώνονταν με τους οδηγούς τους. Θα θέλαμε το 12ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να είναι θέμα σε όλα τα περιοδικά και sites του εξωτερικού αλλά μάλλον κανέναν δεν ενδιαφέρει αυτό.
πηγή
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη σημερινή εκκίνηση
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ σήμερα Τετάρτη λόγω της διεξαγωγής του 12ου «Ράλι Ακρόπολις»
Οι ρυθμίσεις θα ισχύσουν από τις 2 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ και θα περιλαμβάνουν σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην οδό Ροβέρτου Γκάλλι στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μητσαίων και του κόμβου Ακροπόλεως και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της.
Η Τροχαία απευθύνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στην παραπάνω οδό κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα.
Ράλλυ Ακρόπολις 1953-2011 - Οι νικητές
To Ράλλυ Ακρόπολις διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1953 και ήταν ουσιαστικά η εξέλιξη του Ράλλυ ΕΛΠΑ που είχε γίνει το 1952 με νικητή τον Τζόνι Πεσματζόγλου, στο τιμόνι μιας Chevrolet V8. Φυσικά ο αγώνας, αν και διεθνής, ήταν τότε καθαρά ελληνική υπόθεση, με πρώτο νικητή στην ιστορία του τον Nίκο Παπαμιχαήλ με Jaguar XK 120. Σύντομα όμως το ράλλυ τράβηξε το ενδιαφέρον δυνατών ξένων συμμετοχών, με τον Walter Schock να είναι ο πρώτος μη Έλληνας νικητής του αγώνα, τερματίζοντας το 1956 στην πρώτη θέση με μια Mercedes-Benz 300 SL. Το 1956 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ενώ το 1973 είναι η χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις μπαίνει στο καλαντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Από τότε, δεν έχει διεξαχθεί δύο μόνο φορές: το 1974 και το 2010. Από το 1955 και μετά, ο μόνος Έλληνας που έχει κερδίσει τον εθνικό μας αγώνα είναι ο Άρης Βωβός, το 1995, χρονιά που το Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC. Παρά την ξεκάθαρη υπεροχή του τα τελευταία χρόνια, ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Loeb έχει κερδίσει μόνο 2 φορές το ελληνικό ράλλυ. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο αείμνηστος Colin McRae. Ο Σκωτσέζος είχε ανέβει 5 φορές στην πρώτη θέση του βάθρου (’96, ’98, ’00, ’01 και ’02), ακολουθούμενος από τους Carlos Sainz, Walter Rohrl και Miki Biasion που έχουν από 3 νίκες. Στα αυτοκίνητα, η Ford έχει κερδίσει 14 φορές, η Lancia 8 και η Subaru 5. Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως ανάμεσα στους νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις είναι και η θρυλική Michele Mouton, το 1982 με Audi Quattro.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ - ΝΙΚΗΤΕΣ 1952-2011 | |||
ΡΑΛΛΥ | ΕΤΟΣ | ΟΔΗΓΟΣ - ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ |
ELPA | 1952 | Τζώννυ Πεσμαζόγλου - Nίκος Παπαμιχαήλ | Chevrolet V8 |
1o | 1953 | Nίκος Παπαμιχαήλ - Σπύρος Δημητράκος | Jaguar XK 120 |
2o | 1954 | Πέτρος Παπαδόπουλος - Σπύρος Δημητράκος | Opel Record |
3o | 1955 | Τζώννυ Πεσμαζόγλου - M. Παπανδρέου | Opel Kapitan |
4o | 1956 | Walter Schock - Rolf Moll | Mercedes 300 SL |
5o | 1957 | Mr and Mrs Jean Estager | Ferrari 250 GT |
6o | 1958 | Luigi Villoresi - Ciro Basadona | Lancia Aurelia GT |
7o | 1959 | Wolfgang Levy - H. Wancher | Auto Union 1000 |
8o | 1960 | Walter Schock - Rolf Moll | Mercedes 220 SE |
9o | 1961 | Erik Carlsson - Walter Karlsson | Saab 96 |
10o | 1962 | Eugen Böhringer - Peter Lang | Mercedes 220 SE |
11o | 1963 | Eugen Böhringer - Rolf Knoll | Mercedes 300 SE |
12o | 1964 | Tom Trana - Gunnar Thermaenius | Volvo PV 544 |
13o | 1965 | Carl-Magnus Skogh - ''Tandlkare'' | Volvo Amazon |
14o | 1966 | Bengt Soderstrom - Gunnar Palm | Ford Lotus Cortina GT |
15o | 1967 | Paddy Hopkirk - Ron Grellin | BMC Cooper 1275 S |
16o | 1968 | Roger Clark - Jim Porter | Ford Escort Twin-Cam |
17o | 1969 | Pauli Toivonen - Matti Colari | Porsche 911 S |
18o | 1970 | Jean-Luc Therier - Marcel Callewaert | Alpine Renault A 110 |
19o | 1971 | Ove Andersson - Arne Hertz | Alpine Renault A 110 |
20o | 1972 | Hakan Lindberg - Helmut Eisendle | Fiat 124 Sport Spider |
21o | 1973 | Jean-Luc Therier - Christian Delferrier | Alpine Renault A 110 |
1974 | Ο αγώνας δεν έγινε λόγω πετρελαϊκής κρίσης | ||
22o | 1975 | Walter Rohrl - Jochen Berger | Opel Ascona RS |
23o | 1976 | Harry Kallstrom - Claes-Goran Andersson | Datsun Violet 160 J |
24o | 1977 | Bjorn Waldegaard - Hans Thorszelius | Ford Escort RS 1800 |
25o | 1978 | Walter Röhrl - Christian Geistdörfer | Fiat 131 Abarth |
26o | 1979 | Bjorn Waldegaard - Hans Thorszelius | Ford Escort RS |
27o | 1980 | Ari Vatanen - David Richards | Ford Escort RS |
28o | 1981 | Ari Vatanen - David Richards | Ford Escort RS |
29o | 1982 | Ms Michele Mouton - Ms Fabrizia Pons | Audi Quattro |
30o | 1983 | Walter Röhrl - Christian Geistdörfer | Lancia Rally 037 |
31o | 1984 | Stig Blomqvist - Bjorn Cederberg | Audi Quattro |
32o | 1985 | Timo Salonen - Seppo Haarjanne | Peugeot 205 T16 |
33o | 1986 | Juha Kankkunen - Juha Piironen | Peugeot 205 T16 E2 |
34o | 1987 | Markku Alen - Ilkka Kiivimaki | Lancia Delta HF 4WD |
35o | 1988 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Lancia Delta HF Integrale |
36o | 1989 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Lancia Delta HF Integrale |
37o | 1990 | Carlos Sainz - Luis Moya | Toyota Celica GT4 |
38o | 1991 | Juha Kankkunen - Juha Piironen | Lancia Delta HF Integrale |
39o | 1992 | Didier Auriol - Bernard Occelli | Lancia Delta HF Integrale |
40o | 1993 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Ford Escort RS Cosworth |
41o | 1994 | Carlos Sainz - Luis Moya | Subaru Impreza 555 |
42o | 1995 | Αρης Βωβός - Kώστας Στεφανής | Lancia Delta HF Integrale |
43o | 1996 | Colin McRae - Derek Ringer | Subaru Impreza 555 |
44o | 1997 | Carlos Sainz - Luis Moya | Ford Escort WRC |
45o | 1998 | Colin McRae - Nicky Grist | Subaru Impreza WRC |
46o | 1999 | Richard Burns - Robert Reid | Subaru Impreza WRC 99 |
47o | 2000 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus WRC |
48o | 2001 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus RS WRC 01 |
49o | 2002 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus RS WRC 02 |
50o | 2003 | Markko Martin - Michael Park | Ford Focus RS WRC 03 |
51o | 2004 | Peter Solberg - Philip Mills | Subaru Impreza WRC 04 |
52o | 2005 | Sébastien Loeb - Daniel Elena | Citroen Xsara WRC |
53o | 2006 | Marcus Grönholm - Timo Rautiainen | Ford Focus RS WRC 06 |
54o | 2007 | Marcus Grönholm - Timo Rautiainen | Ford Focus RS WRC 06 |
55o | 2008 | Sebastien Loeb - Daniel Elena | Citroen C4 WRC |
56o | 2009 | Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen | Ford Focus RS WRC 09 |
2010 | Ο αγώνας δεν έγινε λόγω οικονομικής κρίσης | ||
57o | 2011 | Sebastien Ogier - Julien Ingrassia | Citroen DS3 WRC |
58ο 2012 Σεμπάστιαν Λεμπ Citroen
Νικητές του "Ράλλυ Ακρόπολις" 2012
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Λεμπ, κατέκτησε την πρωτιά στο Ράλι Ακρόπολις.Ο Γάλλος οδηγός της Σιτροέν κατέκτησε για τρίτη φορά στην καριέρα του το Ράλι Ακρόπολις (2005 και 2008) και έφθασε τις 71 συνολικά νίκες. Δεύτερος ήταν ο Φινλανδός «ομόσταυλος» του στη Σιτροέν Μίκο Χιρβόνεν και τρίτος ο Φινλανδός Γιάρι Μάτα Λάτβαλα της Φορντ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου