Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Συμμαχικά αεροσκάφη κτύπησαν πυραύλους SSC-3 'Styx' - Ετοιμάζονται για απόβαση στη Λιβύη;


Συμμαχικά αεροσκάφη κατέστρεψαν εκτοξευτές πυραύλων παράκτιας άμυνας SSC-3 'Styx' στην λιβυκή ναυτική βάση στην Τρίπολη. Σύμφωνα με Λίβυο αξιωματικό έξι βλήματα αέρος εδάφους και μία βόμβα κατευθυνόμενη με λέηζερ, έπληξαν το υπόστεγο που βρίσκονταν τα συστήματα και το κατέστρεψε ολοσχερώς.

Οι πύραυλοι επάκτιας άμυνας SSC-3 είναι η κινεζική έκδοση του βλήματος SS-3, το οποίο αν και παλαιό μπορούσε να καταφέρει συντριπτικό πλήγμα στα σκάφη των συμμάτων με μικρή ή καθόλου αντιπυραυλική άμυνα, όπως είναι τα αποβατικά σκάφη. Κάτι που σημαίνει ότι ίσως βρισκόμαστε στα προεόρτια αποβατικής κίνησης.

Από την επίθεση καταστράφηκαν οχήματα και λοιπός εξοπλισμός του αυτοκινούμενο συστήματος παράκτιας άμυνας SSC-3 'Styx' ενώ μαζί με αυτά καταστράφηκε και ένας πολλαπλός εκτοξευτής ρουκετών Grad. Απώλειες στο προσωπικό της μονάδας δεν ανακοινώθηκαν αφού το προσωπικό πάντα κατά τις λιβυκές πηγές είχε εκκενώσει τις εγκαταστάσεις. Το σύστημα παράκτιας άμυνας SSC-3 'Styx' είναι σοβιετικής κατασκευής ενώ ο σοβιετικός κωδικός του είναι P-21 Rubezh.

Η κατασκευάστρια εταιρεία είναι η Raduga και το σύστημα εισήλθε σε υπηρεσία το 1978. Το μήκος του βλήματος είναι 6,56 μέτρα, διάμετρο 0,78 μέτρα εκπέτασμα 2,4 μέτρα και βάρος εκτόξευσης 2,5 τόνους. Η εμβέλεια του βλήματος είναι 8-80 χλμ, και η ταχύτητα πλεύσης φτάνει τα 1.100 χλμ/ώρα.

Η προώθηση του πυραύλου γίνεται στο αρχικό στάδιο από κινητήρα στερεών καυσίμων και εν συνεχεία τίθεται σε λειτουργία ο κύριος κινητήρας υγρών καυσίμων. Η καθοδήγηση του πυραύλου προς το στόχο γίνεται αρχικά μέσω συστήματος INS και εν συνεχεία είτε μέσω ραντάρ είτε μέσω αισθητήρα IR.

Η κεφαλή του βλήματος είναι 513 κιλά ενώ μπορούσε να φέρει ακόμα και πυρηνική κεφαλή. Μία πυροβολαρχία SSC-3 'Styx' αποτελείται από τέσσερα οχήματα εκτοξευτές 3P51 με δύο βλήματα έκαστος και τέσσερα οχήματα για τον ανεφοδιασμό των εκτοξευτών. Επιπλέον η πυροβολαρχία διαθέτει ένα ραντάρ έρευνας τοποθετημένο επί του ιδίου οχήματος.

http://www.defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom