Χρόνια τώρα στην Πάρο είναι υπαρκτό το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Παροικιά και ως ένα μέτρο ελάφρυνσης της κυκλοφορίας είναι απομάκρυνση του Εμπορικού λιμανιού σε άλλη περιοχή του νησιού.
Τελικά όπως πανηγυρικά ανακοινώνει ο Δήμαρχος Πάρου ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του νέου εμπορικού λιμένα Πάρου, στη περιοχή ΚΑΜΙΝΑΚΙ της Μάρπησσας.
Ομως κατά τη γνώμη πολλών κατοίκων και φίλων της περιοχής ο χώρος που επελέγη δεν είναι ο κατάλληλος κι απλά θα μετατοπισθεί το πρόβλημα της Παροικιάς στο Πίσω Λιβάδι και στις γειτονικές περιοχές.
Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του Δημάρχου Πάρου,Μάρκου Κωβαίου και την επιστολή διαμαρτυρίας των κατοίκων προς αυτόν.
Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του Εμπορικού Λιμένα Πάρου
Ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση ενός μεγάλου έργου υποδομής στην Πάρο, επιτελέστηκε με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης των μελετών της Α’ Φάσης του νέου εμπορικού λιμένα Πάρου, στη περιοχή ΚΑΜΙΝΑΚΙ της Μάρπησσας.
Με την υπ. αρ.πρωτ. 72110/03-07-2018 απόφαση του Αν.Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης, εντάχθηκε στο ΠΔΕ 2018 και στην ΣΑΜ 090, το έργο «ΠΡΟΓΡΑΜ/ΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΠΡΟΚΑΤΑΡ/ΚΗ ΕΚΘΕΣΗ) ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΑΡΟΥ ΟΡΙΣΤ. ΜΕΛΕΤΗ ΕΡΓΩΝ Α’ΦΑΣΗΣ & ΣΥΝΑΦ.ΜΕΛΕΤΕΣ», προϋπολογισμού 1.250.000 €.
Το αντικείμενο της μελέτης αφορά την εκπόνηση των οριστικών μελετών των έργων της Α’ Φάσης και συναφών μελετών των νέων έργων του Νέου Λιμένα Πάρου, ήτοι την οριστική μελέτη λιμενικών έργων, τη μελέτη εφαρμογής Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων, την οριστική μελέτη υδραυλικών έργων, μελέτες Τοπογραφίας, Γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, κλπ.
Ως φορέας υλοποίησης προτάθηκε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών/ ΓΓΥ και ειδικότερα ως προϊσταμένη αρχή η Δ/νση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και ως διευθύνουσα υπηρεσία το τμήμα Μελετών & Προγραμματισμού (Δ20/α) αυτής.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε συνέχεια της υπ.αρ. 71/10/15-12-2017 απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) , με τη οποία γνωμοδότησε θετικά επί του Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) του Προγραμματικού Σχεδίου Νέου Εμπορικού Λιμένα Πάρου στη Θέση Καμινάκι.
Ο Δήμος Πάρου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, τα τελευταία τρία (3) χρόνια με συνεχείς ενέργειες και παρεμβάσεις, συνέβαλλαν αποφασιστικά ώστε το έργο αυτό, είκοσι δύο χρόνια (1996) μετά την έναρξη της μελέτης του με φορέα το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, να μπει σε τροχιά υλοποίησης με τελικό προϋπολογισμό που ανέρχεται σε 16.100.000 € και προϋπολογισμό της Α’ Φάσης σε 7.200.000 €.
Η θέση ΚΑΜΙΝΑΚΙ της Δ.Κ. Μάρπησσας θεωρήθηκε η καταλληλότερη σε σχέση με την προσβολή από κυματισμούς, την επίδραση στο φυσικό περιβάλλον, τη λειτουργικότητα, την απουσία συγκρουόμενων και αλληλοαναιρούμενων δραστηριοτήτων και την αποδοχή από τους κατοίκους.
Η σκοπιμότητα του έργου έγκειται στη δυνατότητα εξυπηρέτησης της σημερινής και μελλοντικής εμπορικής κίνησης, που μέχρι σήμερα γίνεται από το λιμένα της Παροικιάς μαζί με άλλες χρήσεις και ο οποίος λειτουργεί κυρίως ως επιβατικός.
Η κατασκευή του νέου εμπορικού λιμένα, αναμένεται να ανακουφίσει τον αστικό ιστό της πόλης, από την φόρτιση του οδικού δικτύου και την υψηλή ρύπανση, την αισθητική επιβάρυνση της περιοχής και την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από τα αιωρούμενα σωματίδια κατά την φόρτωση χύδην υλικών (όπως μαρμαρόσκονη). Παράλληλα, με τη λειτουργία του αναμένεται να δώσει νέες προοπτικές ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή και όλο το νησί της Πάρου.
Η απόφαση της ΕΣΑΛ για το Νέο Εμπορικό Λιμάνι Πάρου
=============================
Ηδη από τον Φεβρουάριο του 2017 αντιδρούν οι κάτοικοι της Πάρου αλλά και οι φίλοι του νησιού, για τη μεταφορά του εμπορικού λιμανιού στη θέση Καμινάκι Μάρπησσας και μαζεύουν υπογραφές σε συγκεκριμένη ηλεκτρονική σελίδα στην οποία αναφέρουν:
Προς Δήμαρχο Πάρου, Μάρκο Κωβαίο : ΟΧΙ το Καμινάκι Μάρπησσας το Νέο Εμπορικό Λιμάνι της Πάρου!
Με αφορμή την παρουσίαση της Α’ φάσης του "Master Plan" για το λιμάνι της Παροικίας Πάρου, σχετικές πληροφορίες στο link και στο Δήμο Πάρου, σχετικά με τις μελέτες και το xρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νέου εμπορικού λιμένα της Πάρου στο ΚΑΜΙΝΑΚΙ της Μάρπησσας!
«Το Καμινάκι βρίσκεται στην καρδιά τουρικστικής περιοχής, Πίσω Λιβάδι, ένα μικρό παραδοσιακό λιμανάκι που βλέπει στον Αγιο Αντώνιο, με natura σημεία γύρω‐γύρω, με απέραντης ομορφιάς και κάλους θέα.
Οποιαδήποτε μορφή ανάπτυξης του σε εμπορικό λιμάνι θα αποτελέσει στην καταστροφή της τουριστικής περιοχής του Πισω Λιβαδίου που γειτονεύει, έχει αρκετά ξενοδοχεία και έχουν γίνει ιδιωτικές επενδύσεις σε γη για περαιτέρω ανάπτυξη.
Θα αποτελέσει μεγάλο περιβαλλοντικό πλήγμα, εφόσον θα πρέπει να διαμορφωθεί το λιμάνι και να αλλάξει εντελώς η σημερινή του μορφολογία, καθώς και η περιοχή που το περιβάλλει, με βαριά οχήματα να περνούν από και προς το εκεί, με θόρυβο από εμπορικά που φορτώνουν και θα ξεφορτώνουν κ.ο.κ.
Οσοι έχουν επισκεφθεί το Καμινάκι γνωρίζουν πολύ καλά τις επιπτώσεις που θα επιφέρει ένας εμπορικός λιμένας εκεί. Δεν είναι τυχαίο που οι κάτοικοι του Μώλου σταμάτησαν τα σχέδια αυτά, για τους ίδιους ακριβώς λόγους, εφόσον είναι γείτονα περιοχή.
Ο Δήμαρχός μας γνωρίζει την περιοχή καλά και μπορεί να αξιολογήσει τα όσα αναφέρονται εδώ. Μα πώς μια τέτοια επιλογή πέρασε ως η καταλληλότερη απορούμε πολλοί!»
Εδώ μπορείτε να εκφράσετε την αντίδραση σας, συμμετέχοντας στο σχετικό ψήφισμα: Προς Δήμαρχο Πάρου, Μάρκο Κωβαίο : ΟΧΙ το Καμινάκι Μάρπησσας το Νέο Εμπορικό Λιμάνι της Πάρου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου