Ραγδαίες εξελίξεις στις έρευνες για τα αίτια της πτώσης του Mirage 2000-5 στη Σκύρο - Εντοπίστηκε εκπομπή σήματος από τον καταγραφέα πρόσκρουσης - Το σήμα εκπέμπεται
από βάθος 800 μέτρων, σύμφωνα με το onlaert.gr - Από την πτώση του Mirage έχασε τη ζωή του Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος
Την ώρα που σε κλίμα πένθους και οδύνης ο Γιώργος Μπαλταδώρος οδηγούνταν στην τελευταία του κατοικία, στο Μορφοβούνι Καρδίτσας, την ιδιαίτερη πατρίδα του, έρχεται μια σημαντική εξέλιξη που αναμένεται να ρίξει ως στα αίτια της μοιραίας συντριβής του μοιραίου Mirage 2000-5.
Σύμφωνα με πληροφορίες του OnAlert.gr, το μικτό γκρουπ των ερευνητών από την Κινητή Ομάδα Συντήρησης Θαλασσίων Εγκαταστάσεων της Πολεμικής Αεροπορίας μαζί με το κλιμάκιο του Λιμενικού Σώματος αλλά και τα στελέχη του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας έχουν εντοπίσει την εκπομπή σήματος από τον καταγραφέα πρόσκρουσης.
Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές ενημέρωσης, το σήμα εκπέμπεται από τον ασύρματο πομπό του Crash Recorder από βάθος 800 μέτρων. Το Crash Recorder είναι ένα από τα τουλάχιστον τρία καταγραφικά συστήματα που διαθέτει το μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000-5 και είναι το μόνο σύμφωνα με έμπειρους ιπτάμενους που μπορεί να μην υποστεί καμία αλλοίωση από ένα ατύχημα.
Tα δεδομένα που βρίσκονται στον καταγραφέα της πτήσης θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά. Μέσω αυτών θα “φωτιστούν” οι περισσότερες πτυχές της «βουτιάς θανάτου» που έκανε το Mirage 2000-5 που πιλοτάριζε ο Γιώργος Μπαλταδώρος ενώ προσέγγιζε την αεροπορική βάση της 135 Σμηναρχίας Μάχης. Όπως έγραψε το OnAlert.gr ως επικρατέστερο μέχρι στιγμής θεωρείται το σενάριο του χωρικού αποπροσανατολισμού ή αλλιώς του vertigo.
Γιώργος Μπαλταδώρος: Το ντοκουμέντο από το δεύτερο Mirage 2000-5 που θα ρίξει φως στο θάνατό του
Στη διάθεση της επιτροπής διερεύνησης βρίσκεται ήδη ένα ντοκουμέντο στο οποίο καταγράφονται μερικές από τις τελευταίες σκηνές της τραγωδίας.
πρόκειται για την καταγραφή της πτήσης του σχηματισμού των μαχητικών αεροσκαφών, που έχει γίνει από την κάμερα του δεύτερου Mirage Mirage 2000 – 5, έχει καταγράψει όλη την πτήση και αποτελεί βασικό στοιχείο των εν εξελίξει ερευνών.
Κομβική για την διακρίβωση των αιτίων της τραγωδίας είναι και η ολοκληρωμένη κατάθεση του πιλότου του δεύτερου μαχητικού του σχηματισμού των MirageMirage 2000 – 5. Όπως έχει γίνει γνωστό στη θόλωση που είχε δημιουργηθεί από τις μετεωρολογικές συνθήκες, τα δυο Mirage 2000-5 εισήλθαν μαζί ως ανοιχτός και όχι ως κλειτός σχηματισμός. Πραγματοποίησαν μαζί τη βύθιση στη νέφωση η οποία ήταν χαμηλή, κάτω και από τα 300 μέτρα.
Όταν ο δεύτερος πιλότος διαπίστωσε την απώλεια του αρχηγού του σχηματισμού, φέρεται να ενημέρωσε ακαριαία ότι “έχασα τον 1”. Ο 1, ήταν φυσικά ο Γιώργος Μπαλταδώρος. Εν συνεχεία, και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία απαγκιστρώθηκε από τον σχηματισμό χαράσσοντας ανοδική πορεία.
Το σενάριο του vertigo
Το μοιραίο Mirage 2000-5 πετούσε σε αρκετά χαμηλό ύψος, κάτω των 6.000 ποδών ή των 2.000 μέτρων καθώς όταν προσέγγισε την 135 Σμηναρχία της Σκύρου στην περιοχή επικρατούσε υψηλής πυκνότητας υγρασία που περιόριζε δραστικά την ορατότητα. Αυτό φέρεται να δυσχέρανε σημαντικά τα δεδομένα της πτήσης και να προκάλεσε στον εμπειρότατο σμηναγό ένα είδος παραίσθησης αναφορικά με την πραγματική θέση του αεροσκάφους.
Ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός» είναι άλλωστε όπως τόνιζαν έμπειροι διερευνητές, ο μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.
Όπως ανέφεραν εάν η «βουτιά θανάτου» που διέγραψε το μαχητικό της πολεμικής μας αεροπορίας, οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί, τότε ο 34χρονος σμηναγός λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Όπως εξηγούν εξαιτίας του vertigo μπορεί ο πιλότος της Πολεμικής μας Αεροπορίας να απώλεσε το λεγόμενο σημείο αναφοράς στο χώρο. Αυτό μπορεί να τον οδήγησε στην αντικατάσταση της πραγματικότητας με μια παραίσθηση για το που βρίσκεται αλλά κυρίως για το που πηγαίνει. Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά, το φαινόμενο συνήθως δημιουργείται είτε ύστερα από απότομες στροφές με μεγάλη ταχύτητα και ευδοκιμεί σε πτήσεις με χαμηλή ορατότητα, νυχτερινές ή μέσα σε νέφωση.
1 σχόλιο:
ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΕΙΘΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΗΜΩΝΕΣ.......
ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ,ΕΕΕΕΕΕ???????????
Δημοσίευση σχολίου