Δευτέρα 4 Ιουλίου 2016

Υπόθεση Μαυρίκου: Θρίλερ με τρύπα στο πάτωμα και την εξάτμιση της Porsche


Τι λένε οι εμπειρογνώμονες για τα ευρήματα στο δάπεδο του αυτοκινήτου, τη θραύση της δεξιάς εξάτμισης, αλλά και το μπλοκάρισμα του κιβωτίου ταχυτήτων - Αποφαίνονται ότι αυτά οδήγησαν στην ανάφλεξη του πολυτελούς SUV που προκάλεσε τον θάνατο του εκδότη


Σε μια περίεργη τρύπα στο δάπεδο της μαύρης Porsche Cayenne στο ύψος του καθίσματος του οδηγού, στη θραύση της δεξιάς εξάτμισης, αλλά και στο μπλοκάρισμα του κιβωτίου ταχυτήτων κατέληξαν οι ειδικοί πραγματογνώμονες ότι οφείλεται η ανάφλεξη του πολυτελούς SUV που οδήγησε στον θάνατο τον εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκο.

Μάλιστα, την περασμένη Πέμπτη οι ειδικοί πραγματογνώμονες κατέθεσαν αίτημα στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής προκειμένου να αφαιρέσουν από το καμένο όχημα το κιβώτιο ταχυτήτων για περαιτέρω έρευνα, ενώ παράλληλα ζητούν από το Εργαστήριο Πυροβόλων Οπλων και Ιχνών Εργαλείων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. να προσδιορίσει από πού προήλθε η οπή στο δάπεδο, όπως και η θραύση στην εξάτμιση.

Η υπόθεση αποκτά και πάλι διαστάσεις θρίλερ, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να πει γιατί υπήρξε αυτή η τρύπα στο πάτωμα του πανάκριβου αυτοκινήτου και φυσικά αν έπαιξε ρόλο στην ανάφλεξή του και στην αδυναμία του οδηγού να βγει από την πόρτα του συνοδηγού για να σώσει τη ζωή του. Οπως επίσης γιατί έσκασε η δεξιά εξάτμιση και αν αυτό είχε συνέπειες στην πυρκαγιά.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι τοξικολογικές εξετάσεις που θα δώσουν την εικόνα της κατάστασης στην οποία βρισκόταν ο 43χρονος εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη» το μεσημέρι της 9ης Ιουνίου στη μοιραία διαδρομή στην Αττική οδό. Και αυτό γιατί δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν και σε ποιον βαθμό ήταν επιβαρυμένη η κατάσταση της υγείας του Μαυρίκου που δεν του επέτρεψε να αντιδράσει άμεσα και να ανοίξει τη δεξιά πόρτα για να σωθεί από το φλεγόμενο Cayenne.

Τα αποτελέσματα θα ρίξουν φως στην υπόθεση, καθώς οι απόψεις αναφορικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο Παναγιώτης Μαυρίκος διίστανται, καθώς στις καταθέσεις τους η μητέρα του εκδότη υποστήριξε ότι του χορηγούσαν χάπια που του έριχναν την πίεση στο 5, την ίδια ώρα που η σύζυγός του έκανε λόγο για σχετικά καλή ψυχολογία, με εξαίρεση κάποια αγχολυτικά τύπου Xanax που έπαιρνε για να ξεπεράσει μια ελαφρά κατάθλιψη και το στρες που είχε προκύψει από τη δικαστική του περιπέτεια.

Το πόρισμα των τεχνικών συμβούλων

Τρεις και πλέον εβδομάδες από το μοιραίο μεσημέρι της 9ης Ιουνίου οι αναλυτές της Ασφάλειας υποστηρίζουν ότι, για κάποιον λόγο που δεν έχει ακόμη εξηγηθεί, υπήρξε πρόβλημα στο σασμάν το οποίο πιθανόν να έχασε λάδια, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν πυρωμένα γρανάζια και να επηρεάσουν άμεσα το σύστημα τροφοδοσίας του αυτοκινήτου. Μάλιστα, διευκρινίζουν ότι είναι σε θέση να διαπιστώσουν αν η φωτιά φούντωσε από τα λάδια του κινητήρα, του σασμάν ή του τιμονιού, αφού διαφέρουν σε χρώμα και στα υπολείμματα που αφήνουν μετά την καύση.

Στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα φαίνεται ότι κατέληξαν και οι ειδικοί πραγματογνώμονες που διόρισε η οικογένεια του εκδότη. Ο Γιώργος Ραυτογιάννης και ο Νικόλαος Διαμαντής, όπως φαίνεται και στο έγγραφο που παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ», ενημερώνουν το Τμήμα Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής που ερευνά την υπόθεση ότι «θα λάβει χώρα αφαίρεση του κιβωτίου ταχυτήτων του επίμαχου οχήματος προκειμένου αυτό να εξεταστεί για να προσδιοριστεί, ει δυνατόν, αν η πρόκληση των φθορών που φέρει οφείλεται σε τυχόν μηχανολογικά ή άλλα αίτια». Με απλά λόγια, στο πόρισμά τους οι τεχνικοί σύμβουλοι κατέληξαν ότι στο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκίνησε το πρόβλημα και ζητούν να αφαιρεθεί και να εξεταστεί ενδελεχώς για να διαπιστωθεί τι ακριβώς έχει συμβεί.

Αν δηλαδή πρόκειται για μηχανική βλάβη ή για δολιοφθορά, καθώς ακόμα παραμένει ανοιχτό αυτό το ενδεχόμενο. Και όλα αυτά ενώ προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις και στο ζήτημα της μυστηριώδους τρύπας στο δάπεδο του θηριώδους SUV η οποία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δικαιολογηθεί από τη φωτιά που ξέσπασε στο όχημα. Παράλληλα, ένα δεύτερο μυστήριο, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, έχει να κάνει με τη θραύση της δεξιάς εξάτμισης του οχήματος.

Τι ακριβώς συνέβη και έσκασε η μία από τις δύο εξατμίσεις ενός αυτοκινήτου η αξία του οποίου ανέρχεται σε πολλές δεκάδες χιλιάδες, δεν υπάγεται φυσικά στην κατηγορία των συμβατικών οχημάτων, ενώ σε καμία περίπτωση δεν έχει καταγραφεί ανάλογο συμβάν;

Μάλιστα, για τον λόγο αυτό οι πραγματογνώμονες ζητούν «να διενεργηθεί εξέταση της προκληθείσας στο δάπεδο του οχήματος θραύσης-οπής από το Εργαστήριο Πυροβόλων Οπλων και Ιχνών Εργαλείων της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, προκειμένου να προσδιοριστούν τυχόντα αξιοποιήσιμα ίχνη στις λαμαρίνες του οχήματος περιμετρικά της οπής, ώστε πέραν λοιπόν εξετάσεων-αναλύσεων να προσδιοριστεί το μέσο με το οποίο προκλήθηκε η φθορά-οπή στο δάπεδο του επίμαχου οχήματος, καθώς και η θραύση της δεξιάς εξάτμισης ισοϋψώς με τις ανωτέρω φθορές». Αν τα εργαστήρια καταφέρουν να απαντήσουν σε αυτά τα δύο ερωτήματα, τότε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα λυθεί το μυστήριο της πρόκλησης πυρκαγιάς στη μαύρη Porsche Cayenne. Δηλαδή αν υπήρξε όντως μηχανική βλάβη ή κάποιοι φρόντισαν να ανατινάξουν το αυτοκίνητο για να βγάλουν από τη μέση τον Παναγιώτη Μαυρίκο.

Ενα ακόμη ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι γιατί το αυτοκίνητο ενώ κινούνταν με 110 χιλιόμετρα εμφανίζει το πρόβλημα και παρ’ όλα αυτά συνεχίζει να κινείται στην αριστερή και όχι στη δεξιά μεριά του δρόμου. «Αν υπήρξε πρόβλημα στο τιμόνι, ενδεχομένως απ’ το να χάθηκαν τα λάδια από το υδραυλικό τιμόνι ή να έσπασε κάποιο εξάρτημα, τότε είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ελέγξει το όχημα. Ακόμη και στην πιο απλή εκδοχή, το τιμόνι γίνεται εξαιρετικά βαρύ, χρειάζεται πολλή δύναμη για να το κουμαντάρεις και να το στρίψεις και αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός ότι η καμπίνα του οχήματος είχε πνιγεί σε αναθυμιάσεις και καπνούς, είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος γιατί ο Μαυρίκος σύρθηκε στ' αριστερά του δρόμου και χτύπησε στο τοιχίο», τονίζει αξιωματικός της Ασφάλειας.

Ο Παναγιώτης Μαυρίκος από τις αναθυμιάσεις των λαδιών που εισήλθαν από το σύστημα εξαερισμού στην καμπίνα του αυτοκινήτου, αλλά και λόγω της κατάσταση στην οποία ενδεχομένως βρισκόταν, άρχισε να χάνει τις δυνάμεις του και δεν είχε το κουράγιο να βγει από τη δεξιά πόρτα. Κάηκε ζωντανός, ευρισκόμενος σε ημιλιπόθυμη κατάσταση, πιθανότατα με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη (βρέθηκε κουμπωμένη, αλλά δεν μπορεί να διαπιστωθεί αν τη φορούσε ή την είχε απλώς, όπως λένε στη γλώσσα τους οι αστυνομικοί, «πατημένη» για να μη χτυπάει το προειδοποιητικό σύστημα). Το μόνο που κατάφερε να κάνει είναι να ανάψει τα αλάρμ και να κάνει μια προσπάθεια να ανοίξει την πόρτα του οδηγού στα 34 δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν από τη στιγμή που εμφανίστηκε το πρόβλημα μέχρι να λαμπαδιάσει η μαύρη Porsche.
Ο Γιώργος Ραυτογιάννης και ο Νικόλαος Διαμαντής, όπως φαίνεται και στο έγγραφο που παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ», ενημερώνουν το Τμήμα Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής που ερευνά την υπόθεση: «Θα λάβει χώρα αφαίρεση του κιβωτίου ταχυτήτων του επίμαχου οχήματος προκειμένου αυτό να εξεταστεί για να προσδιοριστεί, ει δυνατόν, αν η πρόκληση των φθορών που φέρει οφείλεται σε τυχόν μηχανολογικά ή άλλα αίτια»

Η νομική άποψη

Ο δικηγόρος της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου, Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» για τις εξελίξεις στην υπόθεση και τα συμπεράσματα των τεχνικών συμβούλων τόνισε: «Μετά από αυτή την επιστημονική τοποθέτηση των τεχνικών μας συμβούλων, οι οποίοι για να συντάξουν το πόρισμά τους ζητούν να γίνει η επιβεβλημένη επιστημονική έρευνα σε αυτή την οπή που ανεξήγητα δημιουργήθηκε στο πάτωμα του αυτοκινήτου ώστε να διαπιστωθεί αν προκλήθηκε από έκρηξη ή από μηχανική βλάβη η οποία είχε ως αποτέλεσμα αυτή την οπή, δημιουργούνται νέα δεδομένα στην υπόθεση. Και δυστυχώς όλο και περισσότερο αδυνατίζει η εκδοχή του τροχαίου ατυχήματος. Συνεχίζω να εύχομαι να μην είναι εγκληματική ενέργεια. Ομως δεν μπορώ πλέον να το αποκλείσω».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες των αναλυτών της Ασφάλειας, για κάποιον λόγο που δεν έχει ακόμη εξηγηθεί, υπήρξε πρόβλημα στο σασμάν, το οποίο πιθανόν να έχασε λάδια, με αποτέλεσμα να εκτιναχθούν πυρωμένα γρανάζια και να επηρεάσουν άμεσα το σύστημα τροφοδοσίας του αυτοκινήτου.
http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom