Με διδακτικά κενά περίπου 70 ωρών άρχισε η φετινή σχολική χρονιά για τους μαθητές του Βαρβακείου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου. Πρόκειται για το 20% του συνόλου των μαθημάτων κυρίως ειδικοτήτων βασικού κορμού, όπως Μαθηματικά, Φιλολογικά και Φυσικές Επιστήμες.
Αν και τα περισσότερα από τα εν λόγω κενά καλύφθηκαν σταδιακά και με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, ο κ. Παναγιώτης Γκενάκος, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου στο Γυμνάσιο εξηγεί στην «Κ» ότι η μερική αποκατάσταση έγινε με «αποσπασματική και ολιγόωρη διάθεση καθηγητών και χωρίς τα απαιτούμενα αξιολογικά κριτήρια» σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα πρότυπα σχολεία.
Αν και ο Σύλλογος είχε επισημάνει τα κενά στις θέσεις μαθηματικού, βιολόγου και φιλολόγου από τον Μάιο με επιστολή που απηύθυνε, μεταξύ άλλων, και προς τον υπουργό Παιδείας, σήμερα πάνω από 1,5 μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων εκκρεμεί η κάλυψη 12 ωρών, εκ των οποίων οι 8 στο αντικείμενο των μαθηματικών, δηλαδή σε ένα από τα μαθήματα βάσει του οποίου έγινε ουσιαστικά η επιλογή των μαθητών για την είσοδο τους στο ιστορικό δημόσιο σχολείο.
Ωστόσο, ο τρόπος που καλύπτονται έστω και σταδιακά τα εν λόγω κενά χαρακτηρίστηκε από τον κ. Γκενάκο ως προβληματικός, ενώ «τίποτα δεν μας εξασφαλίζει», όπως ανέφερε στην «Κ», «ότι δεν θα γίνει κάτι ανάλογο και στο άμεσο μέλλον, δηλαδή τον Μάιο 2019...».
Ειδικότερα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς διαπιστώθηκαν κενά στις προαναφερθείσες βασικές ειδικότητες, ήτοι συνολικά 63 σε σύνολο 384 διδακτικών ωρών σε όλο το Γυμνάσιο. Πρόκειται για το 1/6 του συνόλου των εκπαιδευτικών ωρών, επισημαίνει ο Σύλλογος Γονέων.
«Από αυτά τα κενά μέχρι σήμερα έχουν καλυφθεί 16 ώρες Φιλολόγων με τρεις διαφορετικούς καθηγητές, 6 ώρες Βιολόγων και 8 ώρες Θεολόγων χωρίς μάλιστα εφαρμογή των προβλεπόμενων από το νόμο αξιολογικών διαδικασιών για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία», υπογραμμίζει ο Σύλλογος. Παράλληλα, επικρίνει και την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, ως απόφαση που «πλήττει τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις».
Σημαντικότερο όμως ζήτημα αποτελεί το γεγονός ότι σήμερα εκκρεμεί η κάλυψη των σημαντικών ωρών στα Μαθηματικά, αλλά και στις υπόλοιπες ειδικότητες Φυσικών επιστημών και Θεολόγων.
Οπως εξηγεί στην «Κ», ο κ. Γκενάκος το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ) του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου, υπεύθυνο μεταξύ άλλων για την τροποποίηση του αναλυτικού προγράμματος του Σχολείου και τον συντονισμό επιμορφωτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, απεφάνθη πως δεν υπάρχουν ικανά κενά και ως εκ τούτου «δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου για την προκήρυξη θέσεων αποσπασμένων καθηγητών» για το τρέχον σχολικό έτος.
Σε συνέχεια αυτού, η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), ως ανώτερο ιεραρχικά όργανο αρμόδιο για την προκήρυξη των θέσεων, «εθελοτυφλώντας και χωρίς να εμβαθύνει, ως όφειλε» αποδέχτηκε την εισήγηση του ΕΠΕΣ παρά τις δραματικές εκκλήσεις όλων των σχετικών Συλλογών (της Διεύθυνσης του σχολείου, του Συλλόγου των Καθηγητών, της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων, των Μαθηματικών του Σχολείου αλλά και του ίδιου του Συλλόγου Γονέων) για άμεση ανάκληση της απόφασης.
Ερωτηθείς για τις προεκτάσεις της εν λόγω απόφασης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Γυμνασίου τόνισε ότι πρόκειται για κακή αξιολόγηση και πως η μη προκήρυξη θέσεων για τις παραπάνω ειδικότητες πέραν του ότι οδηγούν στην «πλημμελή διδασκαλία των μαθητών, δημιουργούν πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, το οποίο δεν μπορεί να αποκτήσει έως και σήμερα οριστικό πρόγραμμα διδασκαλίας». Επιπρόσθετα, «η απόφαση του ΔΕΠΠΣ να μην προβεί σε προκήρυξη των θέσεων στερεί από το σχολείο το δικαίωμα της κάλυψης των κενών με «αξιολογημένους» καθηγητές, όπως προβλέπει ο νόμος, και όχι όπως συμβαίνει σήμερα με ανάθεση μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλης ειδικότητας, οι οποίοι μάλιστα δεν συμπληρώνουν τις απαιτούμενες ώρες Α’ ανάθεσης.
Εκφράζοντας την έντονη ανησυχία για τις δυσλειτουργίες που συνεχίζουν να πλήττουν το πλέον διάσημο και ιστορικό δημόσιο σχολείο της χώρας, ο κ. Γκενάκος ανέφερε ότι ο Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου υπέβαλε περί τα τέλη Οκτωβρίου επιστολή διαμαρτυρίας σε όλους τους αρμόδιους φορείς, όπου μεταξύ άλλων τους κάλεσε να συνεδριάσουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για την άμεση αντιμετώπιση των κενών και την κάλυψη των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Επιπρόσθετο αίτημα του Συλλόγου υπήρξε η έγγραφη απάντηση των φορέων επί του φλέγοντος ζητήματος, η οποία μέχρι στιγμής εκκρεμεί.
Η Βαρβάκειος Σχολή δεν είναι το μόνο σχολείο στην χώρα όπου η σχολική χρονιά άρχισε με εκπαιδευτικά κενά. Τα εν λόγω κενά είναι διάσπαρτα σε διάφορες περιοχές ενώ σε αρκετές περιπτώσεις υφίστανται από την αρχή του έτους.
Σύμφωνα μάλιστα με ρεπορτάζ της «Κ» (02/11/2018) «σχεδόν 3.000 εκπαιδευτικοί βρίσκονται εκτός τάξης, με διαδικασίες που δεν μπορούν να ελεγχθούν μέσω κριτηρίων (...), ενώ οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών αναφέρουν ότι καταγράφονται περίπου 5.000 κενές θέσεις στις δύο βαθμίδες».
http://www.kathimerini.gr/
Αν και τα περισσότερα από τα εν λόγω κενά καλύφθηκαν σταδιακά και με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, ο κ. Παναγιώτης Γκενάκος, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου στο Γυμνάσιο εξηγεί στην «Κ» ότι η μερική αποκατάσταση έγινε με «αποσπασματική και ολιγόωρη διάθεση καθηγητών και χωρίς τα απαιτούμενα αξιολογικά κριτήρια» σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα πρότυπα σχολεία.
Αν και ο Σύλλογος είχε επισημάνει τα κενά στις θέσεις μαθηματικού, βιολόγου και φιλολόγου από τον Μάιο με επιστολή που απηύθυνε, μεταξύ άλλων, και προς τον υπουργό Παιδείας, σήμερα πάνω από 1,5 μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων εκκρεμεί η κάλυψη 12 ωρών, εκ των οποίων οι 8 στο αντικείμενο των μαθηματικών, δηλαδή σε ένα από τα μαθήματα βάσει του οποίου έγινε ουσιαστικά η επιλογή των μαθητών για την είσοδο τους στο ιστορικό δημόσιο σχολείο.
Ωστόσο, ο τρόπος που καλύπτονται έστω και σταδιακά τα εν λόγω κενά χαρακτηρίστηκε από τον κ. Γκενάκο ως προβληματικός, ενώ «τίποτα δεν μας εξασφαλίζει», όπως ανέφερε στην «Κ», «ότι δεν θα γίνει κάτι ανάλογο και στο άμεσο μέλλον, δηλαδή τον Μάιο 2019...».
Ειδικότερα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς διαπιστώθηκαν κενά στις προαναφερθείσες βασικές ειδικότητες, ήτοι συνολικά 63 σε σύνολο 384 διδακτικών ωρών σε όλο το Γυμνάσιο. Πρόκειται για το 1/6 του συνόλου των εκπαιδευτικών ωρών, επισημαίνει ο Σύλλογος Γονέων.
«Από αυτά τα κενά μέχρι σήμερα έχουν καλυφθεί 16 ώρες Φιλολόγων με τρεις διαφορετικούς καθηγητές, 6 ώρες Βιολόγων και 8 ώρες Θεολόγων χωρίς μάλιστα εφαρμογή των προβλεπόμενων από το νόμο αξιολογικών διαδικασιών για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία», υπογραμμίζει ο Σύλλογος. Παράλληλα, επικρίνει και την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, ως απόφαση που «πλήττει τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις».
Σημαντικότερο όμως ζήτημα αποτελεί το γεγονός ότι σήμερα εκκρεμεί η κάλυψη των σημαντικών ωρών στα Μαθηματικά, αλλά και στις υπόλοιπες ειδικότητες Φυσικών επιστημών και Θεολόγων.
Οπως εξηγεί στην «Κ», ο κ. Γκενάκος το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ) του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου, υπεύθυνο μεταξύ άλλων για την τροποποίηση του αναλυτικού προγράμματος του Σχολείου και τον συντονισμό επιμορφωτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων, απεφάνθη πως δεν υπάρχουν ικανά κενά και ως εκ τούτου «δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου για την προκήρυξη θέσεων αποσπασμένων καθηγητών» για το τρέχον σχολικό έτος.
Σε συνέχεια αυτού, η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), ως ανώτερο ιεραρχικά όργανο αρμόδιο για την προκήρυξη των θέσεων, «εθελοτυφλώντας και χωρίς να εμβαθύνει, ως όφειλε» αποδέχτηκε την εισήγηση του ΕΠΕΣ παρά τις δραματικές εκκλήσεις όλων των σχετικών Συλλογών (της Διεύθυνσης του σχολείου, του Συλλόγου των Καθηγητών, της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων, των Μαθηματικών του Σχολείου αλλά και του ίδιου του Συλλόγου Γονέων) για άμεση ανάκληση της απόφασης.
Ερωτηθείς για τις προεκτάσεις της εν λόγω απόφασης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Γυμνασίου τόνισε ότι πρόκειται για κακή αξιολόγηση και πως η μη προκήρυξη θέσεων για τις παραπάνω ειδικότητες πέραν του ότι οδηγούν στην «πλημμελή διδασκαλία των μαθητών, δημιουργούν πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, το οποίο δεν μπορεί να αποκτήσει έως και σήμερα οριστικό πρόγραμμα διδασκαλίας». Επιπρόσθετα, «η απόφαση του ΔΕΠΠΣ να μην προβεί σε προκήρυξη των θέσεων στερεί από το σχολείο το δικαίωμα της κάλυψης των κενών με «αξιολογημένους» καθηγητές, όπως προβλέπει ο νόμος, και όχι όπως συμβαίνει σήμερα με ανάθεση μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλης ειδικότητας, οι οποίοι μάλιστα δεν συμπληρώνουν τις απαιτούμενες ώρες Α’ ανάθεσης.
Εκφράζοντας την έντονη ανησυχία για τις δυσλειτουργίες που συνεχίζουν να πλήττουν το πλέον διάσημο και ιστορικό δημόσιο σχολείο της χώρας, ο κ. Γκενάκος ανέφερε ότι ο Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου υπέβαλε περί τα τέλη Οκτωβρίου επιστολή διαμαρτυρίας σε όλους τους αρμόδιους φορείς, όπου μεταξύ άλλων τους κάλεσε να συνεδριάσουν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος για την άμεση αντιμετώπιση των κενών και την κάλυψη των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Επιπρόσθετο αίτημα του Συλλόγου υπήρξε η έγγραφη απάντηση των φορέων επί του φλέγοντος ζητήματος, η οποία μέχρι στιγμής εκκρεμεί.
Η Βαρβάκειος Σχολή δεν είναι το μόνο σχολείο στην χώρα όπου η σχολική χρονιά άρχισε με εκπαιδευτικά κενά. Τα εν λόγω κενά είναι διάσπαρτα σε διάφορες περιοχές ενώ σε αρκετές περιπτώσεις υφίστανται από την αρχή του έτους.
Σύμφωνα μάλιστα με ρεπορτάζ της «Κ» (02/11/2018) «σχεδόν 3.000 εκπαιδευτικοί βρίσκονται εκτός τάξης, με διαδικασίες που δεν μπορούν να ελεγχθούν μέσω κριτηρίων (...), ενώ οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών αναφέρουν ότι καταγράφονται περίπου 5.000 κενές θέσεις στις δύο βαθμίδες».
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου