Κυριακή 23 Ιουλίου 2023

Κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα: Το ιστορικό του προβληματικού τμήματος που έγινε το δυστύχημα

Λέκκας: Παρουσίαζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια που είχε κατασκευαστεί

Για σήμερα είχε προγραμματιστεί η κατεδάφιση του τμήματος - Η «Σαραντόπουλος» κατασκεύασε τη γέφυρα και η ΑΒΑΞ είχε την εργολαβία ανακατασκευής - Θολό τοπίο από ποιον ολοκληρώθηκε.

Προγραμματισμένη κατεδάφιση της γέφυρας 603 στην περιμετρική της Πάτρας λόγω προβλημάτων στατικότητας αφορούσε το τραγικό συμβάν που σημειώθηκε την Κυριακή το μεσημέρι στην περιοχή Μποζαΐτικα.

Το έργο της αποκατάστασης είχε αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα-Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.

Είχε προγραμματιστεί σήμερα η κατεδάφιση του τμήματος που κατέρρευσε

Είχε ολοκληρωθεί προ μηνών η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο και σήμερα ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου συνέβηκε το δυστύχημα.

Η αστυνομία μάλιστα έχει διακόψει την κυκλοφορία των οχημάτων στην ευρεία παράκαμψη Πατρών και στα δύο ρεύματα (προς Αθήνα και προς Πύργο) καθώς και στην οδό Διοδώρου στην Πάτρα, λόγω της πτώσης της γέφυρας. Στο συγκεκριμένο τμήμα υπήρχαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης.

Ωστόσο η παρουσία ΡΟΜΑ στην περιοχή αποδεικνύει ελλιπή περιφρούρηση και αποδίδεται στο πλιάτσικο που συντελείται σε αντίστοιχες περιπτώσεις για την κλοπή υλικών και σιδήρου, που στην προκειμένη περίπτωση είχε δυστυχώς τραγική κατάληξη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η γέφυρα κατασκευάστηκε στις αρχές του 2000 από την Κ.Ι Σαραντόπουλος ωστόσο από ποιον ολοκληρώθηκε παραμένει θολό τοπίο καθώς η κατασκευή της Περιμετρικής Πατρών είχε σπάσει για άγνωστους λόγους σε εννέα εργολαβίες με αποτέλεσμα να μην είναι ορατό στο Μητρώο του υπουργείου, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, αν το έργο ολοκληρώθηκε από την Κ.Ι Σαραντόπουλος ή άλλη τεχνική εταιρεία αφού είχε μεσολάβησε και εργολαβία –σκούπα για να ολοκληρώσει την Περιμετρική της Πάτρας. Η Κ.Ι Σαραντόπουλος έχει πάψει να υφίσταται στον τεχνικό κόσμο καθώς είχε συγχωνευτεί προς 15ετίας με την Παντεχνική και εν συνεχεία με την Άκτωρ ΑΤΕ.


Λέκκας: Παρουσίαζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια που είχε κατασκευαστεί
Τα σοβαρά προβλήματα στατικότητας που αντιμετώπιζε η γέφυρα που κατέρρευσε στην Περιμετρική της Πάτρας το μεσημέρι της Κυριακής επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμης Λέκκας.

«Η γέφυρα αυτή αντιμετώπιζε προβλήματα εδώ και 15 χρόνια περίπου που είχε κατασκευαστεί. Υπήρχε διαδικασία κατεδάφισης της γέφυρας και κάπου εκεί στη διαδικασία κατεδάφισης έγινε και το θλιβερό δυστύχημα» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Λέκκας, διευκρινίζοντας πάντως ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν περαιτέρω στοιχεία. 

Αναφερόμενος στην κατάσταση των γεφυρών στη χώρα τόνισε ότι το τελευταίο διάστημα γίνονται προσπάθειες στον ΟΑΣΠ για να τεθούν οι προδιαγραφές αντισεισμικού ελέγχου των γεφυρών προκειμένου να είναι ασφαλείς.

«Μαζί με το τεχνικό επιμελητήριο γίνεται μια προσπάθεια να ελέγξουμε όλες τις γέφυρες», ανέφερε λέγοντας ότι η συγκεκριμένη γέφυρα στην Περιμετρική Οδό της Πάτρας, στην περιοχή Χάρανδρο, ήταν μια ειδική περίπτωση, καθώς, όπως επανέλαβε, ήδη παρουσίαζε προβλήματα και κατέρρευσε κατά τη διαδικασία της κατεδάφισης. 

Μέχρι στιγμής, από την κατάρρευση της γέφυρας υπάρχει ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες, ενώ η επιχείρηση απεγκλωβισμού ατόμων συνεχίζεται. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom