«Σαφώς στον καπιταλισμό ζούμε, οι εταιρίες θέλουν το μέγιστο κέρδος», ανέφερε κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη, ο Σπύρος Καραβάκης, διευθυντής κοινοπραξίας ΤΟΜΗ – Alstom μέχρι το 2020. Μεταξύ άλλων, και απαντώντας στις ερωτήσεις του ΚΚΕ σχετικά με το πως γίνεται σε ένα τόσο μικρό σιδηροδρομικό δίκτυο, να χρειάζεται τόσα εκατομμύρια μέσα σε λίγα χρόνια και να σπάει σε τόσα πολλά κομμάτια το έργο, αν δεν αφορά τα επιχειρηματικά συμφέροντα, είπε πως δεν μπορεί να το πει με σιγουριά ότι γίνεται για την εξυπηρέτηση των ομίλων αλλά το κέρδος είναι αυτό που θέλουν οι εταιρίες.
Και πρόσθεσε ότι η ΕΡΓΟΣΕ έβρισκε μικρά κονδύλια και πως «αν είχαν άπλετα κονδύλια να διαχειριστούν, δε θα έκαναν τέτοιες σαλαμοποιήσεις στα τμήματα». Επιπλέον είπε πως η πολυδιάσπαση του ΟΣΕ, δημιούργησε προβλήματα όπως και η έλλειψη έμπειρου προσωπικού από τον ήδη υποστελεχωμένο ΟΣΕ καθώς επίσης και το οικονομικό.
Αν και είπε πως τα συστήματα που ήταν εγκατασταθούν, από τις εταιρίες που ενεπλάκησαν στο έργο, αφορούσαν την ασφάλεια των επιβατών, ο μάρτυρας είχε προλάβει να πει νωρίτερα πως «το έγκλημα στα Τέμπη δεν έχει καμία σχέση με τα συστήματα που ήταν ή δεν ήταν σε λειτουργία» αφού «ο κανονισμός κυκλοφορίας ρυθμίζει τα πάντα» και έγινε πλήρης καταστρατήγησή του.
Και μάλιστα ανέφερε ότι ο ΟΣΕ είχε ζητήσει ιδιαίτερα στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, να αλλάξει μια βελτίωση συστήματος χρονισμού για να υπάρχει μεγαλύτερη χωρητικότητα κάποια τμήματα γραμμής, φέρνοντας έτσι ξανά στην επιφάνεια την προτεραιότητα της ΕΕ και των κανονισμών της για αύξηση της χωρητικότητας και της ταχύτητας των συρμών.
Συμπλήρωσε πως υπήρχαν αρκετές περιπτώσεις που παραδόθηκαν ανεξάρτητα τμήματα, φέρνοντας ως παράδειγμα το Τιθορέα – Δομοκός όπου έγιναν 5-6 παραδόσεις «γιατί ο ΟΣΕ ήθελε να τα παραλάβει γρήγορα» αλλά και πως παραδίδονταν κομμάτια του χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες.
Σε ερώτηση που του έγινε επίσης για το λόγο που απαξιώθηκαν συνολικά τα συστήματα που είχαν εγκατασταθεί λίγα χρόνια νωρίτερα, ο μάρτυρας είπε ότι τις προδιαγραφές της βγάζουν στην ΕΕ με τα δεδομένα που έχουν, ενώ για τα όσα αναφέρει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συνέταξε το λεγόμενο πόρισμα Γεραπετρίτη περί έργων που ήταν «πεδίο έντονου ανταγωνισμού», ο Σπ. Καραβάκης, ανέφερε πως σε κάποια τμήματα του δικτύου το σύστημα σηματοδότησης είναι το πλέον σύγχρονο.
Ωστόσο επιβεβαίωσε πως μπορεί να υπάρξει πρόβλημα ασυμβατότητας λέγοντας ότι «όταν δε συνεργάζονται» τα συστήματα που μπορεί να είναι 15ετίας και 25ετίας, «οι τοπικοί κανονισμοί ασφαλείας του κράτους βρίσκουν τρόπο να γίνεται με ασφάλεια».
Επίσης, έθεσε ως προβλήματα που αντιμετώπισε η κοινοπραξία την αδυναμία του ΟΣΕ να υποστηρίξει τη διαθεσιμότητα προσωπικού που χρειαζόταν να δουλέψει στους χώρους του Οργανισμού αλλά και αυτά που προέκυψαν από την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απαιτούσε συγκεκριμένες χρήσεις του δίκτυο.
Επίσης, ερωτώμενος για τα ζητήματα που έθεσε η κοινοπραξία με την υπογραφή της μελέτης του έργου που ανέλαβε το 2014, κατέθεσε πως «όταν εκτελείς έργο στο σπίτι άλλου πρέπει να έχεις άδεια, πρέπει να έχεις άδεια. Έχουμε να υποβάλλουμε αιτήσεις αδειοδότησης στην ΕΡΓΟΣΕ, να τα κοινοποιήσει στον ΟΣΕ και να μπορεί ή όχι.
Ένα χρόνο καθυστερήσαμε να μπούμε στη Θήβα γιατί ήταν η περίοδος με τον TAP για να μεταφερθούν τα “σωληνάδικα” με συγκεκριμένα δρομολόγια την ημέρα. Μας είπαν ξεχάστε το έχει αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη. Αφού δε θέλει ο κύριος του σιδηροδρόμου να μας δώσει τη δυνατότητα, δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι άλλο. Πειθαρχήσαμε και κύλησαν οι χρόνοι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου