Μιλούν στον «Ημεροδρόμο» οι: Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος τραυματιών και συγγενών θυμάτων στα Τέμπη, Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και μέλος της διοίκησης του Σωματείου στην Hellenic Train,Νίκος Καραθανασόπουλος, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής. Ενας χρόνος κλείνει σήμερα από το έγκλημα στα Τέμπη, όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Οι ζωές που χάθηκαν δεν γυρνάνε πίσω και το σοκ για την τραγωδία έφερε οργή και απαίτηση να αποδοθούν ευθύνες, πολιτικές και ποινικές. Οι κάθε είδους υπεύθυνοι δεν θα χαθούν στη λήθη, διότι το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί. Έναν χρόνο μετά ο «Ημεροδρόμος» (δημοσιογραφική επιμέλεια: Μιχάλης Σιάχος) αναδεικνύει τι συνέβη όλο αυτό το διάστημα. Η συγκάλυψη δεν θα περάσει. Είναι χρέος μας απέναντι στις ζωές που χάθηκαν και στις ζωές που κινδυνεύουν. Μιλούν στον «Ημεροδρόμο» οι: – Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος τραυματιών και συγγενών θυμάτων στα Τέμπη – Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και μέλος της διοίκησης του Σωματείου στην Hellenic Train – Νίκος Καραθανασόπουλος, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής. Λουκάς Αποστολίδης: Τα Τέμπη θα είναι εκεί και όσοι νομίζουν ότι θα ξεχαστούν είναι γελασμένοι Υπάρχει μια τάση από τους κυβερνώντες να μας λένε να μην φωνάζουμε για τα Τέμπη, σημείωσε ο Λουκάς Αποστολίδης, δικηγόρος τραυματιών και συγγενών θυμάτων στα Τέμπη. Τόνισε, παράλληλα, πως τα Τέμπη θα είναι εκεί και όσοι νομίζουν ότι θα ξεχαστούν είναι γελασμένοι. Παρουσίασε αναλυτικά τη νομική πλευρά των συγγενών των θυμάτων, υπογραμμίζοντας ότι οι οικογένειες ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη, συμπληρώνοντας πως έχει έρθει ώρα να ανοίξουν οι δικαστικές αίθουσες. Ακόμα και γι’ αυτό, όμως, χρειάζεται προσπάθεια, διότι απαιτείται μια αίθουσα τουλάχιστον 300 ατόμων, με όλους τους κανόνες ασφαλείας. Στηλίτευσε τη στάση του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, στην Εξεταστική Επιτροπή και αναφέρθηκε στις διαχρονικές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας της χώρας. Όπως είπε, μάλιστα οι πολιτικές ευθύνες εμπεριέχουν και ποινικές, όταν δεν ασκείται εποπτεία στους οργανισμούς και τα πρόσωπα που έχουν την ευθύνη να ενεργήσουν. Ηλίας Τρεβλός: Το έγκλημα έγινε δύο φορές Δυστυχώς το έγκλημα στα Τέμπη έγινε δύο φορές, στις 28 Φλεβάρη 2023 και λίγες μέρες μετά, όταν η κυβέρνηση φρόντισε να υπάρξει παρέμβαση στο χώρο, αφαιρώντας τη δυνατότητα συγκέντρωσης όλων των στοιχείων που χρειαζόταν για να υπάρχει πλήρης εικόνα, τόνισε ο Ηλίας Τρεβλός, μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και μέλος της διοίκησης του Σωματείου στην Hellenic Train. Παρουσίασε στοιχεία για την ασφάλεια και τη λειτουργία των σιδηροδρόμων και πριν το έγκλημα στα Τέμπη: Από το 2008 έως το 2021 έγιναν 324 σιδηροδρομικά ατυχήματα με απολογισμό 199 νεκρούς και 170 βαριά τραυματίες.
Το ίδιο διάστημα και έως το 2023 έγιναν 1989 «παρά λίγο» ατυχήματα, αλλά ούτε κι αυτά δεν ήταν ικανά να οδηγήσουν στην υλοποίηση μέτρων ασφαλείας και ολοκληρωμένης λειτουργίας των σιδηροδρόμων.
Όπως είπε δαπανήθηκαν αστρονομικά ποσά για την ανασυγκρότηση των σιδηροδρόμων, κάτι το οποίο όμως δεν έγινε και αυτό φάνηκε με τραγικό τρόπο στα Τέμπη.
Τα έργα, συμπλήρωσε, παρόλο που γινόταν με χρήματα του ελληνικού λαού δόθηκαν σε εταιρείες και ομίλους που διαρκώς έπαιρναν παρατάσεις στις συμβάσεις και παρέμεναν σε διαρκή σχέση με το ελληνικό δημόσιο.
Nίκος Καραθανασόπουλος: Η προσπάθεια συγκάλυψης του εγκλήματος στα Τέμπη
Γιατί η κυβερνητική πλειοψηφία αποφάσισε άρον άρον το κλείσιμο της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, περιέγραψε ο βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Εξεταστικής.
Όπως εξήγησε, στην ουσία, άφησαν δύο εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα στο κενό: Το πρώτο έχει να κάνει με την έκρηξη και την πυρκαγιά που είχε ως αποτέλεσμα να απανθρακωθεί η πλειοψηφία των θυμάτων. Το δεύτερο είναι αφορά την εσπευσμένη συγκάλυψη του χώρου του εγκλήματος, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το ανακριτικό έργο. Τόνισε ότι αυτά τα δύο σημαντικά κενά αναδεικνύουν την προσπάθεια συγκάλυψης.
Στάθηκε στην έλλειψη συστημάτων ασφαλείας στους σιδηροδρόμους και στην διαρκή μείωση του ανθρώπινου δυναμικού από τις κυβερνήσεις (σήμερα υπάρχουν 530 μόνιμοι εργαζόμενοι – εκτός των συμβασιούχων κτλ – και το οργανόγραμμα είναι 2100!).
Ιδιαίτερη σημασία έδωσε στην ιδιωτικοποίηση και την κατάτμηση των ευθυνών στους σιδηροδρόμους, κάτι που έχει φέρει και ελλείψεις και λειτουργία με τη λογική κόστους οφέλους, για τις εταιρείες που κέρδιζαν και κερδίζουν. Ακριβώς από αυτά προκύπτει και το συμπέρασμα-δίλημμα και μετά το έγκλημα στα Τέμπη: Τα κέρδη τους ή οι ζωές μας!
https://www.imerodromos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου