Άκρως προκλητική η κατάθεση του πρώην υπουργού κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής
Σε μια ακόμη απόπειρα να «βγει» από το κάδρο των ευθυνών για το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη, προχώρησε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για «τη Διερεύνηση του Εγκλήματος των Τεμπών και Όλων των Πτυχών που Σχετίζονται με αυτό».
Συγκεκριμένα, και ακολουθώντας την κυβερνητική γραμμή, αλλά και τη γραμμή της Hellenic Train –σίγουρα όχι με τον ίδιο χυδαίο τρόπο– ο Κ. Καραμανλής επιχείρησε να ρίξει το μεγαλύτερο μερίδιο των ευθυνών στο ανθρώπινο λάθος! Μια άποψη που από την πρώτη στιγμή υπερασπίστηκε σθεναρά η κυβέρνηση της ΝΔ.
Έτσι παρά τα «μεγάλα λόγια» περί «αλήθειας» που είπε κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο πρώην υπουργός επέμεινε στην άποψη ότι καμιά τεχνολογία δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπε το δυστύχημα!
Και αυτό την ώρα που:
— και τα τρία μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συνέταξε το πόρισμα Γεραπετρίτη υπογράμμιζαν πως αν υπήρχε το σύστημα ETCS (σύστημα αυτόματης πέδησης), το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί,
— όλοι οι ειδικοί κάνουν μνεία στην απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί από άποψη τεχνολογικού εξοπλισμού στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με αποκορύφωμα τη μόλις χθεσινή παρέμβαση του προέδρου του ΟΣΕ πως η γραμμή από τα Α. Λιόσια ως το Κιάτο είναι χωρίς τηλεδιοίκηση και πίνακες τοπικού χειρισμού,
— οι ίδιοι οι εμπειρογνώμονες έκαναν λόγο πως την ημέρα του δυστυχήματος το δίκτυο έμοιαζε με δίκτυο από τη δεκαετία του 1960 ή και του 1950 (!), και
— χαρακτηρίστηκε από μάρτυρες (πρώην πρόεδρο του ΟΣΕ) όνειδος η μη υλοποίηση της σύμβασης 717, πως δεν υπήρχαν τηλεδιοίκηση, σήμανση και το σύστημα TCS σε όλο το δίκτυο το 2016 και έγινε, ταυτόχρονα, παραδοχή πως υπήρχαν αλήθειες στις καταγγελίες των συνδικαλιστών για τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηρόδρομο.
Η κατάθεση Καραμανλή
«Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να με κάνει να ωραιοποιήσω την πραγματικότητα. Αλλά δεν πρόκειται να αφήσω να αιωρούνται αναπάντητες, απόψεις ανυπόστατες… Είμαι εδώ, από την πρώτη στιγμή. Δεν κρύφτηκα. Δεν έπαιξα θέατρο. Και ούτε σκοπεύω να το κάνω τώρα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος θυμίζουμε ότι μετά την παραίτησή του έβαλε υποψηφιότητα για βουλευτής όπου και εξελέγη.
Σημείωσε ότι «η απάνθρωπη εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου δεν μπορεί να έχει θέση μέσα σε αυτήν την αίθουσα»
«Παρακολουθώ και εγώ με προσοχή όλες αυτές τις μέρες τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή σας. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων αλλά και της διοίκησης της ΡΑΣ.
Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου.
Οι περισσότερο όμως θέλω να πιστεύω και το πιστεύω ότι επιζητείτε και εσείς αυτό που επιζητούν όλοι οι Έλληνες: Την αλήθεια! Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όλο αυτό το καιρό έχω συζητήσει και εγώ με εκατοντάδες συμπολίτες μου και κάποιοι με ρωτούνε “καλά αν για όλα φταίνε οι άνθρωποι τότε γιατί να φέρνουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στο σιδηρόδρομο”. Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε αυτή τη τεχνολογία τόσο αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφαλείας για αυτό άλλωστε και έδωσα την παράταση για ολοκληρωθεί τελικά η περιβόητη σύμβαση 717, γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες.
Σε ό,τι αφορά λοιπόν αυτά τα συστήματα θέλω να δηλώσω κάτι και να είμαι ξεκάθαρος: Σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα γιατί και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται, γιατί για να είναι ασφαλή τα τρένα ακόμα πιο σημαντικό και από όλες τις τεχνολογίες είναι να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας, σύμφωνα σχεδόν με όλους τους μάρτυρες που πέρασαν από την επιτροπή σας, παραβιάστηκε κατά συρροή το βράδυ εκείνο. Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους, κατά την προσωπική μου άποψη, να ακουστεί και αυτό γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή η τραγωδία, έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν».
Πηγή: www.ertnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου