Η απελπιστική κατάσταση έχει κάνει περισσότερους να δηλώνουν ότι χρησιμοποίησαν κάποιο από τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», όπως δήλωσαν 3 στους 5 ή 61%. Ωστόσο, οι καταναλωτές απορρίπτουν το συγκεκριμένο μέτρο ως χρήσιμο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Συγκεκριμένα, μόλις 1 στους 33 ή 3% θεωρούν χρήσιμο το «καλάθι του νοικοκυριού». Αντίστοιχα ισχνή αποδοχή έχει η μείωση τιμής κατά 5% και το market pass.
Mεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα, το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, πάνω από 4 στους 5 ή 81%, ζητούν να μειωθεί η τιμή του ΦΠΑ σε βασικά αγαθά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου