Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος


Ο καπετάν Μάκης, ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος, πέθανε σε ηλικία 76 ετών σε νοσοκομείο στο καντόνι Τιτσίνο στην Ελβετία, όπου διέμενε με την οικογένειά του τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο καπετάν Μάκης όπως τον φώναζαν οι φίλοι του τα τελευταία χρόνια υπέφερε από προβλήματα υγείας και οι δυνάμεις του τον είχαν εγκαταλείψει.

Ο Γεράσιμος Αγούδημος, γόνος εφοπλιστικής Οικογένειας από την Κεφαλλονιά σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια έχει μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας.

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες. Ήταν ιδιοκτήτης της «GA Ferries», της εταιρείας που συνδέθηκε με την λεγόμενη άγονη γραμμή στα ελληνικά νησιά.

Ξεκίνησε την καριέρα του ως ναύτης, έγινε καπετάνιος και ύστερα ιδιοκτήτης πλοίων. Ασχολήθηκε αρχικά με τα φορτηγά πλοία από το 1967 και το 1989 μπήκε στην ακτοπλοϊα με τρία πλοία το Νταλιάνα, το Μιλένα και το Δήμητρα.

Το πρώτο πλοίο του Γεράσιμου Αγούσημου ήταν το γιαπωνέζικης ναυπήγησης Fairy Pearl το οποίο βαφτίστηκε και ταξιδέψε στο Αιγαίο ως «Νταλιάνα».

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.
Το 1993 θα αποκτηθεί το «Ρομίλντα» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «Ροδάνθης», της «Μιλένας» και της «Νταλιάνας».
Το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.
Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα».
Ο Μάκης Αγούδημος τουλάχιστον κατά τα πρώτα χρόνια της ενασχόλησής του με την ακτοπλοΐα ήταν γνωστός στον Πειραιά για το γεγονός ότι κατέβαινε και επόπτευε ο ίδιος τον απόπλου κάθε ενός από τα πλοία του, συχνά δε λύνοντας ο ίδιος τον τελευταίο κάβο.
Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια εκκρεμούσε σημαντικός αριθμός δικαστικών υποθέσεων, κυρίως απαιτήσεων εις βάρος εταιρειών συμφερόντων του.
Η ακτοπλοϊκή του, GA FERRIES, πτώχευσε επισήμως με δικαστική απόφαση το 2011 αλλά τα προβλήματα είχαν αρχίσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια πριν.
Κατά το χρόνο της πτώχευσης της εξαιτίας μη εξυπηρετούμενων υποχρεώσεων σε τράπεζες και προμηθευτές κατείχε 9 πλοία. Τα περισσότερα από αυτά κατασχέθηκαν από πιστωτές της εταιρείας και εκποιήθηκαν
Το 2003 δρομολογήθηκε το «Ανθή Μαρίνα» ένα από τα μεγαλύτερα τότε πλοία στο Αιγαίο. Τόσο αυτό όσο και τα υπόλοιπα από τα πλοία που είχε κατά την πτώχευση πουλήθηκαν  ως παλιοσίδερα στα διαλυτήρια του Αλιάγα . Το μόνο πλοίο που παραμένει εν ενεργεία είναι το «Αλκμήνη Α’» που βρίσκεται σε λειτουργία σε γραμμές της Σκανδιναβίας.
Το τελευταίο πλοίο του Αγούδημου που εκποιήθηκε το 2006 και διαλύθηκε ήταν το ταχύπλοο «Jet Ferry 1» που για κάποια περίοδο είχε δρομολογηθεί στις γραμμές Πάτρας – Επτανήσων.
Συνολικά η εταιρεία διαχειρίστηκε 15 πλοία , με γνωστότερο ίσως εξ αυτών ως παλιότερο το «Δημητρούλα» που ναυπηγήθηκε στην Ιταλία το 1977 έχοντας υπηρετήσει στις γραμμές Θεσσαλονίκης Κρήτης Σποράδων αρχικά και αργότερα Πειραιά, Κυκλάδων, Δωδεκανήσων, Αλεξανδρούπολης.
Αποτέλεσε επί σειρά ετών κυρίαρχος στην ανάληψη συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας, των κρατικά επιδοτούμενων άγονων γραμμών.
Ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν παντρεμένος με τη Ροδάνθη Αγούδημου και είχε πέντε παιδιά, τρεις κόρες και δύο γιούς.
Ο πατέρας του Κεφαλλονίτη εφοπλιστή, Αλέκος, ήταν επίσης ναυτικός και εκτός από τον Μάκη είχε άλλα δύο μεγαλύτερα παιδιά, Δημήτρης και Ελένη
Ο Μάκης έγινε πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού στα 24 χρόνια και τα πρώτα χρόνια ασχολήθηκε με τη φορτηγό ναυτιλία πριν μεταπηδήσει στην επιβατηγό.
Ο αστικός μύθος τον θέλει επιστήθιο φίλο του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου και να του έχει δηλώσει ότι θα υπάρχει πάντα ένα πλοίο στη διάθεσή του όταν χρειαστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom