Ξεκίνησαν στην ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου οι αιτήσεις για το Πρόγραμμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης – Μονάδα Ειδικής Προσχολικής Αγωγής.
Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά από 18 μηνών
έως 6 ετών που παρουσιάζουν κινητικές, αισθητηριακές και αναπτυξιακές διαταραχές. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξη των παιδιών στο πρόγραμμα είναι το φυσιολογικό έως και οριακό νοητικό δυναμικό, η μέτρια κινητική δυσκολία και η δυνατότητα ομαδοποίησης βάσει ηλικίας και ικανοτήτων.
Ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και η πρώιμη παρέμβαση έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις μαθησιακές αδυναμίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς, βελτιώνει την κοινωνικοποίηση και εξασφαλίζει στα παιδιά με κινητικές και αναπτυξιακές δυσκολίες καλύτερη ποιότητα ζωής.
Το Πρόγραμμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης αποτελείται από τμήματα-βαθμίδες, στα οποία τα παιδιά εντάσσονται ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό τους δυναμικό.
Βασικός σκοπός της παιδαγωγικής παρέμβασης είναι η κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο:
α) την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο γνωστικό, εννοιολογικό, ψυχοκινητικό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα,
β) την καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας
και γ) την κοινωνική ένταξη.
Η παρέμβαση στηρίζεται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογήξατομικευμένων παιδαγωγικών προγραμμάτων προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ικανότητες, στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Παράλληλα γίνονται ομαδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκδρομές και συμμετοχή των παιδιών σε εθνικές και θρησκευτικές εορτές.
Κατά τη διάρκεια παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος τα παιδιά πραγματοποιούν και τις ατομικές θεραπευτικές τους συνεδρίες (φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση), που είναι απαραίτητες για την αποκατάστασή τους.
Οι μέθοδοι που εφαρμόζονται για την υλοποίηση των παραπάνω παιδαγωγικών στόχων είναι:
• Ολιστική Εκπαιδευτική Προσέγγιση
• Εξατομικευμένη Διδασκαλία
• Βιωματική Μάθηση
• Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
• Πολυαισθητηριακή Προσέγγιση
• Διαθεματική Διδασκαλία
Το Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης της ΕΛΕΠΑΠ έχει αναγνωριστεί επίσημα, σύμφωνα με το νέο Νόμο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (άρθρο 32), ως μονάδα Ειδικής Προσχολικής Αγωγής.Επίσης, είναι πιστοποιημένο ως Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης (Α.-Α.), «Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας για Α.Μ.Ε.Α.».
Το εν λόγω πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά από 18 μηνών
έως 6 ετών που παρουσιάζουν κινητικές, αισθητηριακές και αναπτυξιακές διαταραχές. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την ένταξη των παιδιών στο πρόγραμμα είναι το φυσιολογικό έως και οριακό νοητικό δυναμικό, η μέτρια κινητική δυσκολία και η δυνατότητα ομαδοποίησης βάσει ηλικίας και ικανοτήτων.
Ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και η πρώιμη παρέμβαση έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις μαθησιακές αδυναμίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς, βελτιώνει την κοινωνικοποίηση και εξασφαλίζει στα παιδιά με κινητικές και αναπτυξιακές δυσκολίες καλύτερη ποιότητα ζωής.
Το Πρόγραμμα Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης αποτελείται από τμήματα-βαθμίδες, στα οποία τα παιδιά εντάσσονται ανάλογα με την ηλικία και το γνωστικό τους δυναμικό.
Βασικός σκοπός της παιδαγωγικής παρέμβασης είναι η κατάρτιση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο:
α) την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο γνωστικό, εννοιολογικό, ψυχοκινητικό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα,
β) την καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας
και γ) την κοινωνική ένταξη.
Η παρέμβαση στηρίζεται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογήξατομικευμένων παιδαγωγικών προγραμμάτων προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ικανότητες, στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Παράλληλα γίνονται ομαδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκδρομές και συμμετοχή των παιδιών σε εθνικές και θρησκευτικές εορτές.
Κατά τη διάρκεια παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος τα παιδιά πραγματοποιούν και τις ατομικές θεραπευτικές τους συνεδρίες (φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση), που είναι απαραίτητες για την αποκατάστασή τους.
Οι μέθοδοι που εφαρμόζονται για την υλοποίηση των παραπάνω παιδαγωγικών στόχων είναι:
• Ολιστική Εκπαιδευτική Προσέγγιση
• Εξατομικευμένη Διδασκαλία
• Βιωματική Μάθηση
• Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
• Πολυαισθητηριακή Προσέγγιση
• Διαθεματική Διδασκαλία
Το Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης της ΕΛΕΠΑΠ έχει αναγνωριστεί επίσημα, σύμφωνα με το νέο Νόμο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (άρθρο 32), ως μονάδα Ειδικής Προσχολικής Αγωγής.Επίσης, είναι πιστοποιημένο ως Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης (Α.-Α.), «Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας για Α.Μ.Ε.Α.».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου