του Γιώργου Δημητράκη*
Την εκπνοή του χρόνου εμπρόθεσμης υποβολής της Δήλωσης Ακινήτων Έτους 2014 (Δήλωση Ε9) στις 30 Μαΐου 2014, υπενθυμίζει με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, (ΓΓΔΕ).Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της ΓΓΔΕ του Υπουργείου Οικονομικών, η προθεσμία εμπρόθεσμης υποβολής της Δήλωσης Ακινήτων Έτους 2014 (Δήλωση Ε9) είναι η 30η Μαΐου 2014 και καλούνται όλοι οι φορολογούμενοι που έχουν υποχρέωση υποβολής της δήλωσης να το πράξουν έγκαιρα ώστε να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα.
Όσοι έχουν τακτοποιηθέντα ή νομιμοποιηθέντα ακίνητα ή ημιυπαίθριους χώρους, εφόσον αυτοί δεν έχουν αναγραφεί σε προηγούμενες δηλώσεις Ε9.
Αυτή είναι η επίσημη προειδοποίηση του Υπουργείου Οικονομικών. Εδώ και δεκαετίες οι πολίτες αυτής της χώρας έχουμε συνηθίσει σε τέτοιες απειλές και πρόστιμα ενός κράτους ώστε να μη αντιστεκόμαστε ακόμη και σε περίοδο κρίσης και μεγάλης ένδειας. Έχουμε συνηθίσει να είμαστε απροστάτευτοι από όλους αυτούς που ψηφίζουμε ως «εκπροσώπους» εις το Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο δυστυχώς εδώ και δεκαετίες κατέστη να είναι το άντρο Συντεχνιών οι οποίες για ιδιοτελείς και μόνον λόγο δημιούργησαν αυτό το παράνομο συντεχνιακό κράτος.
Κανείς πολίτης δεν έχει δικαίωμα να παραπονείται και να καταγγέλλει ένα Κράτος Δικαίου, όταν αυτό σέβεται και λειτουργεί υπέρ και μόνον των συμφερόντων των πολιτών του. Αλλά είναι καθήκον του κάθε πολίτη να ενίσταται, να διαμαρτύρεται και να καταγγέλλει έντονα τις συμπεριφορές ενός Κράτους το οποίο έχει καταργήσει το Δίκαιο και κατέστη να είναι ένα παράνομο συντεχνιακό κράτος το οποίο έχει και το θράσος να τιμωρεί και από επάνω τους πολίτες του.
Ως γνωστόν το έτος 2010 κληθήκαμε να δηλώσουμε τους ημιυπαίθριους χώρους που έχουν «μετατραπεί σε χώρους κύριας χρήσης κατά υπέρβαση των περιορισμών και όρων δόμησης». Τότε ουδείς από τους πολλούς ειδήμονες (όπως π.χ. ΠΟΜΙΔΑ) και Φορείς της Ελληνικής Πολιτείας, οι οποίοι οφείλουν να προστατεύουν το Δίκαιο του Πολίτη, ζήτησε εξηγήσεις, εάν ο Νόμος 3843/2010 θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει π.χ. να ισχύει και για τους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων των Πολυκατοικιών, οι οποίοι αποτελούν και την πλειονότητα.
Και αυτό για τους εξής λόγους:
Οι ημιυπαίθριοι χώροι των πολυκατοικιών αγοράστηκαν από τους πολίτες, και με την φροντίδα του Εργολάβου ο οποίος καλυπτότανε από τις Πολεοδομίες, τον Αρχιτέκτονα/Μηχανικό αλλά και από υπαλλήλους των ΔΟΥ, μετέτρεπε αυτούς σε χώρους κύριας χρήσης για να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του αγοραστού. Ο οποίος για αυτόν τον λόγο και μόνον αποδεχότανε την προσφορά του Εργολάβου/Πωλητού. Όμως η παρανομία έγκειται εις το ότι οι ημιυπαίθριοι χώροι δεν μεταβιβάζονται εις τον αγοραστή, ο οποίος πλήρωσε το σχετικό τίμημα, αλλά χρησιμοποιούνται από τον Εργολάβο για την κατασκευή επιπρόσθετων διαμερισμάτων τα οποία διέθετε σε νέους επιπλέον αγοραστές.
Έτσι αυτή η παρανομία καλύπτεται από τον συντελεστή δόμησης και των χιλιοστών 1000% επί του οικοπέδου, ένα μέρος των οποίων, όπως προαναφέρθηκε, προέρχεται από την παράνομη κλοπή, διπλή εκμετάλλευση και διπλή πώληση των ημιυπαίθριων χώρων προς τρίτους με διπλό κέρδος, εις βάρος των πρώτων αφελών αγοραστών οι οποίοι δεν αποκτούσανε την κυριότητα αυτών. Αλλά και εις βάρος των αγοραστών εκείνων οι οποίοι γίνονται κύριοι ενός ακινήτου, το οποίο προέρχεται από κλοπή ημιυπαίθριων χώρων και χιλιοστών επί του οικοπέδου.
Έτσι αυτή η παρανομία καλύπτεται από τον συντελεστή δόμησης και των χιλιοστών 1000% επί του οικοπέδου, ένα μέρος των οποίων, όπως προαναφέρθηκε, προέρχεται από την παράνομη κλοπή, διπλή εκμετάλλευση και διπλή πώληση των ημιυπαίθριων χώρων προς τρίτους με διπλό κέρδος, εις βάρος των πρώτων αφελών αγοραστών οι οποίοι δεν αποκτούσανε την κυριότητα αυτών. Αλλά και εις βάρος των αγοραστών εκείνων οι οποίοι γίνονται κύριοι ενός ακινήτου, το οποίο προέρχεται από κλοπή ημιυπαίθριων χώρων και χιλιοστών επί του οικοπέδου.
Για τον λόγο αυτόν ο Ν.3843/2010 ψηφίστηκε για εισπρακτικούς και μόνον και όχι για την νομιμοποίηση ή τακτοποίηση κυρίως των «διαμερισμάτων Πολυκατοικιών». Διότι η νομιμοποίηση ή τακτοποίηση δεν είναι εφικτή λόγω του ανέφικτου αλλαγής του θεσμοθετημένου 1000% επί του οικοπέδου, και διότι εντός μίας Πολυκατοικίας υπάρχουν και διαμερίσματα τα οποία δεν έχουν ημιυπαίθριους χώρους, που αυτό θα σήμαινε αυτόματη μείωση των ποσοστών ιδιοκτησίας δηλαδή επέμβαση του Κράτους εις το ιδιοκτησιακό καθεστώς με παράλληλη παραβίαση του Συντάγματος.
Οι νέες απειλές και τα νέα πρόστιμα σε περίπτωση μη δήλωσης των δήθεν «νομιμοποιηθέντων» ημιυπαίθριων εις το Ε9 αποτελούν ακόμη μία απόδειξη του παράνομου συντεχνιακού κράτους. Διότι η δήλωση των ημιυπαίθριων χώρων εις το Ε9 δεν είναι εφικτή, εφόσον δεν είναι εφικτή ούτε ακόμη μέσω συμβολαιογραφικής πράξης και των Υποθηκοφυλακείων ούτε η μεταβίβαση και η αλλαγή των 1000% επί του οικοπέδου.
Αυτό το αλαλούμ οφείλεται σε ένα Νόμο που ψηφίστηκε το έτος 1981, ο οποίος κατήργησε την καθαρότητα της κύριας χρήσης και τους όρους δόμησης, και εισήγαγε το νέο «εφεύρημα των ημιυπαίθριων χώρων» για να κτίζονται παράνομα εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα εμβαδόν περισσότερα από το νόμιμο, εις βάρος όμως των αφελών αγοραστών, οι οποίοι θεωρούνται τώρα «παράνομοι».
Όμως και εις βάρος και των Οικονομικών του Κράτους, το οποίο εδώ και 33 χρόνια απώλεσε δεκάδες δισεκατομμύρια από καταβολή φόρων. Ένα παράνομο συντεχνιακό κράτος για να καλύπτει όμως τις Συντεχνίες των Εργολάβων, των Αρχιτεκτόνων, των Πολεοδομιών, αλλά και Μηχανισμών εντός των ΔΟΥ εις τις οποίες και στηρίζεται. Ένα παράνομο συντεχνιακό κράτος το οποίο με απειλές και πρόστιμα εκτελεί κυριολεκτικά τους απερίσπαστους πολίτες του, ακόμη και εν μέσω κρίσης, κατάρρευσης και διάλυσης της κοινωνίας, αλλά και έσχατης ένδειας και ανεργίας.
*Ο αρθρογράφος σπούδασε Πολιτικές-Οικονομικές Επιστήμες και Κοινωνιολογία στη Βόννη και Ιστορία και Πολιτιστική κληρονομιά στην Αθήνα. Διετέλεσε επί 5 χρόνια υπάλληλος της Ομοσπονδιακής Βουλής της Γερμανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου