Στις φήμες ότι ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης είναι καρπός του έρωτά του με τη Ντόρα Μπακογιάννη, απαντάει ο Τέρης Χρυσός!
Κατά καιρούς, στα δημοσιογραφικά γραφεία, κάποιοι…
ευφάνταστοι, παραθέτοντας τις φωτογραφίες της παλιάς δόξας του τραγουδιού Τέρη Χρυσού και του Κυριάκου Μητσοτάκη, “έκλειναν το μάτι” στον διπλανό ους λέγοντας "ο Τέρης είναι ο πατέρας του, είναι παιδί της Ντόρας!".
Όλα όμως φαίνεται, όσον αφορά στις…φαντασιώσεις, έχουν ένα τέλος. Ο καλλιτέχνης, σε βιβλίο του που θα κυκλοφορήσει απαντά “ΟΧΙ”.
Ολόκληρο το σημερινό δημοσίευμα της Espresso
Κατά καιρούς, στα δημοσιογραφικά γραφεία, κάποιοι…
ευφάνταστοι, παραθέτοντας τις φωτογραφίες της παλιάς δόξας του τραγουδιού Τέρη Χρυσού και του Κυριάκου Μητσοτάκη, “έκλειναν το μάτι” στον διπλανό ους λέγοντας "ο Τέρης είναι ο πατέρας του, είναι παιδί της Ντόρας!".
Όλα όμως φαίνεται, όσον αφορά στις…φαντασιώσεις, έχουν ένα τέλος. Ο καλλιτέχνης, σε βιβλίο του που θα κυκλοφορήσει απαντά “ΟΧΙ”.
Ολόκληρο το σημερινό δημοσίευμα της Espresso
Αλήθειες που σοκάρουν και... καλά κρυμμένα μυστικά που πρώτη φορά βγαίνουν στη δημοσιότητα. Αυτό είναι το περιεχόμενο της βιογραφίας του Τέρη Χρυσού, με τίτλο «Μια ζωή σαν παραμύθι», αποσπάσματα της οποίας προδημοσιεύονται σήμερα στην «Espresso».
Στο βιβλίο, που παρουσιάζεται επίσημα τη Δευτέρα από τις εκδόσεις Αρναούτη και ήδη κυκλοφορεί, ο συγγραφέας Πάνος Καλουδάς καταγράφει την περιπετειώδη ζωή του 75χρονου καλλιτέχνη, ο οποίος αποκαλύπτεται. Σε ένα από τα πιο γαργαλιστικά κεφάλαια του βιβλίου επιχειρεί να βάλει τέλος στη φημολογία πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι παιδί του. «Γιος μου ο Κυριάκος; Οχι βέβαια» θα πει. Ο Τέρης Χρυσός, πιο χειμαρρώδης από ποτέ, αναφέρεται επίσης στον κατάσκοπο πατέρα του, στα δύσκολα παιδικά χρόνια στην Τρούμπα, όπου πουλώντας φιστίκια παραλίγο να πέσει θύμα βιασμού, στο ατροφικό χέρι του αλλά και στους ξένους και Ελληνες συναδέλφους του.
Εδώ και αρκετά χρόνια κυκλοφορεί η φήμη ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι γιος του Τέρη Χρυσού από τη δήθεν παράνομη σχέση που διατηρούσε με την Ντόρα Μπακογιάννη. Μια φήμη που, αν και σκοντάφτει στη χαοτική διαφορά ύψους του καλλιτέχνη με τα πανύψηλα γονίδια της οικογένειας Μητσοτάκη, εξακολουθεί να κυκλοφορεί, έστω και ως ένα κακόγουστο αστείο. Στο βιβλίο της ζωής του ο Τέρης Χρυσός αναφέρεται εκτενώς σε αυτό το θέμα θέλοντας, όπως λέει, «να πάρει τέλος αυτή η ηλιθιότητα!» Να τι αναφέρει ο Πάνος Καλουδάς γι' αυτό το θέμα:
«Οταν του είπαν τι ακούγεται, τι γράφεται, τι συζητιέται έντονα, ο Τέρης γέλασε. Υστερα θύμωσε. Μετά εξαγριώθηκε... πανικοβλήθηκε. Και έντιμα θέλησε να διαχωρίσει τη θέση του από τις αστειότητες εκείνες. Αλλος σίγουρα θα το εκμεταλλευόταν αυτό για επικοινωνιακούς λόγους. Για πιότερο άρμεγμα φήμης. [...] Ο Τέρης δεν είχε τέτοιες αυταπάτες. Ποτέ του δεν κρατήθηκε από τέτοιες σαθρές δημοσιότητες και από νάιλον ελπίδες επανάκαμψης. Που στο τέλος τέλος δεν τις είχε και ανάγκη πλέον. Γι' αυτό και μετά την πρώτη του έκπληξη, τον θυμό, την οργή και τις τύψεις για το αιωρούμενο άδικο, κάλεσε τους δημοσιογράφους -όσους μπορούσε να καλέσει- και τους έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Είναι φοβερό ψεύδος το ότι είναι γιος μου ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Και ότι είναι καρπός μιας σχέσης που είχα με την Ντόρα Μπακογιάννη. Ελεος πια! Τι άλλο θα σκαρφιστούν να πουν στον ανταγωνισμό ανοησίας που διακατέχονται κάποιοι. Αυτό το έβγαλε αστειευόμενος ο Τζίμης Πανούσης, σε ένα κέντρο όπου εργαζόταν για να κάνει πλάκα. Και αυτή την πλάκα του καλλιτέχνη πιάσανε οι φαιδροί και την κάνανε σημαία. Παρακαλώ θερμά, αποκαταστήστε την αλήθεια. Για να σταματήσουν αυτές οι γελοίες διαδόσεις, που πρώτα τους ίδιους τους... διαδοσίες δεν τιμούν”».
«Η Μαρινέλλα με... ξέχασε»
Στο βιβλίο ο τραγουδιστής αναφέρεται και στη γνωριμία του με τη Μαρινέλλα, όταν ακόμη την έλεγαν Κική Παπαδοπούλου, στη Θεσσαλονίκη, και αφήνει να εννοηθεί πως όταν εκείνη έγινε μεγάλη τραγουδίστρια τον ξέχασε, αφού ποτέ δεν του ζήτησε να συνεργαστούν. Αντίθετα, ο Στέλιος Καζαντζίδης, με τον οποίο έκανε παρέα την ίδια εποχή, πήγαινε και τον άκουγε στα μαγαζιά όπου εμφανιζόταν. «Εδώ θα άξιζε μια παρένθεση να ανοίξουμε, με δυο λόγια για τα φιλαράκια από τη Θεσσαλονίκη. Τη Μαρινέλλα, την αγαπημένη φίλη του Τέρη (την Κική), και τον Στέλιο, οι οποίοι συνέχιζαν με πολύ μεγάλη επιτυχία την ανοδική τους πορεία. Η μεν πρώτη αραιώνοντας, άγνωστο γιατί, τις επαφές της με τον παλιό της φίλο τον Τέρη, και τον δε άλλον, τον Στέλιο, να πηγαίνει να τον ακούει και θερμά να τον χειροκροτεί. Να τον πιστεύει και να τον θεωρεί ισάξιό του».
*Η παρουσίαση του βιβλίου «Τέρης Χρυσός, μια ζωή σαν παραμύθι» θα γίνει τη Δευτέρα 5 Μαΐου στις 19.30, στο θέατρο Ορφέας. Ομιλητές θα είναι ο Μίμης Πλέσσας, η Κλειώ Δενάρδου, ο συγγραφέας Πάνος Καλουδάς και ο εκδότης Δημήτρης Αρναούτης.
«Ο... πατέρας μου ο κατάσκοπος και η απόπειρα βιασμού»
«Ο... πατέρας μου ο κατάσκοπος και η απόπειρα βιασμού»
Στο «παραμύθι» της ζωής του ο Τέρης Χρυσός ξεδιπλώνει άγνωστες λεπτομέρειες για την οικογένειά του, που ζούσε στην Κωνσταντινούπολη. Αναφέρεται στον πατέρα του, τον Εβραίο Ρομπέρτο, που, όπως υποστηρίζει, ήταν κατάσκοπος. Εκείνος δημιούργησε δεσμό με μια Φινλανδή, επίσης κατάσκοπο, με αποτέλεσμα να διαλύσει τον γάμο του με τη μητέρα του τραγουδιστή, όταν ο μικρός ήταν 5 ετών (οι δυο τους συναντήθηκαν ξανά όταν ο καλλιτέχνης ήταν 45 χρόνων). Ο Ρομπέρτο -ως εξόριστος από τους Τούρκους στην Ιταλία- γνώρισε μία άλλη γυναίκα, Εβραία κι εκείνη, την οποία παντρεύτηκε και κάποια στιγμή μετακόμισε μαζί της στο Ισραήλ. Με αυτή τη γυναίκα απέκτησε ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, ενώ με τη μητέρα του Τέρη, τη Ζωζώ, είχε ήδη δύο γιους και μία κόρη. Για τη σχέση των γονιών του διαβάζουμε τα εξής:
Η άλλη γυναίκα
«Ο σύντροφός της λοιπόν με τις πολύ συχνότερες από πριν απουσίες του άρχισε να της δείχνει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά... Αφού λίγες εβδομάδες μετά ο κύριος αυτός παράτησε πίσω τις όποιες ευθύνες του, φόρεσε μαζί με το καπελάκι του την ανανδρία του και τράβηξε το άδειο του σκαρί για άλλο λιμάνι. Πιο απάνεμο. Μπορεί και πιο φουρτουνιασμένο. Αφήνοντας τη Ζωζώ με δύο μικρά παιδιά και σε προχωρημένη εγκυμοσύνη. Ο “κύριος” λοιπόν Ρομπέρτο είχε δημιουργήσει σχέση με μια νεαρή από τη Φινλανδία. Που ονομαζόταν Σάσα. Στην αγκαλιά της οποίας κούρνιαζε την ανευθυνότητά του».
«Ο σύντροφός της λοιπόν με τις πολύ συχνότερες από πριν απουσίες του άρχισε να της δείχνει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά... Αφού λίγες εβδομάδες μετά ο κύριος αυτός παράτησε πίσω τις όποιες ευθύνες του, φόρεσε μαζί με το καπελάκι του την ανανδρία του και τράβηξε το άδειο του σκαρί για άλλο λιμάνι. Πιο απάνεμο. Μπορεί και πιο φουρτουνιασμένο. Αφήνοντας τη Ζωζώ με δύο μικρά παιδιά και σε προχωρημένη εγκυμοσύνη. Ο “κύριος” λοιπόν Ρομπέρτο είχε δημιουργήσει σχέση με μια νεαρή από τη Φινλανδία. Που ονομαζόταν Σάσα. Στην αγκαλιά της οποίας κούρνιαζε την ανευθυνότητά του».
Στη συνέχεια υπάρχει απόσπασμα που φανερώνει πόσο πληγώθηκε η Ζωζώ από τη σχέση αυτή. «Ηξερε πως ο κύριος αυτός, ο Εβραιο-ουγγαρέζος Ρόμπερτ Βέρντες, ήταν εκτός από έμπορος πορσελάνης και κατάσκοπος. Ναι, ήταν έμμισθος πράκτορας. Δούλευε για την Ιντέλιτζεν Σέρβις. Κάτι που ποτέ της η νεαρή κοπέλα, φοβούμενη για τη ζωή της, δεν κουβέντιασε μαζί του. Καιρό αργότερα η Ζωζώ, σε μία από τις επανασυνδέσεις της με τον Ρομπέρτο, έμεινε και πάλι έγκυος. Αλλά εκείνος τής ξεκαθάρισε πως πλέον ζει με τη Σάσα και της ευχήθηκε καλή τύχη.
Εκδίκηση. Αυτό και μόνο πια γυρνούσε στο μυαλό της. Σηκώθηκε και προχώρησε προς το κοντινό Καρακόλι. Την αστυνομία. Ναι, πήγε και τον κάρφωσε, θυμούμενη την άλλη του ιδιότητα, την κατασκοπία. Οι Αρχές ερεύνησαν και διαπίστωσαν πως ήταν πράγματι πράκτορας. Και πως η σύντροφός του Σάσα ήταν διπλή πράκτορας. Τον μεν Ρομπέρτο τον παρέδωσαν στους Ιταλούς, οι οποίοι τον έστειλαν κρατούμενο στο κάμπινγκ Τσινετσιτά. Τη δε Σάσα με συνοπτικές διαδικασίες την οδήγησαν στο εκτελεστικό απόσπασμα».
Το 1949 ο Τέρης Χρυσός, η μητέρα του, ο πατριός του και ο μικρός αδελφός του έφτασαν στον Πειραιά, διωγμένοι από την Κωνσταντινούπολη. Αρχικά η οικογένεια εγκαταστάθηκε σε μια τεράστια αίθουσα ενός εργοστασίου στο Χατζηκυριάκειο μαζί με πολλούς Ελληνες πρόσφυγες από την Πόλη. «Επειδή δεν υπήρχαν δωμάτια στον χώρο, είχαν δώσει σε κάθε οικογένεια τέσσερις κουβέρτες για να τις κρεμάσουμε από το ταβάνι κι έτσι να φτιάξουμε έναν κύβο, που υποτίθεται ότι ήταν το δικό μας... νοητό δωμάτιο» θυμάται ο ίδιος και στη συνέχεια αναφέρεται στην επόμενη κατοικία τους, ένα πραγματικό δωμάτιο αυτή τη φορά, σε ξενοδοχείο πέμπτης κατηγορίας στην Τρούμπα, που λεγόταν «Το ξενοδοχείο του ποντικού».
«Εκεί μέσα ζούσα με τη μαμά μου Ζωζώ, τον πατριό μου Γιάννη και τον αδελφό μου Νίκο, που είναι πέντε χρόνια νεότερος από εμένα. Μαγειρεύαμε με μια γκαζιέρα που είχε πάρει η μαμά μου. Τότε άρχισα να πουλάω φιστίκια στα καμπαρέ για να βγάζουμε τα προς το ζην. Ολες οι πόρνες με λυπούνταν και προέτρεπαν τους Αμερικανούς πελάτες να αγοράζουν φιστίκια. Τα δε παπούτσια μου ήταν τρύπια και κάθε τόσο έβαζα χαρτόνι για να μην μπαίνει νερό».
Συγκεκριμένα, ο συγγραφέας του βιβλίου αναφέρει στο συγκεκριμένο κεφάλαιο: «Ετσι αποφασίζουν να βγει στο... εμπόριο και ο δεκάχρονος Λευτέρης. Που ίσως, σαν παιδάκι αυτός, να προκαλούσε τη διάθεση των πελατών για λίγη περισσότερη γενναιοδωρία... Βρίσκουν λοιπόν ένα καλαθάκι και γι' αυτόν, το γεμίζουν φιστίκια και τον αμολάνε στη βιοπάλη. Στη ζούγκλα της κοινωνίας... Τον βάζουν να γυρίζει στη γειτονιά με τον περισσότερο κόσμο. Και τη μεγαλύτερη κίνηση... Στη γειτονιά των λαβωμένων αγγέλων. Στην Τρούμπα. Που τότε ήταν η πιο κακόφημη συνοικία της Ελλάδας».
Στο βιβλίο της ζωής του ο Τέρης Χρυσός αποκαλύπτει και μυστικά που έχουν σχέση με την υγεία του. Το αριστερό του χέρι είναι, όπως λέει, ατροφικό και δεν κινείται άνετα. «Το πρόβλημά μου δημιουργήθηκε στη διάρκεια της γέννας μου, αφού ο γιατρός για να με βγάλει με τράβηξε από το χέρι» λέει.
Η σεξουαλική επίθεση
Στις γύρες του στην Τρούμπα ο Τέρης παραλίγο να πέσει θύμα βιασμού από δύο Ελληνες διερμηνείς του 6ου Αμερικάνικου Στόλου. «Ο Τέρης είχε και μία ακόμη κακή εμπειρία. Μία ακόμα απόπειρα σωματικού αυτή τη φορά βιασμού, εκτός από την πληθώρα βιασμών της τρυφερής του ψυχούλας. Ηταν χειμώνας, ένδεκα η ώρα το βράδυ κι ετοιμαζόταν να φύγει για να επιστρέψει στην καμαρούλα τους. Ομως τον πλησίασαν “δυο διερμηνείς” από αυτούς που έφερναν τους ναύτες του στόλου από τα καράβια τους στα καμπαρέ της περιοχής. Του πρότειναν να του προσφέρουν όμορφες αμερικάνικες σοκολάτες. Και μ' αυτό το κίνητρο παρέσυραν το μικρό παιδάκι σ' ένα απόμερο παγκάκι. Αμέσως άρχισαν, ο ένας μετά τον άλλον, να του χαϊδεύουν τα μπούτια και να προσπαθούν να του βγάλουν το παντελονάκι του. Αυτός αντιστεκόταν επίμονα. Η δύναμη όμως των δυο ανδρών ήταν ισχυρότερη από τη βούληση του παιδιού. Κάποια στιγμή κατάφεραν να τον μισογδύσουν. Μα τότε βρήκε τη χαλαρή στιγμή τους το παιδί και το έσκασε».
Στις γύρες του στην Τρούμπα ο Τέρης παραλίγο να πέσει θύμα βιασμού από δύο Ελληνες διερμηνείς του 6ου Αμερικάνικου Στόλου. «Ο Τέρης είχε και μία ακόμη κακή εμπειρία. Μία ακόμα απόπειρα σωματικού αυτή τη φορά βιασμού, εκτός από την πληθώρα βιασμών της τρυφερής του ψυχούλας. Ηταν χειμώνας, ένδεκα η ώρα το βράδυ κι ετοιμαζόταν να φύγει για να επιστρέψει στην καμαρούλα τους. Ομως τον πλησίασαν “δυο διερμηνείς” από αυτούς που έφερναν τους ναύτες του στόλου από τα καράβια τους στα καμπαρέ της περιοχής. Του πρότειναν να του προσφέρουν όμορφες αμερικάνικες σοκολάτες. Και μ' αυτό το κίνητρο παρέσυραν το μικρό παιδάκι σ' ένα απόμερο παγκάκι. Αμέσως άρχισαν, ο ένας μετά τον άλλον, να του χαϊδεύουν τα μπούτια και να προσπαθούν να του βγάλουν το παντελονάκι του. Αυτός αντιστεκόταν επίμονα. Η δύναμη όμως των δυο ανδρών ήταν ισχυρότερη από τη βούληση του παιδιού. Κάποια στιγμή κατάφεραν να τον μισογδύσουν. Μα τότε βρήκε τη χαλαρή στιγμή τους το παιδί και το έσκασε».
Ο Τέρης Χρυσός λέει σήμερα στην «Espresso»: «Αυτό το γεγονός, το οποίο δεν είπα ποτέ στους δικούς μου και τώρα, ύστερα από 65 χρόνια, το βγάζω στη δημοσιότητα, μου άφησε μεγάλο ψυχολογικό πρόβλημα, γιατί θα μπορούσαν να με είχαν βιάσει».
Η διάσημη Τζέιν Μάνσφιλντ τού πρόσφερε φαγητό
Ο δημοφιλής τραγουδιστής δεν ξεχνάει ότι -λόγω της ισχνής σιλουέτας του- η διεθνούς φήμης ηθοποιός Τζέιν Μάσφιλντ τον πέρασε για... άπορο. «Τη γνώρισα σε ένα μαγαζί στον Πειραιά, που λεγόταν “Η σπηλιά του Παρασκευά”, τότε που εμφανιζόμουν μαζί με τον Μανόλη Χιώτη και τη Μαίρη Λίντα. Εκεί είχε έρθει με τον άντρα της, που ήταν ο Μίστερ Αμέρικα του 1960, και με άκουσε να τραγουδάω. Της άρεσα πολύ, πήγα στο τραπέζι τους και μου πρόσφερε το πιάτο της για να τσιμπήσω. Προφανώς η κοπέλα με είδε πολύ αδύνατο και νόμισε ότι δεν είχα να φάω».
Ο Τέρης Χρυσός έκανε επιτυχίες με τραγούδια του Τζο Ντασέν, διασκευασμένα στα ελληνικά, όπως είναι το «Τάκα τάκα» (το τραγουδάει επί 42 συναπτά έτη και έχει γίνει ο δικός του... ύμνος) και το «Οχι, δεν σε συγχωρώ». Μάλιστα συναντήθηκε μαζί του το 1977, όταν ο διάσημος Γάλλος τραγουδιστής βρισκόταν στην Ελλάδα και επισκέφθηκε το κέντρο «Νεράιδα» στη Θεσσαλονίκη, όπου ο Χρυσός τραγουδούσε μαζί με τον Μανόλη Αγγελόπουλο, τη Μαίρη Λίντα και τον Χάρρυ Κλυνν. «Τραγουδήσαμε το “Οχι δεν σε συγχωρώ», μισό-μισό, εκείνος στα γαλλικά κι εγώ στα ελληνικά, κι έγινε χαμός στο κέντρο. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι όταν ήρθαν οι φωτογράφοι, η γυναίκα του δεν ήθελε φωτογραφίες και έσκυβε το κεφάλι της, ενώ προσπαθούσε να τον κρύψει κι εκείνον».
Ο «νονός» του Αλκης Στέας και ο Μ. Χιώτης
Το πραγματικό όνομά του είναι Ελευθέριος Χρυσόγελος και ο Αλκης Στέας ήταν εκείνος που τον βάφτισε Τέρη Χρυσό. Ηταν το 1959, όταν συμμετείχε σε ένα διαγωνισμό ταλέντων στη συμπρωτεύουσα, τον οποίο παρουσίαζε ο αείμνηστος παρουσιαστής.
- Σαν μακρύ δεν βρίσκεις το όνομά σου, αγόρι μου;
- Δεν σας καταλαβαίνω. Τι εννοείτε;
- Ελευθέριος Χρυσόγελος. Μεγάλο είναι για να το συγκρατήσει κάποιος. Τι θα έλεγες να το κόβαμε στη μέση;
-Δηλαδή; Πώς να το κάνουμε;
-Το Ελευθέριος να το κάνουμε Τέρης. Και το Χρυσόγελος, Χρυσός. Τέρης Χρυσός. Καλλιτεχνικότατο. Καλορίζικο το νέο σου όνομα...
Σε αυτόν τον διαγωνισμό τον άκουσε ο Μανόλης Χιώτης και του πρότεινε να κατεβεί στην Αθήνα. Ετσι κι έγινε. Μαζί με τους δικούς του έφτασαν με λεωφορείο στην Αθήνα, χωρίς να ξέρουν κανέναν. Νοίκιασαν ένα δωμάτιο σε ένα πανδοχείο στον λόφο Αξιωματικών και αμέσως ο νεαρός Τέρης πήγε και βρήκε τον Χιώτη στο σπίτι του στην Κυψέλη. Μόλις τον είδε, εκείνος του είπε: «Βρε, καλώς τον, καλά που ήρθες! Από μεθαύριο ξεκινάμε δουλειά στην Πλάκα, στο κέντρο “Πλακιώτικη αυλή”», το μετέπειτα «Πλακιώτικο σαλόνι».
Τον πρώτο καιρό βέβαια οι μουσικοί και οι τραγουδιστές που συνεργάζονταν με τον βιρτουόζο του μπουζουκιού τού έκαναν πόλεμο. Η επιτυχία που είχε ενόχλησε κάποιους τραγουδιστές που εμφανίζονταν στο ίδιο πρόγραμμα. Οπως τον Ιταλό Πιέρο Λοβάτι, ο οποίος μια βραδιά που στο κέντρο είχε πάει ο Αριστοτέλης Ωνάσης, για να τον κατεβάσει από την πίστα και να τραγουδήσει εκείνος τού έριξε σφαλιάρα, με αποτέλεσμα ο Χρυσός να μεταφερθεί στο νοσοκομείο.
Αλκίνοος Μπουνιάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου