Άλλο ένα όργιο συντελείται στην ελληνική οικονομία. Την ώρα που οι εργαζόμενοι στενάζουν κάτω από τον πληθωρισμό, την ακρίβεια, τους μειωμένους μισθούς και, φυσικά, την τεράστια φορολογική αφαίμαξη, η κυβέρνηση έρχεται και υπογράφει άλλο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας, δηλαδή, των εφοπλιστών. Στο νέο Συνυποσχετικό προβλέπονται: – Μειώνεται ο συντελεστής «οικειοθελούς παροχής» (σ.σ.: πρόκειται για αυτό που οι υπόλοιποι κάτοικοι της Ελλάδας ξέρουμε ως φορολογία) για τα εισοδήματα εκ μερισμάτων πλοιοκτητριών εταιρειών που εισάγονται στην Ελλάδα, από 10% σε 5%, – Σε αυτό το ποσοστό περιλαμβάνονται και τα εισοδήματα υπεραξίας (capital gains) από την πώληση μετοχών των πλοιοκτητριών εταιρειών, (άρα περισσότερο χρήμα φορολογείται με μικρότερο ποσοστό, μην και παρεξηγηθούν τα… πατριωτάκια μας!), – – Κατά τα άλλα, αυξάνεται το ελάχιστο συνολικού ετήσιο ποσό της «Νέας Οικειοθελούς Παροχής εκ μέρους των μελών της Ναυτιλιακής Κοινότητας, από 40 εκατ. σε 60 εκατ. ετησίως». Και όλα αυτά, την ώρα που το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, βρίσκεται στην πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων όλου του κόσμου. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research, από τις αρχές του 2021 έως και τις 8 Αυγούστου 2021 οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην αγορά των 266 πλοίων συνολικής αξίας 4,5 δισεκατομμύριων δολαρίων! Την ίδια ώρα ένα στα τρία πλοία που έχουν επιλέξει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ (Marshall Islands RMI) είναι ελληνικής διαχείρισης. Η ιστορία του Συνυποσχετικού Και επειδή αυτή η αύξηση κατά 20 εκατ. ευρώ της «Οικειοθελούς Παροχής» μπορεί να προκαλέσει… παρεξηγήσεις, σας διαβεβαιώνουμε ότι η συνεργασία όλων των ελληνικών κυβερνήσεων και των εφοπλιστών παραμένει αδιατάρακτη. Την αρχή των Συνυποσχετικών έκανε η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου μεσούσης της κρίσης, το 2013 και έκτοτε συνεχίζεται αδιατάρακτα, με φυσικούς συνεχιστές τόσο την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όσο και, αναμενόμενα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη που ανανέωσε το Συνυποσχετικό. Τέτοια μάλιστα είναι η διακομματική συμφωνία για την προκλητική, επί της ουσίας, φοροαπαλλαγή των εφοπλιστών, που όταν ο Αλ. Τσίπρας υπέγραψε το Συνυποσχετικό του 2019, είπε τις ίδιες φράσεις με αυτές που είχε πει ο Αντ. Σαμαράς το 2013! Αλλά εκτός των άλλων ενδιαφέρον έχει και η ορολογία: η κυβέρνηση με τους εφοπλιστές υπογράφει… Συνυποσχετικό. Δηλαδή, το κράτος και οι εφοπλιστές δεν έχουν διάκριση εξουσίας, είναι δύο μέρη που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο και ο ένας υπόσχεται στον άλλον ότι θα κάνει αυτά που λέει. Λογικό, βέβαια, για αυτό το κράτος που, αφού πρώτα ανέχεται να το… χ@@ζουν οι εφοπλιστές, μετά τους καλεί ως ομοτράπεζους. Ένα ειδύλλιο δίχως τέλος Ενδεικτικά, μόνο για τα τελευταία χρόνια, αναφέρουμε τα εξής: 1. Μόνο εντός του 2022 οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έλαβαν χρονιάτικη επιδότηση 138 εκατ. ευρώ, άλλα 79 εκατ. ευρώ για την πανδημία και για την ανανέωση του στόλου τους περιμένουν συνολικά 670 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ του υπουργείου Ναυτιλίας.
2. Εκτός αυτού, η κυβέρνηση μείωσε έως και 80% τα πρόστιμα στους εφοπλιστές, στις περιπτώσεις παραβίασης των εργασιακών ωραρίων στα πλοία. 3. Στους νόμους 2687/53 και 27/1975, που βρίσκονται σε ισχύ, θα διαπιστώσει ο καθένας πως σε κάθε άρθρο τους περιλαμβάνεται και από μια φοροαπαλλαγή. Έτσι, οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται με βάση του τζίρους τους ή τα κέρδη τους, αλλά με βάση την χωρητικότητα του πλοίου! Δηλαδή, με απλά λόγια αυτοί οι άνθρωποι, ανήκουν σε εκείνη την κατηγορία των «πατριωτών» που είτε βγάζουν 1 εκ. ευρώ είτε 10 δις ευρώ, πληρώνουν τον ίδιο φόρο!
4. Τέλος, μην ξεχνάμε και την προκλητική στήριξη που έλαβαν από τη δικαστική εξουσία, όταν σχεδόν κάθε απεργία κηρύσσεται παράνομη και καταχρηστική προς όφελος, φυσικά, των Ελλήνων πλοιοκτητών.
https://www.imerodromos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου