Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023

Μίλτος Τεντόγλου: Οι υποσχέσεις που έχει συνηθίσει, τα μπέργκερ, το μπουζούκι και το «έτυχε να είμαι καλός» (βίντεο)

«Δεν θέλω να γίνω πρότυπο, ο καθένας να κάνει ό,τι του αρέσει»

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσωπικότητες του ελληνικού αθλητισμού είναι αναμφίβολα ο Μίλτος Τεντόγλου. Ο Έλληνας πρωταθλητής που γράφει το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο, όντας αυτή τη στιγμή εν ενεργεία «χρυσός» σε όλες τις διοργανώσεις, είναι υποψήφιος για το βραβείο του κορυφαίου αθλητή στον κόσμο στα World Athletics Awards μαζί με 11 κορυφαίους αθλητές όλων των αθλημάτων του στίβου.

Ο «βασιλιάς του σκάμματος» έδωσε στους «Πρωταγωνιστές» μια πολύ διαφορετική συνέντευξη αποκαλύπτοντας άγνωστες πτυχές της ζωής και της καθημερινότητάς του, όντας πάντα... ο εαυτός του γιατί θέλει να «νιώθει ελεύθερος», όπως δήλωσε ο ίδιος στον Σταύρο Θεοδωράκη

Μεταξύ άλλων απάντησε στο πώς από το παρκούρ, έφτασε να γίνει ο κορυφαίος άλτης του 21ου αιώνα, το «κόλλημα» με την Ιαπωνία, το gaming, τις υποσχέσεις από πολιτικά πρόσωπα, την εμφάνισή του, αλλά και τις συνήθειες που έχει πριν από κάθε αγώνα.

«Δεν θέλω να γίνω πρότυπο»

Ο Μίλτος Τεντόγλου μιλώντας για τον εαυτό του είπε πως δεν έχει αλλάξει τις παρέες του από τότε που μεγάλωσε στα Γρεβενά. «Οι περισσότεροι φίλου μου», είπε, «έχουν φύγει στη Γερμανία. Βρήκαν δουλειά εκεί». Τόνισε πως οι δύο φίλοι του που έμειναν στην πόλη δουλεύουν σε φούρνο. Ανέφερε πως δεν θέλει να αλλάξει. 

Ο Σταύρος Θεοδωράκης τον ρώτησε τι θα έλεγε στα παιδιά που τον βλέπουν και τον θεωρούν πρότυπο. «Δεν θέλω να γίνω πρότυπο. Δεν μου αρέσει να λέω πολλά πράγματα, ούτε να πιέζω κανέναν. Θέλω ο καθένας να κάνει ό,τι του αρέσει, να είναι ελεύθερος. Αν βάλει κάποιον στόχο να το προσπαθήσει, να δοκιμάσει, να το πιστέψει…», είπε.

«Έτυχε να είμαι καλός»

Όσον αφορά στη νοοτροπία με την οποία προσεγγίζει το άθλημα που υπηρετεί, ο Μίλτος Τεντόγλου αποκάλυψε πως βλέπει τον στίβο σαν παιδί, σαν παιχνίδι. «Ακόμα σαν παιχνίδι τον βλέπω τον στίβο, έτυχε να είμαι καλός σε αυτό», δήλωσε.

Οι υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν

Στην συνέντευξη που έδωσε ο Παγκόσμιος πρωταθλητής του μήκους αποκάλυψε επίσης πως υπουργός τον έχει καλέσει, του έχει… τάξει στάδια και τελικά δεν συνέβη ποτέ τίποτα. Όπως εξήγησε ο ίδιος, το ότι τελικά δεν έγινε κανένα έργο δεν τον πειράζει αλλά το ότι προσπαθούν να τον κοροϊδέψουν με αυτές τις υποσχέσεις, είναι αυτό που τον ενοχλεί πολύ.

«Έχει καταντήσει αστείο, κι εγώ και ο προπονητής μου έχουμε σταματήσει πια να ασχολούμαστε με αυτό το κομμάτι. Είναι χάλια, πραγματικά. Αλλά να σου πω την αλήθεια, δεν με ενοχλεί που κάνουμε προπόνηση εκεί μέσα, τόσα χρόνια το έχουμε συνηθίσει. Εμένα με ενοχλεί που δίνουν υποσχέσεις κάποιοι και δεν τις τηρούν, συνεχείς υποσχέσεις. Σε μένα τα τελευταία επτά χρόνια, στον Πομάσκι εδώ και τριάντα χρόνια.

Είναι αστείο βασικά αλλά να σας πω… Εμένα με έχει πάρει ένα υπουργός τηλέφωνο και με έχει ρωτήσει πρώτα τί θα ήθελα να αλλάξει εκεί που κάνω προπόνηση. Τίμιο. Και του είπα εγώ για κάτι ελάχιστο, για την άμμο, τον κλιματισμό που δεν έχουμε καλώδια γιατί κλιματισμό έχει, τα καλώδια δεν έχουμε. Και μου λέει «Όχι, δεν θα κάνουμε αυτά μόνο θα κάνουμε περισσότερα». Μου είπε για όλα τα βοηθητικά στάδια στο ΟΑΚΑ, μπλα, μπλα, μπλα, για πάρα πολλά πράγματα. Δεν έχει γίνει τίποτα προφανώς.

Και δεν με πειράζει που δεν τα φτιάχνουν, με πειράζει η κοροϊδία. Που λένε δημόσια πως δίνουν τόσα λεφτά και έχουν κάνει τόσα πράγματα και δεν έχουν κάνει τίποτα. Αν έρθει ο άλλος και μου πει, ο υπουργός για παράδειγμα να έρθει να μου πει πως δεν μπορούν να φτιάξουν τίποτα, πως δεν έχουν λεφτά, θα το εκτιμήσω. Θα πω ΟΚ και τι να κάνουμε αφού έτσι έχουμε συνηθίσει κιόλας. Αλλά την κοροϊδία δεν τη μπορώ».

Το άλμα στα 8.95μ. που δεν... βλέπει και ο Ετσεβαρία

Στην ίδια εκπομπή, ο χρυσός Ολυμπιονίκης του μήκους αποκάλυψε πως ο μεγάλος του στόχος στο μήκος είναι η επίδοση των 8.75μ.:

«Βάζω πάρα πολλούς στόχους, φέτος έχω Παγκόσμιο κλειστού, Ευρωπαϊκό ανοιχτού και τους Ολυμπιακούς αλλά ναι οι Ολυμπιακοί ας πούμε πως είναι ο μεγαλύτερος στόχος. Ο άλλος στόχος μου είναι και ένα μεγάλο ρεκόρ, αυτό που μου ξέφυγε φέτος να το κάνω του χρόνου. Θα ήταν τέλειο αν ήταν 8.75μ., το 8.75μ. ο μεγάλος στόχος».

Ο αθλητής του Γιώργου Πομάσκι αποκάλυψε, επίσης, πως το 8.95μ. (παγκόσμιο ρεκόρ) δεν το… βλέπει ακόμη, εξηγώντας πως είναι ένα πολύ μεγάλο άλμα:

«Η βαλβίδα δεν με αγχώνει, μπορώ να κάνω 6/6 έγκυρα άλματα μέσα σε έναν αγώνα και να είναι καλά άλματα. Ούτε στον αέρα αγχώνομαι, στον αέρα έχω τη μεγαλύτερη σιγουριά. Αν θα με αγχώσει κάτι τη μέρα του αγώνα, είναι αν το σώμα μου είναι σε τέλεια κατάσταση εκείνη τη μέρα. Αν το σώμα μου το νιώθω κάπως βαρύ, αυτό. Να είσαι εκρηκτικός πρέπει. Το 8.95μ. είναι μία μεγάλη επίδοση, δεν ξέρω αν μπορώ να το κάνω. Ξέρω ότι μπορώ να κάνω 8.70μ., 8.75μ. τέτοιες επιδόσεις αλλά το 8.95μ. δεν το βλέπω ακόμα. Καταλαβαίνω ποια επίδοση μπορεί να γίνει βάσει της προπόνησης, της κατάστασής μου, της εμπειρίας μου».

Ο ίδιος επανέλαβε πως συνεχίζει να πιστεύει ότι το μετάλλιο στους Ολυμπιακούς του Τόκιο δεν το άξιζε εκείνος αλλά ο Κουβανός αντίπαλός του, Χουάν Μιγκέλ Ετσεβαρία: «Το πιστεύω ακόμη αυτό και πάντα θα το πιστεύω. Γιατί τον θεωρώ εκείνον πολύ καλύτερο αθλητή, τουλάχιστον τότε γιατί τώρα πιστεύω πως θα είχαμε φανταστικό ανταγωνισμό. Ελπίζω να επιστρέψει. Τότε είχαμε ακόμη διαφορά μεταξύ μας, ήταν πολύ καλύτερος τότε. Αυτός ο αθλητής έκανε στον προκριματικό 8.50μ., εγώ κέρδισα στον τελικό με 8.41μ.».

«Στα όνειρά μου βλέπω ότι πετάω»

Μεταξύ άλλων, ο Μίλτος Τεντόγλου μίλησε και για τα όνειρά του. «Στα όνειρά μου δεν βλέπω ποτέ ότι κάνω άλμα εις μήκος. Βλέπω ότι κάνω τριπλούν, ότι κάνω μεγάλα άλματα. Νιώθω ότι πετάω, φανταστική αίσθηση», δήλωσε. Ανέφερε πως δεν του αρέσουν τα social media και όσο μπορεί τα αποφεύγει, ενώ στην Αθήνα βγαίνει σπάνια και πηγαίνει για φαγητό ή σινεμά. Είπε, δε, πως αν δεν ήταν άλτης θα του άρεσε να γίνει μάγειρας.

«Είμαι ειλικρινά τεμπέλης»

«Το αγαπημένο μου σημείο είναι το γραφείο μου που είναι ο υπολογιστής μου. Είμαι τεμπέλης και μου έχουν πει να μην λέω αυτή τη λέξη. Αλλά είμαι ειλικρινής, είμαι τεμπέλης», είπε.

Εγώ όταν μπαίνει μπροστά ο στίβος και η προπόνηση γίνομαι σοβαρός απότομα. Στην κανονική μου ζωή είμαι τεμπέλης! Στον στίβο είμαι εκτελεστής, ό,τι μου πει ο προπονητής μου θα το κάνω δίχως δεύτερη σκέψη. Του έχω εμπιστοσύνη, ξέρω πώς ό,τι μου πει θα είναι το σωστό. Δεν έχω βρει κάποιο λάθος», ανέφερε χαρακτηριστικά σε άλλο σημείο της εκπομπής.

Επίσης απάντησε για τις διατροφικές του συνήθειες. «Δεν κάνω διατροφή, ακούω το σώμα μου. Αν θέλει να ακούει γλυκά, θα φάω γλυκά. Θα φάω μπέργκερ, πίτσα. Το ακούω πάντα! Έχω καλό μεταβολισμό. Είμαι σταθερά στα κιλά μου εδώ και χρόνια και δεν αλλάζω. Είμαι 72 κιλά εδώ και χρόνια».

Και μίλησε και για τις συνήθειές του πριν από τους αγώνες. «Πριν από τον αγώνα δεν βγαίνω έξω, δεν βγαίνω καθόλου. Ειδικά άμα σημαντικός ο αγώνας δεν βγαίνω με τίποτα. Εγώ χαλαρώνω παίζοντας video games. Καμπουριάζω, έχω αυτό το κακό χούι αλλά προσπαθώ να έχω κάποιο στήριγμα. Με τα video games μου φεύγει το άγχος. Θα προσπαθήσω να κοιμηθώ νωρίς, γύρω στις 12:00. Δεν ξέρω αν ισχύει που λένε ότι οι αθλητές κοιμούνται μόνοι τους. Αλλά εγώ κοιμάμαι μόνος μου και γενικά θέλω να είμαι μόνος μου πριν από τον αγώνα». Μία άλλη αγάπη του, είπε πως είναι τα anime και πως είναι λάτρης της ιαπωνικής κουλτούρας, ενώ αποκάλυψε και την αγάπη του για το μπουζούκι.

Στη συνέχεια, αποκάλυψε και την μεγάλη του αγάπη για το μπουζούκι το οποίο έμαθε από μικρή ηλικία, ενώ έπαιξε και για χάρη της εκπομπής κάποια τραγούδια που θυμάται προσπαθώντας να «ξεσκουριάσει».

Τέλος, με λόγια λατρείας αναφέρθηκε στον προπονητή με τον οποίο είναι μαζί εδώ και πολλά χρόνια, τον Γιώργο Πομάσκι δηλώντας χαρακτηριστικά πως «ο προπονητής μου είναι πολύ μάγκας».

Δείτε ΕΔΩ τα βίντεο από την συνέντευξη του Μίλτου Τεντόγλου στον Σταύρο Θεοδωράκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom