- Ο Αλέξης Τσίπρας κατέθεσε αίτημα για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τη διαφθορά
- Ο κ. Μητσοτάκης του απάντησε πως χαίρεται και πως περιμένει να μιλήσουν και για την offshore της εφημερίδας Αυγή
- Ο κ. Τσίπρας δήλωσε περήφανος που συμμετείχε στους μαθητικούς αγώνες με τις καταλήψεις το 1990-1991 κατά ενός νόμου του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη
- Ο κ. Μητσοτάκης τον κατηγόρησε εμμέσως για τεμπελιά λέγοντάς του πως και εκείνος είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει σε ξένο πανεπιστήμιο γιατί είχε την άνεση αλλά αυτό χρειάζεται και δουλειά
- Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επικαλέστηκε και τη δήλωση της κας Φωτίου πως μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύει ζητώντας αξιολόγηση στο δημόσιο
Με την κατάθεση αιτήματος για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τη διαπλοκή και τη διαφθορά, ο Αλέξης Τσίπρας κλιμάκωσε στη δευτερολογία του τη συνολική επίθεση που είχε εξαπολύσει κατά της διαπλοκής στην έναρξη της συζήτησης στη Βουλή, τονίζοντας απευθυνόμενος προς τον κ. Μητσοτάκη: «Μην νομίζετε ότι θα αποδράσετε, θα έρθετε εδώ να μιλήσετε με ονόματα και διευθύνσεις, μπροστά στον ελληνικό λαό. Δεν θα αφήσουμε αναπάντητη αυτή τη λάσπη στον ανεμιστήρα.
Ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι με την πρωτολογία του έδωσε την ευκαιρία στον πρόεδρο της ΝΔ τοποθετηθεί γι’ αυτά τα ζητήματα, όμως εκείνος αποφάσισε «για άλλη μια φορά να αποδράσει, να σιωπήσει», ενδεχομένως, όπως πρόσθεσε, γιατί δεν θέλει να λερώσει τα χέρια του διότι κάνουν άλλοι τη βρώμικη δουλειά, δηλαδή αυτοί τους οποίους υπερασπίζεται.
Παράλληλα ο κ. Τσίπρας απάντησε σημείο προς σημείο στις κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη αναφορικά με τις θέσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία, και τον κατηγόρησε για νεοφιλεύθερη οπτική που βρίσκει απήχηση μόνο σε μια μειοψηφία της κοινωνίας, αλλά και για υποκριτική επίκληση στην αναγκαιότητα συναίνεσης. Διευκρίνισε ότι το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη δεν είναι ότι υπερασπίζεται την άποψη του για την ιδιωτική εκπαίδευση, «το πρόβλημά σας είναι ότι μεροληπτείτε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και σχολείων ενάντια στα δημόσια».
«Όσο σιωπηλός ήταν ο κ. Μητσοτάκης στα θέματα της διαπλοκής τόσο ξεκάθαρος ήταν στα ζητήματα που αφορούν στη δική του ιδεολογική τοποθέτηση», στα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, όπου υπερασπίστηκε την «γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που είναι και ταξικά μεροληπτική, είναι ατζέντα ευκρινής αλλά έχει όρια σε ό,τι αφορά την απήχηση της στην κοινωνία, γιατί υπερασπίζεται δικαιώματα μιας μειοψηφίας, των ολίγων».
Είπε ότι υπερασπίστηκε μια εκπαίδευση για τα δικαιώματα των ολίγων, όπως υπερασπίζεται σε άλλα ζητήματα την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, τις απολύσεις, τις περικοπές στο κοινωνικό κράτος. «Το βασικό χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του για την παιδεία είναι ότι υπερασπίζεται μια εκπαίδευση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μιας αριστοκρατίας, όχι μια εκπαίδευση των άριστων, αλλά των ελίτ», μια « κοινωνία πολλών ταχυτήτων, κατακερματισμένη, διχασμένη, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι εναντίον όλων και πιστεύει ότι χάρη σε κάποια αόρατη πρόνοια της αγοράς μπορεί να προοδεύσει ο κόσμος». «Θέλει εκπαιδευτικό σύστημα κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωση της αγοράς», «εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οικοδομήσουμε την παιδεία της ισότητας, της αγάπης για τη γνώση», τόνισε.
Καταλόγισε στον κ. Μητσοτάκη ότι επιδόθηκε στο άθλημα της «παραπλάνησης και των ανακριβειών», και απάντησε μία-μία σε σχετικές αναφορές του.
Ο Αλέξης Τσίπρας έκλεισε με ένα σχόλιο για την αναφορά του κ. Μητσοτάκη περί προσωπικών βιωμάτων: «Εγώ κ. Μητσοτάκη είμαι περήφανος για τη δική μου πορεία. Είχα την τιμή να συμμετέχω σε μερικές από τις σημαντικές εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος στον τόπο μας γιατί το φοιτητικό κίνημα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του 1990-91 απέναντι σε ένα αυταρχικό νομό της κυβέρνησης του πατέρα σας. Όπως ήταν τιμή μου να συμμετέχω και στο φοιτητικό κίνημα, βεβαίως σε μια εποχή παρακμής του. Αλλά αυτοί οι αγώνες, είναι αγώνες που πήγαν την κοινωνία μπροστά, διασφάλισαν και κατοχύρωσαν δικαιώματα, υπερασπίστηκαν τη δημόσια, δωρεάν παιδεία, την ίδια τη δημοκρατία», τόνισε.
«Το βασικό σας πρόβλημα», είπε στον κ. Μητσοτάκη, «όταν μιλάτε για την εκπαίδευση, παρότι με κατηγορείτε εμένα για τα δικά μου προσωπικά βιώματα μάλλον είναι τα δικά σας βιώματα, διότι μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απ' έξω από δημόσιο σχολείο και δημόσιο πανεπιστήμιο και δεν μπορείτε να υπερασπιστείτε τη δημόσια παιδεία, παρά μονάχα την ιδιωτική».
Σκληρή απάντηση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Σήκωσε το γάντι που του έριξε ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην δευτερολογία του στη Βουλή, λέγοντας ότι χαίρεται που ο πρωθυπουργός δέχθηκε την πρόκλησή του για συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή.
Ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε τους τόνους και απάντησε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα: «Με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο αμερικανικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Είμαι σίγουρος ότι και εσείς αν μπορούσατε το ίδιο θα κάνατε, σκληρή δουλειά χρειάζεται. Μη με κατηγορείτε όμως ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο, όταν εσείς στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Η δική σας στάση αναδεικνύει την υποκρισία σας».
Αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».
Ο κ. Μητσοτάκης απάντησε και στις αιτιάσεις του πρωθυπουργού για τη θητεία του στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης: «Όταν παρέδωσα το υπουργείο είχα έτοιμο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, το οποίο δεν υλοποιήσατε». Θύμισε δήλωση της κ. Φωτίου η οποία «"είχε δηλώσει ότι μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν". Ελάτε να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο αξιολόγησης που να επιβραβεύει τους άξιους και να νουθετεί όσους δεν δουλεύουν. Όταν όλοι παίρνουν 10, τότε ο άξιος καθηγητής και δάσκαλος νιώθει κορόιδο».
Συνεχίζοντας για τα θέματα Παιδείας είπε: «Χρειαζόμαστε ή δεν χρειαζόμαστε πρότυπα-πειραματικά σχολεία. Το ερωτήματα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου θα μπορεί ένας φτωχός μαθητής να πάει και να φοιτήσει;».
Επέμεινε ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας λέγοντας: «Έχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς σε τετραπλάσιο ποσοστό από όσους χρειαζόμαστε για να τους εξάγουμε μετά σε άλλες χώρες; Πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια τον μεγαλύτερο, αν όχι τον τελευταίο λόγο, για τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας;».
Επανήλθε στο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών σημειώνοντας: «Η απαραίτητη αναμόρφωση, τονίζω απαραίτητη αναμόρφωση, του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος;».
Έκλεισε με μία αναφορά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου: «Είπε η υπουργός Παιδείας ότι μεροληπτείτε υπέρ των νέων επιστημόνων. Μόλις χθες δεν ψηφίσατε την αύξηση των εισφορών για τους νέους επιστήμονες; Σταματήστε να κοροϊδεύετε την κοινωνία κ. Τσίπρα».
- Ο κ. Μητσοτάκης του απάντησε πως χαίρεται και πως περιμένει να μιλήσουν και για την offshore της εφημερίδας Αυγή
- Ο κ. Τσίπρας δήλωσε περήφανος που συμμετείχε στους μαθητικούς αγώνες με τις καταλήψεις το 1990-1991 κατά ενός νόμου του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη
- Ο κ. Μητσοτάκης τον κατηγόρησε εμμέσως για τεμπελιά λέγοντάς του πως και εκείνος είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει σε ξένο πανεπιστήμιο γιατί είχε την άνεση αλλά αυτό χρειάζεται και δουλειά
- Ο πρόεδρος της Ν.Δ. επικαλέστηκε και τη δήλωση της κας Φωτίου πως μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύει ζητώντας αξιολόγηση στο δημόσιο
Με την κατάθεση αιτήματος για προ ημερησίας διάταξης συζήτηση για τη διαπλοκή και τη διαφθορά, ο Αλέξης Τσίπρας κλιμάκωσε στη δευτερολογία του τη συνολική επίθεση που είχε εξαπολύσει κατά της διαπλοκής στην έναρξη της συζήτησης στη Βουλή, τονίζοντας απευθυνόμενος προς τον κ. Μητσοτάκη: «Μην νομίζετε ότι θα αποδράσετε, θα έρθετε εδώ να μιλήσετε με ονόματα και διευθύνσεις, μπροστά στον ελληνικό λαό. Δεν θα αφήσουμε αναπάντητη αυτή τη λάσπη στον ανεμιστήρα.
Ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι με την πρωτολογία του έδωσε την ευκαιρία στον πρόεδρο της ΝΔ τοποθετηθεί γι’ αυτά τα ζητήματα, όμως εκείνος αποφάσισε «για άλλη μια φορά να αποδράσει, να σιωπήσει», ενδεχομένως, όπως πρόσθεσε, γιατί δεν θέλει να λερώσει τα χέρια του διότι κάνουν άλλοι τη βρώμικη δουλειά, δηλαδή αυτοί τους οποίους υπερασπίζεται.
Παράλληλα ο κ. Τσίπρας απάντησε σημείο προς σημείο στις κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη αναφορικά με τις θέσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία, και τον κατηγόρησε για νεοφιλεύθερη οπτική που βρίσκει απήχηση μόνο σε μια μειοψηφία της κοινωνίας, αλλά και για υποκριτική επίκληση στην αναγκαιότητα συναίνεσης. Διευκρίνισε ότι το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη δεν είναι ότι υπερασπίζεται την άποψη του για την ιδιωτική εκπαίδευση, «το πρόβλημά σας είναι ότι μεροληπτείτε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων και σχολείων ενάντια στα δημόσια».
«Όσο σιωπηλός ήταν ο κ. Μητσοτάκης στα θέματα της διαπλοκής τόσο ξεκάθαρος ήταν στα ζητήματα που αφορούν στη δική του ιδεολογική τοποθέτηση», στα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, όπου υπερασπίστηκε την «γνωστή νεοφιλελεύθερη ατζέντα του που είναι και ταξικά μεροληπτική, είναι ατζέντα ευκρινής αλλά έχει όρια σε ό,τι αφορά την απήχηση της στην κοινωνία, γιατί υπερασπίζεται δικαιώματα μιας μειοψηφίας, των ολίγων».
Είπε ότι υπερασπίστηκε μια εκπαίδευση για τα δικαιώματα των ολίγων, όπως υπερασπίζεται σε άλλα ζητήματα την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, τις απολύσεις, τις περικοπές στο κοινωνικό κράτος. «Το βασικό χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του για την παιδεία είναι ότι υπερασπίζεται μια εκπαίδευση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα μιας αριστοκρατίας, όχι μια εκπαίδευση των άριστων, αλλά των ελίτ», μια « κοινωνία πολλών ταχυτήτων, κατακερματισμένη, διχασμένη, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι εναντίον όλων και πιστεύει ότι χάρη σε κάποια αόρατη πρόνοια της αγοράς μπορεί να προοδεύσει ο κόσμος». «Θέλει εκπαιδευτικό σύστημα κατ΄ εικόνα και καθ΄ ομοίωση της αγοράς», «εμείς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να οικοδομήσουμε την παιδεία της ισότητας, της αγάπης για τη γνώση», τόνισε.
Καταλόγισε στον κ. Μητσοτάκη ότι επιδόθηκε στο άθλημα της «παραπλάνησης και των ανακριβειών», και απάντησε μία-μία σε σχετικές αναφορές του.
Ο Αλέξης Τσίπρας έκλεισε με ένα σχόλιο για την αναφορά του κ. Μητσοτάκη περί προσωπικών βιωμάτων: «Εγώ κ. Μητσοτάκη είμαι περήφανος για τη δική μου πορεία. Είχα την τιμή να συμμετέχω σε μερικές από τις σημαντικές εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος στον τόπο μας γιατί το φοιτητικό κίνημα έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του 1990-91 απέναντι σε ένα αυταρχικό νομό της κυβέρνησης του πατέρα σας. Όπως ήταν τιμή μου να συμμετέχω και στο φοιτητικό κίνημα, βεβαίως σε μια εποχή παρακμής του. Αλλά αυτοί οι αγώνες, είναι αγώνες που πήγαν την κοινωνία μπροστά, διασφάλισαν και κατοχύρωσαν δικαιώματα, υπερασπίστηκαν τη δημόσια, δωρεάν παιδεία, την ίδια τη δημοκρατία», τόνισε.
«Το βασικό σας πρόβλημα», είπε στον κ. Μητσοτάκη, «όταν μιλάτε για την εκπαίδευση, παρότι με κατηγορείτε εμένα για τα δικά μου προσωπικά βιώματα μάλλον είναι τα δικά σας βιώματα, διότι μέχρι να ασχοληθείτε με την πολιτική δεν είχατε περάσει ούτε απ' έξω από δημόσιο σχολείο και δημόσιο πανεπιστήμιο και δεν μπορείτε να υπερασπιστείτε τη δημόσια παιδεία, παρά μονάχα την ιδιωτική».
Σκληρή απάντηση από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Σήκωσε το γάντι που του έριξε ο πρωθυπουργός, ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην δευτερολογία του στη Βουλή, λέγοντας ότι χαίρεται που ο πρωθυπουργός δέχθηκε την πρόκλησή του για συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή.
Ο κ. Μητσοτάκης ανέβασε τους τόνους και απάντησε προσωπικά στον Αλέξη Τσίπρα: «Με κατηγορήσατε ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο. Είχα την δυνατότητα να σπουδάσω σε ένα κορυφαίο αμερικανικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Είμαι σίγουρος ότι και εσείς αν μπορούσατε το ίδιο θα κάνατε, σκληρή δουλειά χρειάζεται. Μη με κατηγορείτε όμως ότι δεν έχω περάσει έξω από δημόσιο σχολείο, όταν εσείς στέλνετε τα παιδιά σας σε ιδιωτικό σχολείο. Η δική σας στάση αναδεικνύει την υποκρισία σας».
Αναφερόμενος στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που ήδη ζήτησε ο πρωθυπουργός για την διαφθορά και την διαπλοκή, ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Τον Μάρτιο του 2016 είχατε ζητήσει συζήτηση για τη διαφθορά και την διαπλοκή. Η συζήτηση αυτή έγινε, και κατά γενική ομολογία υποστήκατε πανωλεθρία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016 τα δεδομένα έχουν αλλάξει, γιατί τότε δεν υπήρχε Καλογρίτσας, τράπεζα Αττικής, offshore της Αυγής. Χαίρομαι λοιπόν που κάνατε δεκτή την πρότασή μου για προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τη διαφθορά και τη διαπλοκή».
Ο κ. Μητσοτάκης απάντησε και στις αιτιάσεις του πρωθυπουργού για τη θητεία του στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης: «Όταν παρέδωσα το υπουργείο είχα έτοιμο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση στο Δημόσιο, το οποίο δεν υλοποιήσατε». Θύμισε δήλωση της κ. Φωτίου η οποία «"είχε δηλώσει ότι μόνο το 15% των δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν". Ελάτε να συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο αξιολόγησης που να επιβραβεύει τους άξιους και να νουθετεί όσους δεν δουλεύουν. Όταν όλοι παίρνουν 10, τότε ο άξιος καθηγητής και δάσκαλος νιώθει κορόιδο».
Συνεχίζοντας για τα θέματα Παιδείας είπε: «Χρειαζόμαστε ή δεν χρειαζόμαστε πρότυπα-πειραματικά σχολεία. Το ερωτήματα είναι αν χρειαζόμαστε σχολεία της αριστείας όπου θα μπορεί ένας φτωχός μαθητής να πάει και να φοιτήσει;».
Επέμεινε ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να συνδέεται με την αγορά εργασίας λέγοντας: «Έχει νόημα να εκπαιδεύουμε γιατρούς σε τετραπλάσιο ποσοστό από όσους χρειαζόμαστε για να τους εξάγουμε μετά σε άλλες χώρες; Πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια τον μεγαλύτερο, αν όχι τον τελευταίο λόγο, για τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να μην έχουμε μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων από όσους μπορεί να απορροφήσει η αγορά εργασίας;».
Επανήλθε στο θέμα του μαθήματος των θρησκευτικών σημειώνοντας: «Η απαραίτητη αναμόρφωση, τονίζω απαραίτητη αναμόρφωση, του μαθήματος των Θρησκευτικών πρέπει ή δεν πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με την Εκκλησία της Ελλάδος;».
Έκλεισε με μία αναφορά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας Σίας Αναγνωστοπούλου: «Είπε η υπουργός Παιδείας ότι μεροληπτείτε υπέρ των νέων επιστημόνων. Μόλις χθες δεν ψηφίσατε την αύξηση των εισφορών για τους νέους επιστήμονες; Σταματήστε να κοροϊδεύετε την κοινωνία κ. Τσίπρα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου