Κάθε μιντιακό συγκρότημα που αγωνίζεται να επιβιώσει από την λαίλαπα που πλήττει τον Τύπο, οφείλει να στραφεί στην ψηφιακή συνδρομή. Οι κυκλοφορίες των εφημερίδων και περιοδικών συρρικνώνονται, η
αναγνωσιμότητά τους διαβρώνεται με αποτέλεσμα οι τίτλοι να λιγοστεύουν. Προφανώς, δεν πρόκειται για συγκυριακή κρίση. Πρόκειται για μη αντιστρέψιμη τάση.
Ως εκ τούτου, το μέλλον των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης επιτάσσει, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, την επιβολή της ψηφιακής συνδρομής μέσα στην επόμενη πενταετία. Ουσιαστικά είναι μονόδρομος επιβίωσης. Γι’ αυτό και σπεύδουν να τον ακολουθήσουν όλοι τα μεγάλα μιντιακά συγκροτήματα ανά τον κόσμο, ελπίζοντας να έχουν ολοκληρώσει τη μετάβαση μέσα στα επόμενα χρόνια.
Η εφημερίδα New York Times αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα. Ο διευθύνων σύμβουλός της ανακοίνωσε πως μέχρι το 2025 η αύξηση των συνδρομητών θα έχει φτάσει τα 10 εκατομμύρια. Το νούμερο αυτό αποτελεί επί χρόνια στόχο της εφημερίδας, η οποία αυτή τη στιγμή μετρά 4,3 εκατ. συνδρομητές αθροιστικά, στην ντίντζινταλ και στην παραδοσιακή έκδοση της.
Πριν από μερικά χρόνια, έμοιαζε ουτοπικό οι εφημερίδες να στηριχτούν ουσιαστικά στα έσοδα των ηλεκτρονικών τους εκδόσεων. Και, όμως, αυτή την στιγμή, οι New York Times καλύπτουν το κόστος του newsroom τους αποκλειστικά από τα digital έσοδά τους και μάλιστα επί δύο. Εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι απασχολούν 1600 δημοσιογράφους και δεν σταματούν να διευρύνονται.
Τον ίδιο δρόμο φαίνεται να ακολουθούν και άλλοι εκδοτικοί κολοσσοί. Οι τελευταίες μελέτες αποτυπώνουν ένα πιο ευοίωνο μέλλον: ο μέσος χρήστης του Διαδικτύου τα επόμενα χρόνια θα διατηρεί έως και δύο, επί πληρωμή, συνδρομές. Η ψηφιακή συνδρομή, λοιπόν, φαίνεται να είναι ένα από τα αντίδοτα, τώρα που το αναγνωστικό κοινό μετακομίζει μαζικά στο Διαδίκτυο. Μαζί του οι διαφημιστές που προτιμούν να επενδύουν εκεί, κυνηγώντας ένα νεότερο, δυναμικότερο και πιο ευέλικτο καταναλωτή από τον γερασμένο αναγνώστη της hard copy εφημερίδας.
Νέα γενιά αναγνωστών
Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της νέας εποχής, το σχέδιο είναι οι έγκυρες εφημερίδες να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πιστούς συνδρομητές τους, οικοδομώντας την ψηφιακή έκδοσή τους. Και αυτό, παρ’ ότι οι εταιρείες ΜΜΕ κινήθηκαν πολύ αργά προς τη ψηφιακή εποχή. Επέμεναν στο χαρτί, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο ακόμα και όταν ήταν φανερό ότι τα ακροατήριά τους ήταν αλλού.
Πλέον, οι ψηφιακές συνδρομές αναμένεται να καλλιεργήσουν μία νέα γενιά αναγνωστών, κρατώντας υγιείς τις επιχειρήσεις. Η ψηφιακή αγορά, άλλωστε, διευρύνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Ξεπερνάει κατά πολύ τους κλασικούς αναγνώστες του “χαρτιού”. Οι αναγνώστες αυτοί, σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, έχουν συνειδητοποιήσει πως το Διαδίκτυο είναι γεμάτο παραπλανητικό περιεχόμενο. Για εγκυρότητα επιστρέφουν στις παραδοσιακές υπογραφές και στους παραδοσιακούς τίτλους.
Η μετάλλαξή τους στην ψηφιακή εποχή οφείλει να συνδυάζει περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, το οποίο απευθύνεται σε πολλούς και έχει σχετικά χαμηλό κόστος παραγωγής. Το Διαδίκτυο, λοιπόν, δεν είναι κατ’ ανάγκη εχθρός της δημοσιογραφίας. Μπορεί να την καταστήσει και κερδοφόρα. Ειδικά όταν οι εκδότες συνειδητοποιήσουν ότι δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τη διαφήμιση.
https://slpress.gr/
Διαβάστε σχετικά:
Ποιο θα είναι το μέλλον των ΜΜΕ - 10 προβλέψεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου