Πέμπτη 14 Μαρτίου 2019

Ποιο θα είναι το μέλλον των ΜΜΕ - 10 προβλέψεις


Γράφει η Νεφέλη Λυγερού
To σίγουρο είναι ότι το ραδιόφωνο και η τηλεόραση θα επιβιώσουν. Το μεγαλύτερο μέρος του ενήλικου πληθυσμού θα ακούει ραδιόφωνο τουλάχιστον εβδομαδιαίως στον ανεπτυγμένο κόσμο, αν και η εμβέλεια αναμένεται να μεγαλώσει.

Σχεδόν τρία δισεκατομμύρια συνολικά άνθρωποι παγκοσμίως θα ακούνε ραδιοφωνικά προγράμματα εβδομαδιαίως. Στις ΗΠΑ, περισσότερο από το 90% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών θα ακούσουν ραδιόφωνο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και πιθανότατα θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην ακρόαση του ραδιοφώνου παρά στην παρακολούθηση της παραδοσιακής τηλεόρασης έως το 2025.

Η τηλεόραση, επίσης, αντέχει στη σκληρή μάχη που δίνει ακόμα και σήμερα με το Διαδίκτυο. Προσαρμόζεται, όμως, στα νέα δεδομένα. Μέχρι το 2025 όλα τα νοικοκυριά θα διαθέτουν μια “έξυπνη” τηλεόραση.

Κβαντικοί υπολογιστές: Οι κβαντικοί υπολογιστές θα χρησιμοποιούνται ευρέως σε μια πενταετία για την επίλυση προβλημάτων που σήμερα θεωρούνται άλυτα. Θα είναι παρόντες και στους μιντιακούς κολοσσούς. Η κβαντική πληροφορική θα αλλάξει και το τοπίo των Μίντια, χωρίς, όμως, να αντικαταστήσει τους κλασσικούς υπολογιστές.

Δημοσιογράφοι-ρομπότ: Δημοσιογράφοι-ρομπότ για την λάντζα. Ο δημοσιογράφος-ρομπότ είναι ένα έξυπνο λογισμικό που μπορεί γρήγορα και φτηνά να παράγει κείμενο, να χειριστεί δελτία Τύπου και να γράφει σύντομες ειδήσεις.Μπορεί να κάνει και σύνθεση κειμένων. Το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα διαβάζει τις ανακοινώσεις των εταιρειών μόλις δημοσιοποιηθούν και αμέσως θα συντάσσει ένα κείμενο που θα περιλαμβάνει τα πιο σημαντικά γεγονότα και τους αντίστοιχους αριθμούς.

Η ενημέρωση τρέχει μέσω 5G: Τα νέα δίκτυα επικοινωνιών 5G βρίσκονται προ των πυλών και θα φέρουν μια πραγματική επανάσταση στην καθημερινότητα και φυσικά στην ενημέρωση. Το δίκτυο 5G θα ανοίξει νέους δρόμους για τα Μίντια. Θα προσφέρει σημαντική αύξηση στην ικανότητα μαζικής χρήσης δικτύων πέραν του 4G. Αυτό το γεγονός αποδεικνύει την ακόμα μεγαλύτερη προοπτική που παρουσιάζεται για το μέλλον της συνδεσιμότητας παγκοσμίως. Μέχρι το 2025, αναμένεται να έχουμε πλήρως λειτουργικό δίκτυο 5G που θα καλύπτει όλες τις αστικές περιοχές και τις μεγάλες χερσαίες αρτηρίες των μεταφορών.

Εξατομικευμένο περιεχόμενο: Ο τηλεθεατής δε θα χρειάζεται να περνάει χρόνο, προσπαθώντας να βρει κάτι στην οθόνη της τηλεόρασής του που να τον ικανοποιεί, ούτε θα περιμένει μία συγκεκριμένη ώρα για να δει το δελτίο ειδήσεων. Η διαδικτυακή τηλεόραση θα υπερισχύσει, τελειοποιώντας την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών. Οι χρήστες δεν θα χρειάζεται καν να επιλέγουν τι θα θέλουν να δουν από ένα πλέγμα εκπομπών και ταινιών. Με βάση την προϊστορία των προτιμήσεων του καθενός, το σύστημα θα προτείνει κάποιες επιλογές που θα ταιριάζουν απόλυτα με το τι θα θέλουν να παρακολουθήσουν.

Αθλητισμός με στοίχημα: Ο αθλητισμός θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στα Μίντια. Η συντριπτική πλειονότητα των ανδρών θα συνεχίσουν να βλέπουν αθλητικά προγράμματα, είτε από το Διαδίκτυο, είτε από το ραδιόφωνο, είτε από την τηλεόραση. Η μόνη διαφορά είναι ότι αυτά θα γίνουν ακόμα πιο διαδραστικά. Θα συνδυάζονται με κάποιου είδους στοιχηματισμό πάνω στο άθλημα που μεταδίδεται. Ουσιαστικά θα χρηματοδοτούνται από τα στοιχήματα.

Εξ αποστάσεως εργασία η δημοσιογραφία: Οι δημοσιογράφοι θα εργάζονται από το σπίτι τους. Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και του αυτοματοποιημένου λογισμικού σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν ασχολούνται πλέον με κάτι που μπορούν να κάνουν οι μηχανές. Επικεντρώνονται σε πράγματα που μόνο οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν: δημιουργική σκέψη και αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους. Αυτό θα επηρεάσει και τους δημοσιογράφους που θα περνούν λιγότερο χρόνο στο γραφείο.

Το λεγόμενο IT αναβαθμίζεται: Τα Μέσα θα αναβαθμίσουν τους προγραμματιστές, οι οποίοι θα μετατραπούν στην ελίτ των μιντιακών κολοσσών. Το παραδοσιακό ΙΤ θα τελειώσει.

Κατακερματισμένο πεδίο η δημοσιογραφία: Το δημοσιογραφική τοπίο θα είναι πολύ πιο κατακερματισμένο. Επαγγελματίες δημοσιογράφοι θα εργάζονται μέσω Διαδικτύου αυτόνομα, παράγοντας οπτικοακουστικό υλικό. Το ίδιο θα συμβαίνει και από μη επαγγελματίες που θα διεισδύσουν στον χώρο. Δημοσιογραφικά κείμενα και εικόνες θα μεταδίδονται κυρίως μέσω του Διαδικτύου και κοινωνικών μέσων δικτύωσης που ‘χτίστηκαν” από πολίτες. Αυτές οι ιστοσελίδες μπορεί εν μέρει να συσταθούν από τους παραδοσιακούς εκδότες, εν μέρει μέσω νέων ψηφιακών παικτών και, σε μικρότερο βαθμό, από τους μεγάλους –αλλά όχι κυρίαρχους– παίκτες, όπως η Google.

Αλγόριθμοι: Οι αλγόριθμοι θα χρησιμοποιηθούν πολύ περισσότερο. Αλγόριθμοι μπορούν να ρυθμιστούν για να παραδώσουν ένα άρθρο με βάση την κοινωνική ή τη γεωγραφική θέση του αναγνώστη ή τον χρόνο ανάγνωσης που διαθέτει.
https://slpress.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom