Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

Απειλητικό τηλεφώνημα-φάρσα ανέβαλε για... σήμερα το ξεπούλημα του ΟΛΠ

Πληροφορίες πως μόνο η Cosco έκανε προσφορά για την απόκτηση του ΟΛΠ

Tην Πέμπτη θα πραγματοποιηθεί τελικά, η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με θέμα τη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ, καθώς απειλητικό τηλεφώνημα για τοποθέτηση βόμβας προκάλεσε αναστάτωση και καθυστέρηση της έναρξης της συνεδρίασης.

Ο χώρος εκκενώθηκε, αλλά μετά από πολύωρη έρευνα δεν βρέθηκε κάποιο ύποπτο αντικείμενο.

Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου μπήκαν στη συνέχεια στην αίθουσα για να συνεδριάσουν, αλλά μετά την αναστάτωση που είχε προκληθεί, δεν μπόρεσαν να παραβρεθούν ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ και ο δήμαρχος Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη του ΔΣ του Οργανισμού εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια τους για τον τρόπο με τον οποίο έγινε το προηγούμενο χρονικό διάστημα, η διαβούλευση για το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Επίσης, συνεργάτες του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σχολίασαν τα εξής: «Είναι θλιβερό και ανησυχητικό το γεγονός, ότι το ΔΣ του ΟΛΠ επιχειρήθηκε να εμποδιστεί, από ένα απειλητικό ανώνυμο τηλεφώνημα, να επιτελέσει το νόμιμο θεσμικό του ρόλο».

Υπενθυμίζεται ότι αύριο Τρίτη έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ από το ΤΑΙΠΕΔ.

Πληροφορίες πως μόνο η Cosco έκανε προσφορά για την απόκτηση του ΟΛΠ

Αύριο ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για την απόκτηση του 67% του ΟΛΠ. Όλα δείχνουν πως η μοναδική προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ είναι από την κινεζική Cosco. Μόλις κλείσει η ιδιωτικοποίηση ο αγοραστής που θα προκύψει θα είναι δεσμευμένος για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.

Ως το κρίσιμο στοίχημα για την πορεία των αποκρατικοποιήσεων στη χώρα μας, προκειμένου η Ελλάδα να μπει στο χάρτη των διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων, χαρακτηρίζουν παράγοντες της λιμενικής αγοράς, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών αύριο Τρίτη 12 Ιανουαρίου, για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Η διαδικασία θα γίνει το μεσημέρι, κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία των δύο ξένων εμπειρογνωμόνων.

Παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει γνωστοποιήσει τον αριθμό των δεσμευτικών προσφορών που υποβλήθηκαν στην Morgan Stanley στο Λονδίνο, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η μοναδική προσφορά που έχει στα χέρια του Ταμείο, είναι αυτή της κινεζικής COSCO.

Ο έτερος βασικός διεκδικητής η Δανέζικη Maersk, φέρεται να επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι δεσμευτικές προσφορές του οποίου θα υποβληθούν σε τρεις μήνες.

Στο αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει ταυτόχρονα με το άνοιγμα των προσφορών και άνοιγμα των αποτιμήσεων για την αξία του Οργανισμού από τους δύο ανεξάρτητους αποτιμητές και θα ληφθεί υπόψη αυτή με τη μεγαλύτερη αξία.

Πάντως ανεξάρτητα από το ύψος των αποτιμήσεων, αν τελικά η κινεζική cosco είναι ο μοναδικός διεκδικητής για το λιμάνι του Πειραιά, ανάλογα με το ύψος της προσφοράς που έχει υποβάλλει , το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωσή της.

Στελέχη της λιμενικής αγοράς τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η χρηματιστηριακή αξία αυτή τη στιγμή του ΟΛΠ, δηλαδή το συνολικό τίμημα που θα πλήρωνε κάποιος εάν αγόραζε το σύνολο των μετοχών του οργανισμού που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχεται περίπου στα 250 εκατ. ευρώ.

Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ έχουν δεσμεύσει ήδη τον οποιονδήποτε πιθανό αγοραστή, ανεξάρτητα από το ύψος της τιμής προσφοράς που θα γίνει αύριο γνωστή για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού, για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά, οι κυριότερες εκ των οποίων αφορούν της ανάπτυξη της κρουαζιέρας με λιμενικά έργα, νέες δεξαμενές για τις επισκευές των πλοίων και καινούργιες υποδομές στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στον νέο επενδυτή που θα προκύψει, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι τις αρχές Μαρτίου να έχει προχωρήσει στη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένος που να απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.

Στη νέα δημόσια αρχή θα μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ, ενώ θα παραμείνει στον νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.

Έως τότε, με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, που θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
http://www.newsit.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom