Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

Σε λειτουργία 4 νέοι σταθμοί του Μετρό - Μεγάλο «αγκάθι» το πάρκινγκ - Τροποποιήσεις και κατάργηση λεωφορειακών γραμμών (φωτό & βίντεο)


Σε λειτουργία έχουν τεθεί από τις 12 το μεσημέρι σήμερα οι τέσσερις νέοι σταθμοί της γραμμής 2 («Ηλιούπολη», «Άλιμος» «Αργυρούπολη» και «Ελληνικό») έπειτα από τρία χρόνια καθυστέρησης λόγω της εμπλοκής του έργου στην υπόθεση της Siemens, η οποία ήταν ο προμηθευτής των συστημάτων σηματοδότησης του έργου.

Χτες, Πέμπτη 25 Ιουλίου, ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έκανε επίσκεψη εργασίας κι επιθεώρησε τους νέους σταθμούς, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Νίκο Σταθόπουλο και τους διοικητές της Αττικό Μετρό και της ΣΤΑΣΥ κκ. Χρίστο Τσίτουρα και Νίκο Παπαθανάση αντίστοιχα.

«Παρακολούθησα σήμερα την τελευταία δοκιμαστική διαδρομή του μετρό. Παραδίδουμε αύριο στον κόσμο των νοτίων προαστίων τους τέσσερις νέους σταθμούς. Η απόσταση από το κέντρο της πόλης μέχρι το Ελληνικό διαρκεί, πλέον, 14 λεπτά. Κάθε φορά που επεκτείνουμε ένα δίκτυο εθνικό ή τοπικό κάνουμε ένα βήμα για την κοινωνική ανακούφιση. Το μετρό σε αυτές τις γειτονιές θα εξυπηρετήσει τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα» δήλωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης.



«Τα δίκτυα υποδομών όμως είναι και ανάπτυξη. Δίνουν δουλειές, μεροκάματα για να κατασκευαστούν, αλλά και βοηθούν στο να διασυνδεθούν και να ζωντανέψουν οι γειτονιές. Ευχαριστώ όλους όσους εργάστηκαν για την κατασκευή του έργου, τους εργαζόμενους και τη διοίκηση του μετρό που μήνες τώρα κάνουν τις δοκιμές του έργου ώστε να είμαστε ασφαλείς, καθώς και τους προκατόχους μου υπουργούς που με τις αποφάσεις τους ξεπέρασαν χιλιάδες εμπόδια για την υλοποίηση του έργου» τόνισε ο υπουργός Υποδομών.

Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, με το έργο ολοκληρώνεται μια επένδυση 400 εκατ. ευρώ, που θα προσφέρει ασφαλέστερη και ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων, αλλά και ουσιαστική αναβάθμιση των όμορων δήμων, καθώς θα εξυπηρετούνται καθημερινά 83.000 επιβάτες, ενώ η μετακίνηση από το Ελληνικό προς Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά. Επίσης, στον οδικό άξονα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης θα μειωθεί η κυκλοφορία των ΙΧ κατά 13.000 ημερησίως και συνακόλουθα και των ρύπων διοξειδίου του άνθρακα κατά 89 τόνους.



«Με το έργο αυτό επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά η ποιότητα και η χρησιμότητα του έργου γενικότερα της Αττικό Μετρό, όπως και η δυνατότητα της εταιρείας αυτής να παράγει έργο ιδιαιτέρων απαιτήσεων και δυσκολιών. Η δυνατότητα αυτή έχει αναγνωρισθεί και από τους βασικούς χρηματοδότες των έργων της Αττικό Μετρό, δηλαδή την ΕΕ και την ΕΤΕπ, που συνεχίζουν να διαθέτουν σημαντικούς πόρους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων της εταιρείας» δήλωσε ο κ. Τσίτουρας.

Σημειωτέον ότι η Αττικό Μετρό προγραμματίζει να δημοπρατήσει τη σύνδεση του δικτύου τραμ με τον σταθμό μετρό «Αργυρούπολη» στην περιοχή του Ελληνικού στο τέλος του 2013, ενώ τον Σεπτέμβριο θα παραδώσει προς χρήση και τον σταθμό «Αγία Μαρίνα» της γραμμής 3 του μετρό.

Επίσης, από πλευράς ΣΤΑΣΥ έχει καλυφθεί το κενό που είχε δημιουργηθεί στη δύναμη των ηλεκτροδηγών, καθώς έγιναν εσωτερικές μετατάξεις μέσα από την εταιρεία και εκπαίδευση του εν λόγω προσωπικού. Ακόμη, μετατίθεται για τον Σεπτέμβριο η χρήση των νέων κορεατικών συρμών ROTEM, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη τα δοκιμαστικά ασφαλείας του τροχαίου υλικού. Για αρχή η ΣΤΑΣΥ θα χρησιμοποιήσει τέσσερα από τα 17 οχήματα τα οποία αγοράστηκαν από την Αττικό Μετρό για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες λειτουργίας των νέων επεκτάσεων.


Η οδύσσεια του πάρκινγκ

Στο μεταξύ, υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την στάθμευση στους νέους σταθμούς της γραμμής λόγω ιδιοκτησιακών ζητημάτων. Δύο χώροι πάρκινγκ που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από τους σταθμούς «Ελληνικό» και «Αργυρούπολη» ανήκουν στον πρώην διεθνή αερολιμένα και πέρασαν στην κυριότητα της «Ελληνικό ΑΕ». Επίσης, στον σταθμό «Άλιμος» έχει εντοπιστεί μία έκταση της πρώην ΚΕΔ, ενώ στο σταθμό «Ηλιούπολη» υπάρχει δημοτικός χώρος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πάρκινγκ. Πηγές της ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι αν δεν επιλυθούν τα προβλήματα μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, οι πολίτες θα ταλαιπωρούνται, αφού δεν θα έχουν πού να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους για να πάρουν το Μετρό. Έτσι, εκτιμούν ότι αναπόφευκτα θα επικρατεί συμφόρηση στις περιοχές γύρω από τους σταθμούς.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν, η έλλειψη πάρκινγκ δημιουργεί μία ακόμη «καραμπόλα». Το άνοιγμα των νέων σταθμών δεν συνοδεύεται και από μία ευρύτερη αναδιάρθρωση του λεωφορειακών γραμμών στα νότια προάστια, όπου, όπως καταγγέλλουν κάτοικοι, η σύνδεση του μετρό με τις συνοικίες θα είναι προβληματική.

Είναι ενδεικτικό ότι δεν υπάρχει τοπικό λεωφορείο από τον σταθμό «Αργυρούπολη» προς τον ομώνυμο δήμο και εάν θέλει κανείς να μετακινηθεί προς τα εκεί, θα πρέπει να κατέβει στις στάσεις του Μετρό «Άλιμος» για να πάρει το 154 ή «Ηλιούπολη» για να μετεπιβιβαστεί είτε στο Α4 είτε στο 154.

Αντίστοιχα, προβλήματα εντοπίζονται και στις υπόλοιπες συνοικίες του νότιου μετώπου της Αττικής, όπου η διασύνδεση λεωφορείων και μετρό είναι είτε ελλειπής είτε με αραιή συχνότητα.

Τροποποιήσεις στα δρομολόγια του ΟΑΣΑ λόγω της επέκτασης του Αττικό Μετρό

Τροποποιήσεις έρχονται από το Σάββατο 27 Ιουλίου στις λεωφορειακές γραμμές της ΟΣΥ λόγω της λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών της γραμμής 2 του μετρό («Ηλιούπολη», «Άλιμος», «Αργυρούπολη», «Ελληνικό») στα νότια προάστια της Αττικής.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ:

Η γραμμή Ε22 μετονομάζεται σε Ε22 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ(EXPRESS)» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από την οδό Σίνα (Ακαδημία) στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Γλυφάδα-Σαρωνίδα παραμένει ως έχει, ενώ στη συνέχεια η σύνδεση με τον σταθμό μετρό «Ελληνικό» πραγματοποιείται μέσω των οδών Καράγιωργα/Ζέρβα και Βουλιαγμένης.

Η γραμμή Χ97 μετονομάζεται σε Χ97 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (EXPRESS)». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από το σταθμό μετρό «Δάφνη» στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Ελληνικό-Αερολιμένας Αθηνών παραμένει ως έχει.
Η γραμμή 171 μετονομάζεται σε 171 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΒΑΡΚΙΖΑ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από το σταθμό μετρό «Αγ. Δημήτριος» στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Ελληνικό-Βάρκιζα παραμένει ως έχει.

Η γραμμή 124 μετονομάζεται σε 124 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ - ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Το τέρμα της γραμμής μεταφέρεται από την οδό Κ. Αθανάτου στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της γραμμής παραμένει ως έχει στο τμήμα Γλυφάδα - Αγ. Τρύφωνας, ενώ στη συνέχεια η σύνδεση με τον σταθμό μετρό «Ελληνικό» πραγματοποιείται μέσω των οδών Κ. Αθανάτου, Γούναρη και Ιασωνίδου.

Οι γραμμές 141 και 247 θα λειτουργούν με νέες διαδρομές και ονομασίες. Η γραμμή 141 μετονομάζεται σε 141 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ» και η γραμμή 247 μετονομάζεται σε 142 «ΣΤ.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΚΙ». Οι νέες γραμμές θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές των σταθμών μετρό «Δάφνη» και «Αργυρούπολη». Η διαδρομή της γραμμής 141 θα καλύπτει το τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 141 από το Στ. Μετρό Δάφνη έως την λεωφ. Ποσειδώνος στο Καλαμάκι, ενώ η διαδρομή της γραμμής 142 θα καλύπτει το υπόλοιπο τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 141 καθώς και τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 247, έως το σταθμό Μετρό «Αργυρούπολη».

Η γραμμή 155 συνενώνεται με τη γραμμή 216, μετονομάζεται σε 155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ - ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Άλιμος». Η διαδρομή της νέας γραμμής προκύπτει από τις υπάρχουσες διαδρομές των γραμμών 155 και 216 με μικρές τροποποιήσεις.

Η γραμμή 101 μετονομάζεται σε 101 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΛΙΜΟΣ». Η διαδρομή τροποποιείται, ώστε να εξυπηρετεί τοπικές μετακινήσεις στις περιοχές Ελληνικού και Αλίμου και παράλληλα να συνδέει συγκοινωνιακά τις παραπάνω περιοχές με τον σταθμό μετρό «Άλιμος». Η αφετηρία της γραμμής παραμένει στην οδό Θράκης και η νέα διαδρομή της πραγματοποιείται μέσω των οδών: Θράκης, Πλαπούτα, Ιασωνίδου, Ριζούντος, Καισαρείας, Γερουλάνου, Βουλιαγμένης, Δωδεκανήσου, Ησιόδου, Ιωνίας, Θεομήτορος, Καλαμακίου, Ποσειδώνος, Αλίμου, Κυθηρίων, Ιωνίας, Ησιόδου, Δωδεκανήσου, Βουλιαγμένης, Γερουλάνου, Αβέρωφ, Κρώμνης, Τριπόλεως, Ιασωνίδου, Γούναρη, Θράκης, Ελ. Βενιζέλου, Τριπόλεως, Θράκης.

Επίσης, αναστέλλεται η λειτουργία των γραμμών:

210 «ΤΕΡΨΙΘΕΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» δεδομένου ότι η περιοχή που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη γραμμή καλύπτεται συγκοινωνιακά από τις λεωφορειακές γραμμές 124 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ - ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ», 154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ (ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)», 205 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΣΟΥΡΜΕΝΑ - ΤΕΡΨΙΘΕΑ» και Α4 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ - Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓ/ΠΟΛΗ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ».

202 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ» λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης και δεδομένου ότι η περιοχή που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη γραμμή καλύπτεται συγκοινωνιακά από τις λεωφορειακές γραμμές 131 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΑΜΑΞ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ», 218 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» και 232 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ».

Ακόμη, πυκνώνουν τα δρομολόγια της λεωφορειακής γραμμής Β2 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ (μέσω ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ)».

Έτσι, ο Σταθμός «Ηλιούπολη» θα συνδέεται με τις γραμμές
109 «ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»
154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ(ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)»
155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ» (προς Αγ. Μαρίνα)
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»

Ο Σταθμός «Άλιμος» θα συνδέεται με τις γραμμές
101 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΛΙΜΟΣ»
154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ(ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)
155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»

Ο Σταθμός «Αργυρούπολη» θα συνδέεται με τις γραμμές
142 «ΣΤ.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»

Ο Σταθμός «Ελληνικό» θα συνδέεται με τις γραμμές
124 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ-ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ»
171 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΒΑΡΚΙΖΑ»
205 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»
Ε22 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΑΡΩΝΙΔΑ (EXPRESS)»
Χ97 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ(EXPRESS)»

Δεν υπάρχουν σχόλια: