Τριάντα φορείς της Θεσσαλονίκης εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τις κοινωνικοοικονομικές, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και τα κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκαλέσει το φαραωνικό έργο στην πόλη. ● Η κυβέρνηση πάντως συνεχίζει τις προπαγανδιστικές εκδηλώσεις και ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις εργασίες παρά την προσφυγή που εκκρεμεί στο ΣτΕ.
1) Στραγγαλίζεται η κυκλοφορία στην πόλη για τουλάχιστον 5 χρόνια. Οι φορείς μιλούν για ολέθριες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις για τους κατοίκους της πόλης (ανατροπή καθιερωμένων ωραρίων στα σχολεία, δυσκολία έγκαιρης προσέλευσης στις εργασίες, καταστροφή μικρομεσαίων επιχειρήσεων).
2) Ανατρέπεται το οικοσύστημα του Σέιχ Σου, σε μια περίοδο που η χώρα μετράει πάνω από 1.800.000 στρέμματα καμένης γης.
3) Καταστρέφονται συνολικά 82.000 τ.μ. αναδασωτέας δασικής έκτασης και υλοτομούνται 20.000 τ.μ. δενδρώδους έκτασης με πεύκα, έλατα κ.λπ.!
4) Αυξάνονται ανεξέλεγκτα τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης ειδικά στις περιοχές διέλευσης του έργου, σε μια πόλη που πρόσφατα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ε.Ε. για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα της.
5) Προχωράει η εκτέλεση ενός έργου του οποίου οι μελέτες δεν έγιναν σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά τον Μάιο-Ιούνιο 2020 που ίσχυαν μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας.
6) Προκαλείται τεράστια ηχορύπανση σε επίπεδα επιβλαβή (70-100 ντεσιμπέλ) για τον ανθρώπινο οργανισμό.
7) Τίθεται σε κίνδυνο η στατικότητα εκατοντάδων παρακείμενων κατοικιών, καθόσον δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος!
Οι φορείς καταλήγουν με τον φόβο της επιβολής διοδίων (όπως έγινε στην εξωτερική περιφερειακή), των επιπτώσεων στα ρέματα και την επισήμανση της πρόχειρης, αφερέγγυας κυκλοφοριακής μελέτης.
Τα προεόρτια
Στο μεταξύ, η Τροχαία με ανακοινώσεις της προς τους οδηγούς ενημερώνει για την απόφαση του συντονιστικού οργάνου να απελευθερωθεί μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Σε μια επιβαρυμένη κυκλοφοριακά περιοχή που εκτείνεται από την ανατολική Θεσσαλονίκη ώς τις παρυφές της πανεπιστημιούπολης, στο κέντρο, η στάθμευση εκατέρωθεν της λεωφόρου αποτελούσε ανάγκη για τους κατοίκους και την εμπορική δραστηριότητα. Πλέον, όμως, δεν θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα, τα τυχόν σταθμευμένα αυτοκίνητα θα απομακρύνονται με γερανό και θα επιβάλλονται κυρώσεις.
Στο τραπέζι έχει πέσει και το «ξήλωμα» του ποδηλατόδρομου της παλιάς παραλίας που έχει κατασκευαστεί στη λεωφόρο Νίκης. Το σκεπτικό είναι ότι αυτό το 1-1,5 μέτρο που καταλαμβάνει σε πλάτος του δρόμου θα ανακουφίσει το ήδη βεβαρημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου.
Ο πρώην υπουργός και επανεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος-συγκοινωνιολόγος, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, Σπύρος Βούγιας, αναφέρει χαρακτηριστικά με ανάρτησή του στο facebook: «Ακόμη δεν άρχισε η κατασκευή της Ανισόπεδης Περιφερειακής (flyover) και ο αδικαιολόγητος πανικός των αρμοδίων οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων (...), ενοχοποιείται άδικα ο μόνος επιτυχημένος ποδηλατόδρομος της πόλης στη λεωφόρο Νίκης».
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας που ήταν ο κεντρικός ομιλητής σε χτεσινή εκδήλωση για το έργο | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ |
Εν τω μεταξύ, προπαγανδιστική εκδήλωση για το flyover, με κεντρικό ομιλητή τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, πραγματοποίησε χθες βράδυ σε πολυτελές ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης η κυβέρνηση.
Στον αντίποδα όσων ήδη βιώνουν οι Θεσσαλονικείς στην καθημερινότητά τους, ο εξ Αθηνών υπουργός ήρθε να διαφημίσει ένα έργο το οποίο θα δημιουργήσει για χρόνια κι άλλα προβλήματα στην πόλη και προσεγγίζεται με επιφύλαξη ακόμη και από τοπικούς παράγοντες της Ν.Δ. Για παράδειγμα, ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, έχει μιλήσει ευθέως για την κακή χρονική στιγμή που ξεκινά η υλοποίηση του έργου.
«Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής», είπε στην ομιλία του όμως ο κ. Σταϊκούρας κι ευτυχώς πρόσθεσε ένα «σχεδόν», για να πλησιάζει προς την αλήθεια.
«Η Θεσσαλονίκη σε περίπου τέσσερα χρόνια θα αποκτήσει έναν νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση», μας είπε και αρκετοί άρχισαν να ανησυχούν και για το χρονοδιάγραμμα. Διότι το «περίπου» τους θύμισε την ακρίβεια των εξαγγελιών για το μετρό Θεσσαλονίκης…
«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε κλείνοντας την ομιλία του ο υπουργός κι εκεί κάποιοι προσπάθησαν να συγκρατήσουν τα μειδιάματά τους, γιατί, ακόμη και μη θέλοντας, πέρασαν απ’ το μυαλό σκέψεις-ανέκδοτα, σαν την υποθαλάσσια αρτηρία που χρυσοπληρώσαμε με την υπογραφή του χωρίς ποτέ να κατασκευαστεί… Ηταν κι αυτό, μάλλον, στο πλαίσιο της ολιστικής θεώρησης που έχει η κυβέρνηση για την πόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου