Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

«Μου έφαγε €152.000»: 77χρονη, θύμα των Αφρικανών «γιατρών», εξηγεί πώς έπεσε στην παγίδα τους - 12 συλλήψεις


Ο «γιατρός από την Υεμένη» πλησίασε την ηλικιωμένη μέσω Facebook και της συστήθηκε ως ορθοπεδικός σε ειρηνευτική αποστολή του ΟΗΕ, επιστρατεύοντας μέχρι και πλαστά έγγραφα με την «υπογραφή» Γκουτέρες - Οι εκβιασμοί όταν κατάλαβε την απάτη.

Ως ορθοπεδικός σε ειρηνευτική αποστολή του ΟΗΕ είχε συστηθεί ο «μαϊμού» γιατρός σε μια 77χρονη από το Παλαιό Φάληρο, η οποία έπεσε θύμα της σπείρας των Αφρικανών που εξαπατούσαν γυναίκες πουλώντας τους έρωτα και αποσπώντας τους μεγάλα, χρηματικά ποσά.

Όπως λέει η ηλικιωμένη στο protothema.gr, ο δήθεν γιατρός, ο οποίος την «ψάρεψε» μέσα από το Facebook, επιστράτευσε μέχρι και πλαστά έγγραφα με την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, προκειμένου να την πείσει, ώστε να του μεταφέρει χρήματα.

Με αυτό τον τρόπο ο Αφρικανός απατεώνας που κρυβόταν πίσω από το προφίλ του οικογενειάρχη γιατρού με τη σημαντική θέση κατάφερε να της αποσπάσει συνολικά 152.000 ευρώ.

«Με πλησίασαν μέσα από το Μessenger. Μου έστειλε αυτός μήνυμα. Μου συστήθηκε σαν γιατρός που έχει δύο παιδιά και δουλεύει στην Υεμένη και τα παιδιά του βρίσκονται σε πάρα πολύ κακή κατάσταση γιατί η μητέρα τους τα εγκατέλειψε και είναι μόνα τους σε σχολεία. Αυτός πόνταρε στην ευαισθησία μου. Μου έλεγε ότι είναι στην Υεμένη, στην εμπόλεμη ζώνη. Ότι είχε πάει σαν απεσταλμένος των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ.

Δεν είχα αμφιβολία γιατί μου έστειλε έγγραφα με τις σφραγίδες των Ηνωμένων Εθνών. Είχε υπογραφή από τον γραμματέα του Γκουτέρες. Ήταν σαν αληθινά. Δεν μου είπε αυτός στην αρχή ότι θέλει λεφτά. Στις επιστολές το έλεγαν τα Ηνωμένα Έθνη, ότι τον έχουν πληρώσει μεγάλα ποσά και πρέπει να τους βάλω κάποια λεφτά πίσω γιατί είχε πάρει αυτός προκαταβολή.

Τα λεφτά αυτά τα έστειλα στα κεντρικά της τράπεζάς μου στην Αθήνα. Σε έναν δήθεν εκπρόσωπο του ΟΗΕ έφυγε το έμβασμα. Την πρώτη φορά μου πήρε 10 χιλιάδες. Μετά 20, μετά 30, λίγα λίγα έφυγαν. Συνολικά μου έφαγε 152.000» τονίζει η 77χρονη, ενώ εξηγεί πως αντιλήφθηκε ότι ο γιατρός της Υεμένης είναι απατεώνας.

«Αυτός μου έλεγε ότι ήθελε να πάρει τη σύνταξη του για να γυρίσει πίσω. Μου έλεγε ότι είναι σε πολύ δύσκολη θέση. Κάποια στιγμή, όμως, το κατάλαβα και αυτός άρχισε να μου κάνει εκβιασμό. Ότι είναι χακερ και μπορεί να μου κάνει γυμνές φωτογραφίες και να με ξεφτιλίσει και ζητούσε και άλλα λεφτά. Το κατάλαβα γιατί με πήραν ένα τηλέφωνο από τον Πύργο. Μια κυρία που μου έλεγε ότι έχω στείλει λεφτά σε ένα λογαριασμό με το όνομα μιας γυναίκας εκεί» αναφέρει το θύμα της σπείρας, που ζητά πλέον να της επιστραφούν τα χρήματα που της πήραν οι «μαϊμού» γιατροί.

Έταζαν έρωτα μέσω Facebook - Πώς δρούσαν

Μια καλά οργανωμένη απάτη με «λεία» που ξεπερνά τις 200.000 ευρώ είχαν στήσει 12 Αφρικανοί στο κέντρο της Αθήνας και στην Θεσσαλονίκη οι οποίοι παρίσταναν τους γιατρούς σε γυναίκες που «ψάρευαν» μέσα από το Facebook και τους αποσπούσαν μεγάλα, χρηματικά ποσά.

Οι 12 συλληφθέντες, με καταγωγή από την Νιγηρία και τη Σιέρα Λεόνε, είχαν δημιουργήσει ψεύτικα προφίλ στο Facebook και προσέγγιζαν ανυποψίαστες γυναίκες στις οποίες συστήνονταν ως γιατροί σε διεθνείς οργανισμούς.

Ο «μαϊμού» ορθοπεδικός, Λέοναρντ Νόρμαν, εμφανιζόταν στα προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως γιατρός που εργάζεται στην Υεμένη για λογαριασμό του ΟΗΕ, ενώ ένας συνεργός του συστηνόταν ως γιατρός, με το όνομα Σνάιντερ Μίλερ, ανεβάζοντας φωτογραφίες μέσα από χειρουργεία.

Οι Αφρικανοί απατεώνες αρχικά γνωρίζονταν καλά με τα θύματά τους μέσω της ανταλλαγής «τρυφερών» μηνυμάτων και έτσι κέρδιζαν την εμπιστοσύνη τους. Στη συνέχεια, τους πουλούσαν «έρωτα» και τους υπόσχονταν πως, μόλις συνταξιοδοτηθούν, θα έρθουν στην Ελλάδα για να ζήσουν μαζί τους.

Παρόλο που συντηρούσαν το προφίλ των μεγαλογιατρών με περιουσία συχνά εμφάνιζαν κάποια δήθεν χρέη, για τα οποία ζητούσαν χρήματα από τις γυναίκες που είχαν πέσει στα «δίχτυα» τους.

Σε κάποιες περιπτώσεις ζητούσαν δανεικά ώστε να πληρώσουν τις εισφορές τους και να μπορέσουν να συνταξιοδοτηθούν. Η «ταρίφα» για τις δωρεές στους δήθεν γιατρούς από το Εξωτερικό ξεκινούσε από τα 1500 και έφτανε μέχρι τις 30.000 ευρώ. Μόλις τα θύματα τους μετέφεραν τα χρήματα στη συνέχεια εξαφανίζονταν.

Με αυτό τον τρόπο είχαν καταφέρει να εξαπατήσουν τουλάχιστον εννέα γυναίκες, οι περισσότερες ηλικιωμένες, από τις οποίες απέσπασαν περισσότερα από 200.000 ευρώ.

Κώστας Στάμου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom