Για τρίτη φορά «μπρος-πίσω» από τον υπουργό Παιδείας ο οποίος από το βήμα της Βουλής είπε ότι «ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν»
Σε προσωπικό του «παιχνίδι» φαίνεται ότι έχει μετατρέψει τις πανελλαδικές εξετάσεις ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλουκαθώς για τρίτη φορά έκανε «μπρος-πίσω» για την τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αφού παρουσιάζοντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ολομέλεια του κοινοβουλίου επανέφερε την κατάργηση του τρόπου εισαγωγής των πανεπιστημίων.
Ο υπουργός Παιδείας αν και αυτή την φορά απέφυγε να αναφέρει ότι σχεδιάζει εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις είπε πως «ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν» για να εξηγήσει ότι «η αιχμή των παρεμβάσεών μας αφορούν το Λύκειο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είμαστε κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο. Με Λύκειο που η λειτουργία του θα επιτελείται από θεσμούς ξένους με την δημόσια εκπαίδευση. Αυτό θα καθοριστεί και από τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια που σήμερα βασίζονται σε παπαγαλία και που αιχμαλωτίζουν τους νέους. Ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν».
Αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανέφερε ότι εντάσσεται στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που «επιχειρούν να επαναφέρουν την Δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία. Ένα από αυτά τα τοπία είναι της Εκπαίδευσης και εμείς με το σχέδιο νόμο προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές και την εμπέδωση της κριτικής γνώσης».
Επίσης, υποστήριξε πως «η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε στην απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Ήταν προϋπόθεση η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου για την βαθμιαία νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λογάριασαν όμως χωρίς το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τους λίγους που συνέπραξαν στο σχέδιο υπονόμευσης των προσπαθειών της κυβέρνησης οι περισσότεροι στήριξαν τις προσπάθειές μας».
Ο υπουργός ισχυρίστηκε πως οι αντιδράσεις για τις προωθούμενες διατάξεις του νομοσχεδίου του εκπορεύονται από «συντεχνιακές ομάδες» πρόσθεσε πως «Η καθιέρωση ακαδημαϊκών κανόνων για να επανανοηματοδοτήσουμε το δημόσιο σχολείο απειλεί όσους πανεπιστημιακούς που θεωρούν ότι τα ιδρύματά μας πρέπει να είναι πηγή δικού τους πλουτισμού. Η καθιέρωση κανόνων απειλεί όσους θέλουν να αυθαιρετούν» και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «αυθαιρεσιών» το γεγονός ότι «με το ισχύον σύστημα, καθηγητές μπορούν να διπλασιάζουν τους μηνιαίους μισθούς τους με επιμίσθια για διδασκαλία μεταπτυχιακών. Αυτό γίνεται περίπου από το 15% των καθηγητών. Εμείς λέμε το επιμίσθιο να μην υπερβαίνει το 30% των μηνιαίων αμοιβών. Όμως, αντιδρούν μερικοί λέγοντας ότι είναι χαμηλοί οι μισθοί τους. Λες και σε άλλες χώρες δεν είναι χαμηλοί οι μισθοί των καθηγητών».
Παράλληλα, την οργή των βουλευτών έχει προκαλέσει και η τακτική της κυβέρνησης να φορτώνει κρίσιμα νομοσχέδια με δεκάδες τροπολογίες άσχετου περιεχομένου.
Η κυρία Νίκη Κεραμέως, ανοίγοντας τον «χορό» των επικρίσεων είπε πως «στο σχέδιο νόμου μπορούν να αποδοθούν τέσσερις βασικοί χαρακτηρισμοί: οπισθοδρόμηση, εσωστρέφεια, συγκεντρωτισμός και υπέρ-ρύθμιση».Εξήγησε πως για το άσυλο «η εισαγωγή της διάκρισης μεταξύ αδικημάτων έχει έναν και μόνο σκοπό, να αδρανοποιήσει τον όλο μηχανισμό, να μην καλούνται ποτέ οι αρχές και να δρουν ανενόχλητοι οι πάσης φύσεως εγκληματίες. Άλλο άσυλο ιδεών, κ. Υπουργέ, που βεβαίως πρέπει να προστατεύεται, και άλλο άσυλο εγκληματιών που εσείς νομοθετείτε. Η θέση μας ξεκάθαρη: Αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για όλες τις αξιόποινες πράξεις».
«Τα τελευταία 2,5 χρόνια, η Κυβέρνηση στο χώρο της παιδείας υποβάθμισε το ολοήμερο σχολείο, υποβάθμισε το ψηφιακό σχολείο, κατήργησε την αξιολόγηση, θεσμοθέτησε ένα αντισυνταγματικό σύστημα επιλογής διευθυντικών στελεχών, απορρύθμισε την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, απαξίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία. Αυτές είναι κάποιες μόνο από τις πολλαπλές πληγές. Και τώρα η ζημιά επεκτείνεται και στην ανώτατη εκπαίδευση» τόνισε σε άλλο σημείο η κυρία Κεραμέως για να προσθέσει ότι οι προωθούμενες διατάξεις έχουν προκαλέσει την αντίδραση του συνόλου σχεδόν της ακαδημαϊκής κοινότητας. Μεταξύ άλλων, η εισηγήτρια της ΝΔ επικαλέστηκε την ανακοίνωση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης που τονίζει ότι «ο υπουργός Παιδείας είναι ηθικά και πολιτικά υπόλογος και θα εγγράψει ως εκφραστής παρακμιακής πολιτικής μία από τις πιο σκοταδιστικές σελίδες στην ιστορία της ελληνικής παιδείας».
Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κωνσταντινόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση για προσχηματικό διάλογο στα θέματα παιδείας και υποστήριξε πως το νομοσχέδιο κρύβει «δυσάρεστες εκπλήξεις» για διδάσκοντες και φοιτητές από τη στιγμή που αναιρούνται βασικές τομές και μεταρρυθμίσεις που είχαν συμφωνηθεί στη Βουλή με ευρεία συναίνεση.
Επίσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Ανδρέας Λοβέρδος ανέπτυξε την ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις διατάξεις που αναιρούν το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.
Για «νομοσχέδιο stealth» μίλησε ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς (Ποτάμι), υποστηρίζοντας ότι θα περάσει την 1η Αυγούστου γρήγορα και αθόρυβα για να μην το πιάσουν τα ραντάρ.
Αναφερόμενος στο θέμα του ασύλου, απέδωσε στην Κυβέρνηση ότι κλείνει το μάτι σε συγκεκριμένα ακροατήρια που έχουν διαβεί τον Ρουβίκωνα της νομιμότητας. Μάλιστα μετά και την πρόσφατη διάλεξη του πρώην Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Παρασκευόπουλου, ο κ. Μαυρωτάς αναρωτήθηκε: «Δεν ξέρει ή κάνει πως δεν ξέρει την κατάσταση στα Πανεπιστήμια;», «Αγνοεί» όπως είπε, ότι «τα προβλήματα δημιουργούνται από εξωπανεπιστημιακούς;».
Για το θέμα των μεταπτυχιακών αναφέρθηκε με στοιχεία για τα ποια έχουν δίδακτρα, διέκρινε ότι υπάρχουν κάποια πιο ερευνητικά, αλλά και κάποια πιο επαγγελματικά μεταπτυχιακά, επαναλαμβάνοντας ότι μαζί με τα ξερά δεν πρέπει να καίγονται και τα χλωρά. Τόνισε τη διατήρηση του ρόλου της ΑΔΙΠ στην αξιολόγηση των μεταπτυχιακών ενώ πρότεινε η συμμετοχή των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά με δίδακτρα να γίνεται στην υπερωριακή τους απασχόληση. Λογικές όπως είπε, «Στις δύο πίτσες, η μία δώρο!» είναι τουλάχιστον αστείες, όταν ζητείται από κάποιον εάν διδάσκει σε μεταπτυχιακό με δίδακτρα, να συμμετέχει και σε ένα χωρίς δίδακτρα. Υπεραμύνθηκε των υποτροφιών στα μεταπτυχιακά για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα και καταθέσεις, ενώ πρότεινε να υπάρχει ένα συνολικό πλαφόν σε κάθε μεταπτυχιακό για τις αμοιβές των καθηγητών.
Για το ζήτημα το αν πρέπει οι καθηγητές να αμείβονται επιπλέον στα μεταπτυχιακά, ο βουλευτής του Ποταμιού αφού το θεώρησε όλο αυτό από μεριάς του ΣΥΡΙΖΑ υποκριτικό, αναρωτήθηκε αν θεωρούν ότι δεν πρέπει ούτε οι βουλευτές να αμείβονται εξτρά για τη συμμετοχή τους στις επιτροπές της Βουλής. Έκρινε ότι τέτοιες απόψεις είναι λαϊκίστικες και πως όποιος δουλεύει και προσφέρει, πρέπει να αξιολογείται και να αμείβεται ανάλογα.
http://www.protothema.gr/
Σε προσωπικό του «παιχνίδι» φαίνεται ότι έχει μετατρέψει τις πανελλαδικές εξετάσεις ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλουκαθώς για τρίτη φορά έκανε «μπρος-πίσω» για την τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αφού παρουσιάζοντας τις διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ολομέλεια του κοινοβουλίου επανέφερε την κατάργηση του τρόπου εισαγωγής των πανεπιστημίων.
Ο υπουργός Παιδείας αν και αυτή την φορά απέφυγε να αναφέρει ότι σχεδιάζει εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις είπε πως «ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν» για να εξηγήσει ότι «η αιχμή των παρεμβάσεών μας αφορούν το Λύκειο. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα είμαστε κοινωνία με ακυρωμένο το Λύκειο. Με Λύκειο που η λειτουργία του θα επιτελείται από θεσμούς ξένους με την δημόσια εκπαίδευση. Αυτό θα καθοριστεί και από τις διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια που σήμερα βασίζονται σε παπαγαλία και που αιχμαλωτίζουν τους νέους. Ο σημερινός τρόπος εισαγωγής στα πανεπιστήμια σύντομα θα είναι παρελθόν».
Αναφορικά με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ανέφερε ότι εντάσσεται στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που «επιχειρούν να επαναφέρουν την Δημοκρατία σε διαλυμένα τοπία. Ένα από αυτά τα τοπία είναι της Εκπαίδευσης και εμείς με το σχέδιο νόμο προσπαθούμε να επαναφέρουμε τον σεβασμό στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές και την εμπέδωση της κριτικής γνώσης».
Επίσης, υποστήριξε πως «η πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων οδήγησε στην απορρύθμιση της εκπαίδευσης. Ήταν προϋπόθεση η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου για την βαθμιαία νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Λογάριασαν όμως χωρίς το εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τους λίγους που συνέπραξαν στο σχέδιο υπονόμευσης των προσπαθειών της κυβέρνησης οι περισσότεροι στήριξαν τις προσπάθειές μας».
Ο υπουργός ισχυρίστηκε πως οι αντιδράσεις για τις προωθούμενες διατάξεις του νομοσχεδίου του εκπορεύονται από «συντεχνιακές ομάδες» πρόσθεσε πως «Η καθιέρωση ακαδημαϊκών κανόνων για να επανανοηματοδοτήσουμε το δημόσιο σχολείο απειλεί όσους πανεπιστημιακούς που θεωρούν ότι τα ιδρύματά μας πρέπει να είναι πηγή δικού τους πλουτισμού. Η καθιέρωση κανόνων απειλεί όσους θέλουν να αυθαιρετούν» και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα «αυθαιρεσιών» το γεγονός ότι «με το ισχύον σύστημα, καθηγητές μπορούν να διπλασιάζουν τους μηνιαίους μισθούς τους με επιμίσθια για διδασκαλία μεταπτυχιακών. Αυτό γίνεται περίπου από το 15% των καθηγητών. Εμείς λέμε το επιμίσθιο να μην υπερβαίνει το 30% των μηνιαίων αμοιβών. Όμως, αντιδρούν μερικοί λέγοντας ότι είναι χαμηλοί οι μισθοί τους. Λες και σε άλλες χώρες δεν είναι χαμηλοί οι μισθοί των καθηγητών».
Αντίδραση αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου
Νωρίτερα, το νομοσχέδιο του κ. Γαβρόγλου συγκέντρωσε τα πυρά της αντιπολίτευσης που έκανε λόγο για οπισθοδρόμηση και σκοταδισμό.Παράλληλα, την οργή των βουλευτών έχει προκαλέσει και η τακτική της κυβέρνησης να φορτώνει κρίσιμα νομοσχέδια με δεκάδες τροπολογίες άσχετου περιεχομένου.
Η κυρία Νίκη Κεραμέως, ανοίγοντας τον «χορό» των επικρίσεων είπε πως «στο σχέδιο νόμου μπορούν να αποδοθούν τέσσερις βασικοί χαρακτηρισμοί: οπισθοδρόμηση, εσωστρέφεια, συγκεντρωτισμός και υπέρ-ρύθμιση».Εξήγησε πως για το άσυλο «η εισαγωγή της διάκρισης μεταξύ αδικημάτων έχει έναν και μόνο σκοπό, να αδρανοποιήσει τον όλο μηχανισμό, να μην καλούνται ποτέ οι αρχές και να δρουν ανενόχλητοι οι πάσης φύσεως εγκληματίες. Άλλο άσυλο ιδεών, κ. Υπουργέ, που βεβαίως πρέπει να προστατεύεται, και άλλο άσυλο εγκληματιών που εσείς νομοθετείτε. Η θέση μας ξεκάθαρη: Αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών για όλες τις αξιόποινες πράξεις».
«Τα τελευταία 2,5 χρόνια, η Κυβέρνηση στο χώρο της παιδείας υποβάθμισε το ολοήμερο σχολείο, υποβάθμισε το ψηφιακό σχολείο, κατήργησε την αξιολόγηση, θεσμοθέτησε ένα αντισυνταγματικό σύστημα επιλογής διευθυντικών στελεχών, απορρύθμισε την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, απαξίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία. Αυτές είναι κάποιες μόνο από τις πολλαπλές πληγές. Και τώρα η ζημιά επεκτείνεται και στην ανώτατη εκπαίδευση» τόνισε σε άλλο σημείο η κυρία Κεραμέως για να προσθέσει ότι οι προωθούμενες διατάξεις έχουν προκαλέσει την αντίδραση του συνόλου σχεδόν της ακαδημαϊκής κοινότητας. Μεταξύ άλλων, η εισηγήτρια της ΝΔ επικαλέστηκε την ανακοίνωση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης που τονίζει ότι «ο υπουργός Παιδείας είναι ηθικά και πολιτικά υπόλογος και θα εγγράψει ως εκφραστής παρακμιακής πολιτικής μία από τις πιο σκοταδιστικές σελίδες στην ιστορία της ελληνικής παιδείας».
Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κωνσταντινόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση για προσχηματικό διάλογο στα θέματα παιδείας και υποστήριξε πως το νομοσχέδιο κρύβει «δυσάρεστες εκπλήξεις» για διδάσκοντες και φοιτητές από τη στιγμή που αναιρούνται βασικές τομές και μεταρρυθμίσεις που είχαν συμφωνηθεί στη Βουλή με ευρεία συναίνεση.
Επίσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Ανδρέας Λοβέρδος ανέπτυξε την ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις διατάξεις που αναιρούν το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ.
Για «νομοσχέδιο stealth» μίλησε ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς (Ποτάμι), υποστηρίζοντας ότι θα περάσει την 1η Αυγούστου γρήγορα και αθόρυβα για να μην το πιάσουν τα ραντάρ.
Αναφερόμενος στο θέμα του ασύλου, απέδωσε στην Κυβέρνηση ότι κλείνει το μάτι σε συγκεκριμένα ακροατήρια που έχουν διαβεί τον Ρουβίκωνα της νομιμότητας. Μάλιστα μετά και την πρόσφατη διάλεξη του πρώην Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Παρασκευόπουλου, ο κ. Μαυρωτάς αναρωτήθηκε: «Δεν ξέρει ή κάνει πως δεν ξέρει την κατάσταση στα Πανεπιστήμια;», «Αγνοεί» όπως είπε, ότι «τα προβλήματα δημιουργούνται από εξωπανεπιστημιακούς;».
Για το θέμα των μεταπτυχιακών αναφέρθηκε με στοιχεία για τα ποια έχουν δίδακτρα, διέκρινε ότι υπάρχουν κάποια πιο ερευνητικά, αλλά και κάποια πιο επαγγελματικά μεταπτυχιακά, επαναλαμβάνοντας ότι μαζί με τα ξερά δεν πρέπει να καίγονται και τα χλωρά. Τόνισε τη διατήρηση του ρόλου της ΑΔΙΠ στην αξιολόγηση των μεταπτυχιακών ενώ πρότεινε η συμμετοχή των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά με δίδακτρα να γίνεται στην υπερωριακή τους απασχόληση. Λογικές όπως είπε, «Στις δύο πίτσες, η μία δώρο!» είναι τουλάχιστον αστείες, όταν ζητείται από κάποιον εάν διδάσκει σε μεταπτυχιακό με δίδακτρα, να συμμετέχει και σε ένα χωρίς δίδακτρα. Υπεραμύνθηκε των υποτροφιών στα μεταπτυχιακά για όσους έχουν χαμηλά εισοδήματα και καταθέσεις, ενώ πρότεινε να υπάρχει ένα συνολικό πλαφόν σε κάθε μεταπτυχιακό για τις αμοιβές των καθηγητών.
Για το ζήτημα το αν πρέπει οι καθηγητές να αμείβονται επιπλέον στα μεταπτυχιακά, ο βουλευτής του Ποταμιού αφού το θεώρησε όλο αυτό από μεριάς του ΣΥΡΙΖΑ υποκριτικό, αναρωτήθηκε αν θεωρούν ότι δεν πρέπει ούτε οι βουλευτές να αμείβονται εξτρά για τη συμμετοχή τους στις επιτροπές της Βουλής. Έκρινε ότι τέτοιες απόψεις είναι λαϊκίστικες και πως όποιος δουλεύει και προσφέρει, πρέπει να αξιολογείται και να αμείβεται ανάλογα.
http://www.protothema.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου