Πολλά κράτη-μέλη εξετάζουν την τοποθέτηση πινακίδων κυκλοφορίας διαφορετικού χρώματος ή ειδικά αυτοκόλλητα για να ξεχωρίζουν τα καθαρά από τα ρυπογόνα αυτοκίνητα.
«Μαύρο» στα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και «πράσινο» στα ηλεκτρικά και γενικότερα καθαρά αυτοκίνητα ετοιμάζονται να βάλουν πολλά κράτη-μέλη με στόχο να περιορίσουν την παράνομη κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων που όπως φαίνεται δεν αποτελεί μόνο ελληνικό φαινόμενο.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr πολλές ευρωπαϊκές πόλεις ήδη έχουν απαγορεύσει την κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλαιότερες αλλά όπως φαίνεται οι ιδιοκτήτες τους καταφέρνουν να κινούνται παράνομα χωρίς να τους αντιλαμβάνονται οι Αρχές επιβαρύνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr πολλές ευρωπαϊκές πόλεις ήδη έχουν απαγορεύσει την κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλαιότερες αλλά όπως φαίνεται οι ιδιοκτήτες τους καταφέρνουν να κινούνται παράνομα χωρίς να τους αντιλαμβάνονται οι Αρχές επιβαρύνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση.
Έτσι δεν είναι και λίγα τα κράτη-μέλη που εξετάζουν την τοποθέτηση διαφορετικού χρώματος πινακίδων κυκλοφορίας ή την τοποθέτηση ειδικών αυτοκόλλητων στις πινακίδες κυκλοφορίας ή στο παρμπρίζ των οχημάτων προκειμένου τα παλαιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να είναι ευδιάκριτα ακόμη και από μακριά βοηθώντας τις Αρχές να τα εντοπίζουν πολύ εύκολα και να επιβάλλουν τα πρόστιμα που ορίζει η εκάστοτε κρατική νομοθεσία.
Στην Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως η παραβατικότητα των ιδιοκτητών παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλιότερες έχει χτυπήσει «κόκκινο» καθώς κινούνται ανεξέλεγκτα σε Αττική και Θεσσαλονίκη επιβαρύνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και την υγεία των πολιτών στην πρωτεύουσα αλλά και την συμπρωτεύουσα.
Στην Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως η παραβατικότητα των ιδιοκτητών παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 ή και παλιότερες έχει χτυπήσει «κόκκινο» καθώς κινούνται ανεξέλεγκτα σε Αττική και Θεσσαλονίκη επιβαρύνοντας την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και την υγεία των πολιτών στην πρωτεύουσα αλλά και την συμπρωτεύουσα.
Παράλληλα η έλλειψη του ανθρώπινου δυναμικού της Τροχαίας αλλά και η έλλειψη υποδομών και περιπολικών στη χώρα μας ευνοούν την παράνομη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων καθώς οι ιδιοκτήτες τους κινούνται με τα οχήματά τους ελεύθερα σε Αττική και Θεσσαλονίκη χωρίς τον φόβο των προστίμων.
Από την άλλη μεριά η έλευση του WLTP αναμένεται να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στον απαρχαιωμένο Δακτύλιο καθώς θα εισέρχονται σε αυτόν ελάχιστα οχήματα ενώ η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κίνηση των οχημάτων τα οποία πρέπει να αποκωδικοποιήσει η κυβέρνηση.
Από την άλλη μεριά η έλευση του WLTP αναμένεται να αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στον απαρχαιωμένο Δακτύλιο καθώς θα εισέρχονται σε αυτόν ελάχιστα οχήματα ενώ η έλευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κίνηση των οχημάτων τα οποία πρέπει να αποκωδικοποιήσει η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα κυβερνητικά στελέχη εξετάζουν πολλά σενάρια όπως και οι συνάδελφοί τους σε άλλα κράτη-μέλη προκειμένου να περιορίσουν στο ελάχιστο την παράνομη κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η τοποθέτηση πινακίδων διαφορετικού χρώματος ώστε οι δυνάμεις της Τροχαίας αλλά και της Δημοτικής Αστυνομίας να μπορούν να τα εντοπίζουν εύκολα και χωρίς να είναι απαραίτητος ο έλεγχος των εγγράφων του οχήματος.
«Πράσινες», «μαύρες», «κόκκινες» πινακίδες ή αυτοκόλλητα
Η Βρετανία πρώτη εξέτασε και είναι έτοιμη να θεσμοθετήσει την τοποθέτηση των «πράσινων» πινακίδων κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά οχήματα με εκπομπές CO2 κάτω από 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο ώστε οι τροχονόμοι να μπορούν να τα διακρίνουν ακόμη και χωρίς την παρουσία του ιδιοκτήτη τους.
Επίσης η τοποθέτηση των «πράσινων» πινακίδων κυκλοφορίας θα συνδυάζεται με ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο των πόλεων αλλά και δωρεάν στάθμευσης σε χώρους ελεγχόμενου παρκαρίσματος οπότε θα διευκολύνει και το έργο των Αρχών κατά την επιβολή προστίμων για παράνομο παρκάρισμα.
Επίσης η τοποθέτηση των «πράσινων» πινακίδων κυκλοφορίας θα συνδυάζεται με ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο των πόλεων αλλά και δωρεάν στάθμευσης σε χώρους ελεγχόμενου παρκαρίσματος οπότε θα διευκολύνει και το έργο των Αρχών κατά την επιβολή προστίμων για παράνομο παρκάρισμα.
Η Γερμανία και η Αυστρία από την άλλη μεριά για να ξεχωρίζουν την κατηγορία Euro που πληρούν τα οχήματα που κινούνται στους δρόμους της έχει υιοθετήσει την τοποθέτηση αυτοκόλλητης βινιέτας στο παρμπρίζ των οχημάτων με αποτέλεσμα επίσης οι τροχονόμοι ανά πάσα στιγμή να μπορούν να διαπιστώσουν αν ο οδηγός παραβαίνει τη νομοθεσία.
Βέβαια η νομοθεσία για όσους παραποιούν τις αυτοκόλλητες ετικέτες προβλέπει πολύ αυστηρές ποινές και υψηλά πρόστιμα οπότε κανείς δεν μπαίνει ούτε καν στον κόπο να το σκεφτεί…
Βέβαια η νομοθεσία για όσους παραποιούν τις αυτοκόλλητες ετικέτες προβλέπει πολύ αυστηρές ποινές και υψηλά πρόστιμα οπότε κανείς δεν μπαίνει ούτε καν στον κόπο να το σκεφτεί…
Στην Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως το υπουργείο Περιβάλοντος και Ενέργειας έχει ήδη ανακοινώσει πως στα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα περιλαμβάνεται και η δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης οπότε οι «πράσινες» πινακίδες κυκλοφορίας θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και στα ελληνικά ηλεκτρικά ή καθαρά οχήματα και οι ιδιοκτήτες τους να μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο κέντρο της πόλης και βέβαια να παρκάρουν δωρεάν όπου χρεώνεται η στάθμευση. Επίσης με τις «πράσινες» πινακίδες κυκλοφορίας τα στελέχη της Τροχαίας αλλά και της Δημοτικής Αστυνομίας θα διακρίνουν τα εν λόγο αυτοκίνητα πότε και δεν θα επιβάλλουν πρόστιμα για παράνομη στάθμευση ή κίνηση εντός του Δακτυλίου.
Από την άλλη μεριά στα παλιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα κάποια κράτη-μέλη εξετάζουν να τοποθετούν σε αυτά «μαύρες» ή «κόκκινες» ή άλλου χρώματος πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να είναι εμφανή τα χαρακτηριστικά τους και οι τροχονόμοι ή τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας να μπορούν να τα διακρίνουν από μακριά και να τους επιβάλλουν τα ανάλογα πρόστιμα που προβλέπει ο Κ.Ο.Κ. ακόμη και όταν είναι σταθμευμένα χωρίς την παρουσία των ιδιοκτητών τους.
Βέβαια επειδή τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ή παλαιότερες είναι αρκετά και το κόστος αντικατάστασης μπορεί να είναι υψηλό και κάποια κράτη-μέλη εξετάζουν η αντικατάστασή τους να πραγματοποιηθεί σταδιακά κατά τη διάρκεια μεταβίβασής τους.
Κάποια άλλα κράτη-μέλη που δεν θέλουν να επωμιστούν ούτε το κόστος της τμηματικής αντικατάστασης των πινακίδων κυκλοφορίας εξετάζουν μια άλλη επιλογή η οποία αφορά στην τοποθέτηση ειδικών αυτοκόλλητων που θα τοποθετούνται στις πινακίδες κυκλοφορίας ή στο παρμπρίζ των οχημάτων που έχει ήδη υιοθετήσει η Γερμανία.
Στην χώρα μας θα μπορούσε να υιοθετηθεί η λύση του αυτοκόλλητου καθώς ήδη τα ΚΤΕΟ τοποθετούν ειδικό αυτοκόλλητο στις πινακίδες των οχημάτων που ελέγχουν οπότε είναι εύκολη και οικονομική λύση η τοποθέτηση ενός επιπλέον ειδικού αυτοκόλλητου σε όλα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 ή παλαιότερα το οποίο θα προσδιορίζει ότι το όχημα απαγορεύεται να κινείται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Αν πάλι και αυτό το κόστος είναι υψηλό τότε στα παλιά πετρελαιοκίνητα οχήματα που απαγορεύεται να κινούνται σε Αττική και Θεσσαλονίκη τα αυτοκόλλητα που χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΟ θα μπορούσαν να έχουν έντονο χαρακτηριστικό χρώμα ώστε να διακρίνονται από μακριά και να μην χρειάζεται οι τροχονόμοι ή οι Δημοτικοί Αστυνομικοί να ψάχνουν τα έγγραφα του οχήματος για να διαπιστώσουν ποια οδηγία ρύπων πληροί το κάθε όχημα που ελέγχουν.
Κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες εξετάζουν την τοποθέτηση «κόκκινων» ή «μαύρων» πινακίδων κυκλοφορίας στα ρυπογόνα αυτοκίνητα ώστε στις πόλεις που απαγορεύεται η κυκλοφορία των παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων να διαπιστώνονται άμεσα οι παραβάτες ιδιοκτήτες και να αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας ή να επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία άμεσα από τους τροχονόμους ή τα στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας ακόμη και όταν εκείνα βρίσκονται σταθμευμένα!
Με αυτό τον τρόπο η παραβατικότητα των ιδιοκτητών παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων αναμένεται να καταγράψει σημαντική πτώση σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις μεταξύ των οποίων η Αττική και η Θεσσαλονίκη όπου και εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα ρύπανσης.
Επιδότηση έως 7.000 ευρώ για απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κύπρο
Ανέλπιστα καλά πηγαίνει το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κύπρου και μάλιστα στις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του κατατέθηκαν πάνω από 430 αιτήσεις ενώ ο προγραμματισμός της κυπριακής κυβέρνησης δεν ξεπερνούσε τα 100 οχήματα.
Ο υπουργός Μεταφορών της Κύπρου κ. Καρούσος ανακοίνωσε μάλιστα ότι η Κυβέρνηση προωθεί την χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων για περιβαλλοντικούς λόγους.
Να τονίσουμε πως η κυπριακή κυβέρνηση δίνει 5.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 7.000 ευρώ αν συνδυαστικά με την απόκτηση του ηλεκτρικού οχήματος πραγματοποιηθεί και μία απόσυρση ενός παλαιού οχήματος.
Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)https://www.newsauto.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου