Δύο χρόνια λειτουργίας του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου και τα προβλήματα καλά κρατούν. Μόλις το καλοκαίρι διαπιστώθηκε ότι μεγάλος αριθμός εισιτηρίων έλιωσαν από τη ζέστη, με το ζήτημα να έχει
προκαλέσει κομφούζιο, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα εκείνες τις ημέρες στην εισιτηριοδιαφυγή.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΑΣΑ είναι το γεγονός ότι από τον περασμένο Ιούλιο που σημειώθηκε το παραπάνω περιστατικό δεν έχουν εξακριβωθεί οι αιτίες των αστοχιών του συστήματος, παρά μόνο αναφέρθηκαν κάποιες εικασίες τεχνικών.
Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τα εισιτήρια να... έχουν πέσει θύματα «θερμοπληξίας» και να έχουν λιώσει από τη ζέστη. Το γεγονός ότι τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν στους υπέργειους σταθμούς επιβεβαίωνε την παραπάνω εκτίμηση. Με το πέρασμα όμως των ημερών το πρόβλημα επεκτάθηκε και σε υπόγειους σταθμούς, όπου οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες ακόμη και το καλοκαίρι.
Ο ανάδοχος του έργου είχε κληθεί να συντάξει τεχνικές εκθέσεις ως προς το πρόβλημα. Η δυσλειτουργία αφορούσε την έκδοση νέων εισιτηρίων καθώς τα μηχανήματα «κολλούσαν» και δεν μπορούσαν να εκδώσουν χάρτινα εισιτήρια. Αντιθέτως για την περίπτωση της ανανέωσης καρτών λειτουργούσαν κανονικά. Εικάζεται ότι το πρόβλημα επικεντρωνόταν στο ρολό χαρτιού που είχαν τα ΑΜΕΚ (αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών), πάνω στα οποία τυπώνεται το εισιτήριο.
Η πλαστικοποίηση
Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν το πρόβλημα να οφείλεται στην ποιότητα του χαρτιού (συγκεκριμένα στην πλαστικοποιημένη επίστρωση), το οποίο προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΑ από φινλανδική εταιρεία. Κύκλοι των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) σημείωναν ότι ενδέχεται η τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι Φινλανδοί να μην «άντεξε» το ελληνικό θερμό καλοκαίρι.
Ετσι υπέθεσαν ότι το πρόβλημα δεν ήταν του ίδιου του μηχανήματος, ούτε του χαρτιού το οποίο έλιωνε από τις υψηλές θερμοκρασίες και μπλόκαρε το μηχάνημα, αλλά της επίστρωσής του. Ωστόσο από τον ΟΑΣΑ παρέπεμπαν στην ολοκλήρωση της τεχνικής διερεύνησης του ζητήματος, για την εξαγωγή ασφαλούς συμπεράσματος.
Εχουν περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες από το περιστατικό και το σχετικό πόρισμα δεν έχει εκδοθεί ακόμη. Ο ΟΑΣΑ ανέθεσε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τη διερεύνηση του προβλήματος αλλά και άλλων πιθανών αστοχιών στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων στην εταιρεία Surveillance - Ελληνική Εταιρεία Επιβλέψεων έναντι 18.000 ευρώ, στις 23 Ιουλίου. Στόχος είναι η διερεύνηση των λιωμένων εισιτηρίων, μέσω επιτόπιων και εργαστηριακών ελέγχων.
Ταυτόχρονα είναι προγραμματισμένη πραγματογνωμοσύνη στα ίδια τα εκδοτικά μηχανήματα και στη συμπεριφορά τους κατά την τροφοδοσία τους με διαφορετικούς τύπους χαρτιού. Το αξιοσημείωτο ωστόσο σε όλη αυτή την ιστορία είναι ότι ακόμη δεν έχει εκδοθεί το σχετικό πόρισμα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τεκμηριωμένη άποψη για την αιτία του προβλήματος.
Την ίδια στιγμή το παραπάνω περιστατικό ανέδειξε το πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ ΟΑΣΑ και θυγατρικής ΣΤΑΣΥ καθώς οι δύο εταιρείες αντιμετώπισαν διαφορετικά το πρόβλημα.
Οι μεν ΣΤΑΣΥ με το που διαπιστώθηκαν τα πρώτα προβλήματα προχώρησαν σε άνοιγμα μιας εκ των πυλών εισόδου - εξόδου σε καθέναν από τους σταθμούς με προβλήματα στα ΑΜΕΚ. Και αυτό για να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό που αδυνατούσε να προμηθευτεί χάρτινα, ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΑ από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες εργαζομένων, ζήτησε τη συνδρομή των ΣΤΑΣΥ προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθούν έσοδα. Τοποθέτησε η μητρική εταιρεία όπου ήταν εφικτό (όπου δεν ήταν, ζήτησε τη βοήθεια των ΣΤΑΣΥ) σταθμάρχες της εταιρείας, οι οποίοι προμήθευαν τους επιβάτες με απρόσωπες κάρτες τις οποίες μπορούσαν να φορτίσουν ακόμη και στα μηχανήματα που δεν εξέδιδαν εισιτήρια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
προκαλέσει κομφούζιο, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα εκείνες τις ημέρες στην εισιτηριοδιαφυγή.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΑΣΑ είναι το γεγονός ότι από τον περασμένο Ιούλιο που σημειώθηκε το παραπάνω περιστατικό δεν έχουν εξακριβωθεί οι αιτίες των αστοχιών του συστήματος, παρά μόνο αναφέρθηκαν κάποιες εικασίες τεχνικών.
Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τα εισιτήρια να... έχουν πέσει θύματα «θερμοπληξίας» και να έχουν λιώσει από τη ζέστη. Το γεγονός ότι τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν στους υπέργειους σταθμούς επιβεβαίωνε την παραπάνω εκτίμηση. Με το πέρασμα όμως των ημερών το πρόβλημα επεκτάθηκε και σε υπόγειους σταθμούς, όπου οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες ακόμη και το καλοκαίρι.
Ο ανάδοχος του έργου είχε κληθεί να συντάξει τεχνικές εκθέσεις ως προς το πρόβλημα. Η δυσλειτουργία αφορούσε την έκδοση νέων εισιτηρίων καθώς τα μηχανήματα «κολλούσαν» και δεν μπορούσαν να εκδώσουν χάρτινα εισιτήρια. Αντιθέτως για την περίπτωση της ανανέωσης καρτών λειτουργούσαν κανονικά. Εικάζεται ότι το πρόβλημα επικεντρωνόταν στο ρολό χαρτιού που είχαν τα ΑΜΕΚ (αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών), πάνω στα οποία τυπώνεται το εισιτήριο.
Η πλαστικοποίηση
Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν το πρόβλημα να οφείλεται στην ποιότητα του χαρτιού (συγκεκριμένα στην πλαστικοποιημένη επίστρωση), το οποίο προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΑ από φινλανδική εταιρεία. Κύκλοι των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) σημείωναν ότι ενδέχεται η τεχνολογία που χρησιμοποιούν οι Φινλανδοί να μην «άντεξε» το ελληνικό θερμό καλοκαίρι.
Ετσι υπέθεσαν ότι το πρόβλημα δεν ήταν του ίδιου του μηχανήματος, ούτε του χαρτιού το οποίο έλιωνε από τις υψηλές θερμοκρασίες και μπλόκαρε το μηχάνημα, αλλά της επίστρωσής του. Ωστόσο από τον ΟΑΣΑ παρέπεμπαν στην ολοκλήρωση της τεχνικής διερεύνησης του ζητήματος, για την εξαγωγή ασφαλούς συμπεράσματος.
Εχουν περάσει σχεδόν τέσσερις μήνες από το περιστατικό και το σχετικό πόρισμα δεν έχει εκδοθεί ακόμη. Ο ΟΑΣΑ ανέθεσε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για τη διερεύνηση του προβλήματος αλλά και άλλων πιθανών αστοχιών στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων στην εταιρεία Surveillance - Ελληνική Εταιρεία Επιβλέψεων έναντι 18.000 ευρώ, στις 23 Ιουλίου. Στόχος είναι η διερεύνηση των λιωμένων εισιτηρίων, μέσω επιτόπιων και εργαστηριακών ελέγχων.
Ταυτόχρονα είναι προγραμματισμένη πραγματογνωμοσύνη στα ίδια τα εκδοτικά μηχανήματα και στη συμπεριφορά τους κατά την τροφοδοσία τους με διαφορετικούς τύπους χαρτιού. Το αξιοσημείωτο ωστόσο σε όλη αυτή την ιστορία είναι ότι ακόμη δεν έχει εκδοθεί το σχετικό πόρισμα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει τεκμηριωμένη άποψη για την αιτία του προβλήματος.
Την ίδια στιγμή το παραπάνω περιστατικό ανέδειξε το πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ ΟΑΣΑ και θυγατρικής ΣΤΑΣΥ καθώς οι δύο εταιρείες αντιμετώπισαν διαφορετικά το πρόβλημα.
Οι μεν ΣΤΑΣΥ με το που διαπιστώθηκαν τα πρώτα προβλήματα προχώρησαν σε άνοιγμα μιας εκ των πυλών εισόδου - εξόδου σε καθέναν από τους σταθμούς με προβλήματα στα ΑΜΕΚ. Και αυτό για να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό που αδυνατούσε να προμηθευτεί χάρτινα, ηλεκτρονικά εισιτήρια.
Ο ΟΑΣΑ από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες εργαζομένων, ζήτησε τη συνδρομή των ΣΤΑΣΥ προκειμένου να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθούν έσοδα. Τοποθέτησε η μητρική εταιρεία όπου ήταν εφικτό (όπου δεν ήταν, ζήτησε τη βοήθεια των ΣΤΑΣΥ) σταθμάρχες της εταιρείας, οι οποίοι προμήθευαν τους επιβάτες με απρόσωπες κάρτες τις οποίες μπορούσαν να φορτίσουν ακόμη και στα μηχανήματα που δεν εξέδιδαν εισιτήρια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
https://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου