Με την επαναφορά ενός επιδόματος, το οποίο έχει καταργηθεί, επιχειρεί η κυβέρνηση να βάλει τέλος στο χάος που έχει δημιουργήσει η αποχή των υπαλλήλων των περιφερειών και του υπουργείου Υποδομών από τη διενέργεια εξετάσεων υποψήφιων οδηγών.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών
Ελλάδος (ΟΣΥΑΠΕ), που αποτελεί τους εξεταστές, απέχει από τις εξετάσεις από τις 7 Μαρτίου διαμαρτυρόμενη για την κατάργηση του επιδόματος των 170 ευρώ που λάμβαναν μηνιαίως.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω επίδομα «κόπηκε» από την 1η Ιανουαρίου, με την εφαρμογή του νόμου που καταργεί τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε πρόσθετης αμοιβής στους δημοσίους υπαλλήλους. Η κυβέρνηση, όμως, επιλέγει να στείλει το μήνυμα ότι εάν ασκηθεί η απαιτούμενη πίεση, προχωρεί σε παροχές τις οποίες η ίδια είχε περικόψει.
Οι εξεταστές είχαν λάβει τη διαβεβαίωση ότι θα επανέλθει το επίδομα και συμμετείχαν κανονικά στις εξετάσεις έως τις αρχές του μήνα. Σημειώνεται ότι τη σχετική τροπολογία (σ.σ. επαναφοράς του επιδόματος) είχε αποπειραθεί να καταθέσει και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Υποδομών, η οποία όμως «σκόνταψε» στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς δεν μπορούσε να αποσπάσει τη συναίνεση των δανειστών.
Οι εξεταστές διαβλέποντας ότι, παρά τις υποσχέσεις που είχαν λάβει, η σχετική τροπολογία αποσύρθηκε, αποφάσισαν να απόσχουν από τα καθήκοντά τους. Εδώ κι ένα μήνα σχεδόν δεν διενεργούνται εξετάσεις, δεν χορηγούνται διπλώματα οδήγησης, ενώ στα όρια των αντοχών τους έχουν φτάσει και οι εκπαιδευτές (δάσκαλοι οδήγησης), οι οποίοι δεν μπορούν να εργαστούν.
«Τα παιδιά δεν κάνουν μαθήματα διότι δεν γίνονται εξετάσεις», εξηγεί στην «Κ» ο Θανάσης Καλύβας, μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης. «Οι δάσκαλοι είμαστε σε εκκρεμότητα, τη στιγμή που οι οικονομικές μας υποχρεώσεις “τρέχουν”», περιγράφει.
Κάθε επιτροπή που συγκροτείται για τη διενέργεια των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών αποτελείται από δύο εξεταστές και τον εκπαιδευτή, που αναλαμβάνουν την εξέταση 5 υποψηφίων. «Σε αυτό το έργο συμμετέχουν περίπου 1.400 άτομα και όσο δεν καταβάλλεται το επίδομα, εγείρεται ζήτημα οδικής ασφάλειας», υποστηρίζει στην «Κ» ο κ. Αλκης Ζαβερδινός, πρόεδρος της ομοσπονδίας των εξεταστών.
Σημειώνεται πως η πλειονότητα των εξεταστών είναι υπάλληλοι της περιφέρειας και μικρή μερίδα αυτών προέρχεται από τις υπηρεσίες μεταφορών. Διατηρούν την υποχρέωση συμμετοχής σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις μηνιαίως, οι οποίες διεξάγονται εκτός ωραρίου τους.
Το υπουργείο Υποδομών επέλεξε να ικανοποιήσει το αίτημα των εξεταστών, παραθέτοντας νέα επιχειρήματα που θα πείσουν, όπως υποστηρίζουν, τους δανειστές.
Με επιστολή της στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Χουλιαράκη, η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη επισημαίνει ότι «η διενέργεια των εξετάσεων δεν μπορεί να γίνει εντός ωραρίου εργασίας» των υπαλλήλων, γιατί οι υπηρεσίες τους είναι ήδη υποστελεχωμένες.
Παράλληλα τονίζει ότι η απώλεια των δημοσίων εσόδων από τη μη διεξαγωγή των εξετάσεων ανέρχεται σε 1,6 εκατ. ευρώ μηνιαίως (μη απόδοση ΦΠΑ) και άλλα 1,9 εκατ. ευρώ από μη καταβολή των αναλογούντων φόρων σε μηνιαία βάση.
Σημειώνεται ότι λόγω μη καταβολής του σχετικού επιδόματος δεν βγαίνουν στους δρόμους ούτε τα μεικτά κλιμάκια ελέγχων, που πραγματοποιούν μαζί με την Τροχαία ελέγχους σε οδηγούς και οχήματα (ελέγχους καυσαερίων κ.ά.).
Το υπουργείο Υποδομών, έχοντας λάβει τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων φορέων, αναμένει συνάντηση με τεχνικά κλιμάκια των θεσμών.
Η κ. Χρυσοβελώνη εκτιμά πως η πολυπόθητη έγκριση θα δοθεί καθώς πρόκειται και για δαπάνη που έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό, ενώ αντίστοιχη τροπολογία προβλέφθηκε για υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας. Οι εξεταστές, από την πλευρά τους, δηλώνουν ότι αν δεν κατατεθεί στη Βουλή η επίμαχη τροπολογία δεν θα διενεργηθούν εξετάσεις.
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών
Ελλάδος (ΟΣΥΑΠΕ), που αποτελεί τους εξεταστές, απέχει από τις εξετάσεις από τις 7 Μαρτίου διαμαρτυρόμενη για την κατάργηση του επιδόματος των 170 ευρώ που λάμβαναν μηνιαίως.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω επίδομα «κόπηκε» από την 1η Ιανουαρίου, με την εφαρμογή του νόμου που καταργεί τη δυνατότητα παροχής οποιασδήποτε πρόσθετης αμοιβής στους δημοσίους υπαλλήλους. Η κυβέρνηση, όμως, επιλέγει να στείλει το μήνυμα ότι εάν ασκηθεί η απαιτούμενη πίεση, προχωρεί σε παροχές τις οποίες η ίδια είχε περικόψει.
Οι εξεταστές είχαν λάβει τη διαβεβαίωση ότι θα επανέλθει το επίδομα και συμμετείχαν κανονικά στις εξετάσεις έως τις αρχές του μήνα. Σημειώνεται ότι τη σχετική τροπολογία (σ.σ. επαναφοράς του επιδόματος) είχε αποπειραθεί να καταθέσει και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Υποδομών, η οποία όμως «σκόνταψε» στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς δεν μπορούσε να αποσπάσει τη συναίνεση των δανειστών.
Οι εξεταστές διαβλέποντας ότι, παρά τις υποσχέσεις που είχαν λάβει, η σχετική τροπολογία αποσύρθηκε, αποφάσισαν να απόσχουν από τα καθήκοντά τους. Εδώ κι ένα μήνα σχεδόν δεν διενεργούνται εξετάσεις, δεν χορηγούνται διπλώματα οδήγησης, ενώ στα όρια των αντοχών τους έχουν φτάσει και οι εκπαιδευτές (δάσκαλοι οδήγησης), οι οποίοι δεν μπορούν να εργαστούν.
«Τα παιδιά δεν κάνουν μαθήματα διότι δεν γίνονται εξετάσεις», εξηγεί στην «Κ» ο Θανάσης Καλύβας, μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης. «Οι δάσκαλοι είμαστε σε εκκρεμότητα, τη στιγμή που οι οικονομικές μας υποχρεώσεις “τρέχουν”», περιγράφει.
Κάθε επιτροπή που συγκροτείται για τη διενέργεια των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών αποτελείται από δύο εξεταστές και τον εκπαιδευτή, που αναλαμβάνουν την εξέταση 5 υποψηφίων. «Σε αυτό το έργο συμμετέχουν περίπου 1.400 άτομα και όσο δεν καταβάλλεται το επίδομα, εγείρεται ζήτημα οδικής ασφάλειας», υποστηρίζει στην «Κ» ο κ. Αλκης Ζαβερδινός, πρόεδρος της ομοσπονδίας των εξεταστών.
Σημειώνεται πως η πλειονότητα των εξεταστών είναι υπάλληλοι της περιφέρειας και μικρή μερίδα αυτών προέρχεται από τις υπηρεσίες μεταφορών. Διατηρούν την υποχρέωση συμμετοχής σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις μηνιαίως, οι οποίες διεξάγονται εκτός ωραρίου τους.
Το υπουργείο Υποδομών επέλεξε να ικανοποιήσει το αίτημα των εξεταστών, παραθέτοντας νέα επιχειρήματα που θα πείσουν, όπως υποστηρίζουν, τους δανειστές.
Με επιστολή της στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Χουλιαράκη, η υφυπουργός Μεταφορών Μαρίνα Χρυσοβελώνη επισημαίνει ότι «η διενέργεια των εξετάσεων δεν μπορεί να γίνει εντός ωραρίου εργασίας» των υπαλλήλων, γιατί οι υπηρεσίες τους είναι ήδη υποστελεχωμένες.
Παράλληλα τονίζει ότι η απώλεια των δημοσίων εσόδων από τη μη διεξαγωγή των εξετάσεων ανέρχεται σε 1,6 εκατ. ευρώ μηνιαίως (μη απόδοση ΦΠΑ) και άλλα 1,9 εκατ. ευρώ από μη καταβολή των αναλογούντων φόρων σε μηνιαία βάση.
Σημειώνεται ότι λόγω μη καταβολής του σχετικού επιδόματος δεν βγαίνουν στους δρόμους ούτε τα μεικτά κλιμάκια ελέγχων, που πραγματοποιούν μαζί με την Τροχαία ελέγχους σε οδηγούς και οχήματα (ελέγχους καυσαερίων κ.ά.).
Το υπουργείο Υποδομών, έχοντας λάβει τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων φορέων, αναμένει συνάντηση με τεχνικά κλιμάκια των θεσμών.
Η κ. Χρυσοβελώνη εκτιμά πως η πολυπόθητη έγκριση θα δοθεί καθώς πρόκειται και για δαπάνη που έχει προβλεφθεί στον προϋπολογισμό, ενώ αντίστοιχη τροπολογία προβλέφθηκε για υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας. Οι εξεταστές, από την πλευρά τους, δηλώνουν ότι αν δεν κατατεθεί στη Βουλή η επίμαχη τροπολογία δεν θα διενεργηθούν εξετάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου