Το προδιαγεγραμμένο τέλος της μονάδας της Αεροπορίας στο Αγρίνιο, καθώς υποβαθμίστηκε από Απόσπασμα σε Φυλάκιο, έφθασε και τυπικά σήμερα . Σε συγκινητικό και φορτισμένο κλίμα έλαβε χώρα η τελετή υποστολής της Σημαίας και του Λαβάρου της Μονάδας, καθώς το Φυλάκιο πλέον διοικητικά υπάγεται στην 131 Σμηναρχία Μάχης του Ακτίου όπου μετατίθεται το πολιτικό προσωπικό από το Αγρίνιο.
Στο Αγρίνιο παραμένουν περίπου 30 υπαξιωματικοί με κύριο αντικείμενο τη φύλαξη των εγκαταστάσεων ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι ο τελευταίος διοικητής κ.Παπαχρήστος μετατίθεται στον Άραξο. Η μονάδα του Αγρινίου λειτούργησε το 1964 όταν ολοκληρώθηκαν τα έργα στο αεροδρόμιο με δαπάνες του ΝAΤΟ με προοπτική την δυνατότητα εξυπηρέτησης μίας Πολεμικής Μοίρας αεροσκαφών. Από το 1975 λειτούργησε ως (132) Σμηναρχία Μάχης ενώ κατασκευάστηκαν επιχειρησιακά κτίρια και κτιριακές εγκαταστάσεις.
Τα μηνύματα της επερχόμενης υποβάθμισης επιβεβαιώθηκαν τον Αύγουστο του 2011 όταν η Μονάδα μετονομάστηκε σε Αεροπορικό Απόσπασμα. Δυστυχώς έκτοτε υπήρξαν πληροφορίες για περεταίρω υποβάθμιση ή λουκέτο (το agrinionews.gr είχε αποκαλύψει την απόφαση για τη μετατροπή σε φυλάκιο και υπαγωγή στο Άκτιο). Δυστυχώς παρά το ότι όλα έδειχναν ότι επέρχεται το κλείσιμο αυτό δεν μπόρεσε να αποτραπεί ενώ οι αντιδράσεις του πολιτικού προσωπικού της Αιτωλοακαρνανίας υπήρξαν το λιγότερο αναιμικές και το Αγρίνιο υπέστη άλλη μία ήττα.
Σήμερα λοιπόν σε περιβάλλον συγκίνησης έγινε η τελετή Υποστολής Σημαίας ενώ έψαλλε και ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κκ. Κοσμάς και παραβρέθηκαν και οι επικεφαλής της τοπικής Αστυνομίας και Πυροσβεστικής και άλλοι εκπρόσωποι αρχών .
Παραμένει πλέον ζητούμενο και στοίχημα για το Αγρίνιο η αξιοποίηση των σύγχρονων εγκαταστάσεων του Στρατιωτικού Αεροδρομίου . Το αεροδρόμιο, αναπτύσσεται σε έκταση 2.500 στρεμμάτων και διαθέτει σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις.
Μεταξύ άλλων έχει προταθεί η μόνιμη εγκατάσταση όλης της δύναμης της ΜΑΕΔΥ και όχι μόνο κλιμακίου αεροπυρόσβεσης κατά τους θερινούς μήνες καθώς και πιθανή αξιοποίησή του από ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα με την πραγματοποίηση δρομολογίων μεταφοράς προϊόντων (CARGO). Σε κάθε περίπτωση θα είναι ανεπίτρεπτο οι υποδομές απλώς να φυλάσσονται και να αφεθούν στην απαξίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου