Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Κοινωνία χωρίς μετρητά σε δέκα χρόνια η ελληνική


Σε κοινωνία όπου δεν θα χρησιμοποιούνται καθόλου μετρητά πιστεύει το 67% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα ότι θα έχει μετατραπεί η ελληνική εντός της επόμενης δεκαετίας.

Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που συναντάται μεταξύ των 25 χωρών στις οποίες διενεργήθηκε η μελέτη της Intrum, μελέτη που πέραν των καθυστερήσεων στις συναλλαγές εξετάζει και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τη λεγόμενη κουλτούρα πληρωμών.

Το γεγονός ότι δύο στις τρεις επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν την παραπάνω πεποίθηση σχετίζεται ίσως με το ότι πολύ απότομα –το καλοκαίρι του 2015 λόγω capital controls– μπήκαν οι ηλεκτρονικές συναλλαγές στη ζωή μας και υιοθετήθηκαν, εξ ανάγκης, πολύ γρήγορα.

Μάλιστα, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτές, περίπου το 40%, εκτιμά πως η μετάβαση σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά θα έχει γίνει πολύ νωρίτερα, εντός της προσεχούς πενταετίας.

Σε σύνολο 11.856 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το ποσοστό εκείνων που εκτιμούν ότι εντός της επόμενης δεκαετίας θα ζούμε και θα λειτουργούμε σε μια κοινωνία χωρίς μετρητά ανέρχεται στο 48%.

Η μετάβαση σε μια κοινωνία όπου στις συναλλαγές μας δεν θα χρησιμοποιούμε μετρητά θεωρείται από τις επιχειρήσεις ότι κρύβει κινδύνους, με το 53% σε ευρωπαϊκό επίπεδο να θεωρεί ότι θα είναι εκτεθειμένο σε κυβερνοεπιθέσεις.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη «βλέπουν» από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και τις συναλλαγές με «πλαστικό χρήμα» κυρίως θετικές συνέπειες.

Το 35% πιστεύει ότι θα είναι πιο αποτελεσματικές οι πληρωμές, το 34% αξιολογεί ως θετικό το γεγονός ότι οι πληροφορίες των συναλλαγών θα είναι διαθέσιμες στις επιχειρήσεις, το 31% θεωρεί θετική τη μείωση του κόστους των συναλλαγών.

Επιπλέον, το 26% των επιχειρήσεων εκτιμά πως μια κοινωνία χωρίς μετρητά θα έχει συνέπειες στις δαπάνες των καταναλωτών, θετικές υπό την έννοια ότι τείνουν να κάνουν μεγαλύτερες αγορές, αλλά και αρνητικές, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε εκτροχιασμό του οικογενειακού προϋπολογισμού.

http://www.kathimerini.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom