Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Ο Σπίρτζης, οι ευθύνες και η διακοπή άγονων γραμμών στην Πάρο

Σπίρτζης:«Οι άγονες γραμμές που δεν είναι άγονες να ανησυχούν»!
Η απάντηση της ΑΜΚΕ στο δημοσίευμα του Φιλελεύθερου

Η ομιλία Σπίρτζη στη Βουλή, για τη διακοπή επιδοτήσεων στις άγονες αεροπορικές γραμμές είναι κάτι το οποίο εδώ κα μήνες φημολογείται, δίχως όμως ο κ. υπουργός, να δίνει μία άλλη λύση για την αεροπορική επικοινωνία των νησιών μας.

Οι ευθύνες του κ. Σπίρτζη στο συγκεκριμένο θέμα είναι μεγάλες, καθώς οι υπάρχουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου 2016 και από την επόμενη ημέρα, κανείς δε γνωρίζει τι θα συμβεί.

Από την άλλη, οι τέσσερις βουλευτές του Νομού Κυκλάδων, δείχνουν να μην τους απασχολεί το θέμα και δεν έχουν κάνει καμία κίνηση για την επίλυση του διαφαινόμενου προβλήματος.

Σημειώνουμε ότι αν διακοπεί η αεροπορική γραμμή ή μειωθούν τα δρομολόγια από και προς την Πάρο, η οικονομική ζημιά που θα προκληθεί είναι μεγάλου μεγέθους. Θυμίζουμε ότι κατά την προηγούμενη χρονιά, είχαμε κατά 22% αύξηση στους επιβάτες που αποβιβάστηκαν στο μικρό αεροδρόμιο του νησιού μας.

Οι ευθύνες του κ. Σπίρτζη, της κυβέρνησης και των τοπικών βουλευτών, θα είναι πολύ μεγάλες, σε περίπτωση που διακοπούν τα αεροπορικά δρομολόγια στο νησί μας.

Στο παρασκήνιο ακούγονται πολλά για την επιδότηση των λεγόμενων άγονων γραμμών, καθώς και για συμφωνίες κάτω από το τραπέζι μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, και στελεχών του υπουργείου.

Το θέμα και οι φήμες σχετικά με το νέο αεροδρόμιο Πάρου και την επιδότηση των άγονων γραμμών αποκτά «υλικό» για κουτσομπολιά, τα οποία βλάπτουν τόσο τους κρατικούς φορείς, όσο και τις επιχειρήσεις αεροπορικού ενδιαφέροντος.

Τέλος, αρνητική εικόνα αποτέλεσε η χθεσινή ανακοίνωση της ΑΜΚΕ για την υπόθεση διακοπής επιδότησης των άγονων γραμμών, αφού ο συγκεκριμένος φορέας που αποτελείται από ιδιώτες, δεν μπορεί να χαράσσει πολιτική για τον τόπο ή να εκφράζει πολιτικές απόψεις.

Δ.Μ.Μ.
http://fileleutheros.net/

Απάντηση της ΑΜΚΕ στο δημοσίευμα του Φιλελεύθερου

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
Με αφορμή δημοσίευμα ιστολογίου της Πάρου, σχετικά με την ενδεχόμενη διακοπή επιδότησης της αεροπορικής σύνδεσης της Πάρου, όπως αυτή διαφάνηκε από τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, επιθυμούμε να διευκρινίσουμε τα παρακάτω:

Η ΑΜΚΕ έχει σαν μοναδικό σκοπό την δημιουργία των προσωρινών εγκαταστάσεων εδάφους του νέου αεροδρομίου Πάρου, ώστε αυτό να λειτουργήσει το ταχύτερο δυνατόν.

Στο πλαίσιο αυτό και χωρίς καμία διάθεση για αντιπαραθέσεις που αποπροσανατολίζουν από το σκοπό μας, δηλώνουμε ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να λάβουμε μέρος σε άγονη πολιτικολογία, παραγωγής εντυπώσεων και μεμψιμοιρίας.

Αυτονόητο είναι ότι παρά το ότι ο καθένας από εμάς έχει τις απόψεις του για το πολιτικό γίγνεσθαι, δεν χαράσσουμε πολιτική για τον τόπο ούτε εκφράζουμε δημόσια πολιτικές απόψεις, όμως διατυπώνουμε εκτιμήσεις που εν τέλει επιβεβαιώνονται από τα γεγονότα.

Χαρακτηριστικά επισημαίνουμε ότι, όπως προέκυψε από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Πάρο το Δεκέμβριο του 2015, με την παρουσία στελεχών της AEGEAN, ανεξαρτήτως επιδότησης, η δυνατότητα εξυπηρέτησης της γραμμής ΑΘΗΝΑ - ΠΑΡΟΣ είναι πεπερασμένη με τη χρήση των υπαρχόντων αεροσκαφών που εξυπηρετούνται από το υπάρχον σε λειτουργία αεροδρόμιο και βαίνει μειούμενη λόγω ακριβώς της περιορισμένης διεθνώς διαθεσιμότητας αεροσκαφών αυτού του τύπου.

Ηδη τα στελέχη της AEGEAN είχαν τότε δηλώσει ότι οδηγούμαστε σε μείωση των διαθέσιμων θέσεων για το λόγο αυτό.

Μοναδική διέξοδος για αύξηση των διαθέσιμων θέσεων, λόγω της χρήσης μεγαλύτερων αεροσκαφών είναι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Αυτό επιδιώκουμε. Αν αυτό θεωρείται από το ιστολόγιο χάραξη πολιτικής ή έκφραση πολιτικής άποψης, εμείς δηλώνουμε ότι καμία τέτοια πρόθεση δεν υπάρχει.

Επιδιώκουμε αξιόπιστη και προσιτή οικονομικά αεροπορική συγκοινωνία. Επιδιώκουμε άνοιγμα της Πάρου και σε νέους αεροπορικούς προορισμούς. Επιδιώκουμε άνοιγμα της Πάρου και σε νέους αερομεταφορείς.

Ο στόχος πάντα είναι ένας. Αξιόπιστη και προσιτή αεροπορική σύνδεση της Πάρου με πολλούς προορισμούς και με πολλούς αερομεταφορείς. Αυτό είναι εφικτό μόνο αν λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο. Ας το καταλάβουμε όλοι μας όσο είναι καιρός. Ας στηρίξουμε την προσπάθεια όλοι και δυναμικά. Μόνο έτσι η Πάρος θα επιβιώσει και θα αναπτυχθεί.

Η ΑΜΚΕ δεν πρόκειται να μπει σε σχολιασμούς κουτσομπολιών και πολιτικαντισμών, από οπουδήποτε και αν προέρχονται και είμαστε όλοι πρόθυμοι να προσέλθουμε σε οργανωμένο διάλογο για ενημέρωση στα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και τις προοπτικές του εγχειρήματος.

Ο τόπος χόρτασε από δήθεν πολιτικές που δεν του προσέφεραν τίποτα. Η ενεργοποίηση και επιδίωξη λύσεων θα φέρει αποτέλεσμα. Αρκεί όλοι να πιστέψουμε και να ενεργοποιηθούμε.

Πάρος 7-2-2016
Από την ΑΜΚΕ

Σπίρτζης στη Βουλή: «Οι άγονες γραμμές που δεν είναι άγονες να ανησυχούν»!

Αλλαγές στο τοπίο των άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Σπίρτζης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Σταμάτη την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου.

Όπως είπε οι άγονες γραμμές κοστίζουν ετησίως 45 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε ότι πρέπει να αξιολογήσουμε αν όντως κάποιες από αυτές τις γραμμές είναι άγονες.

Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά σε συνδέσεις όπως Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, Αθήνα-Σκύρος, Αθήνα-Ζάκυνθος κ.ά., ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν θα θιγούν οι πραγματικά άγονες γραμμές.

Ο κ. Σπίρτζης εξήγγειλε «ριζική αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών» βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων -εποχικών, πληθυσμιακών, επιβατικής κίνησης, διαχωρισμού της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων από τους επισκέπτες, προορισμού, χιλιομετρικής απόστασης, αναπτυξιακών και φυσικά τουριστικών.

Απαντώντας δε στις έντονες αντιδράσεις του κ. Σταμάτη, ο οποίος είπε ότι οι συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου 2016 και ότι η κυβέρνηση μελετά να προκηρύξει νέους διαγωνισμούς που σημαίνει ότι οι άγονες γραμμές θα ξεκινήσουν μετά από έξι μήνες, ο υπουργός τόνισε ότι κάποιες από τις σημερινές άγονες γραμμές «δεν είναι εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά ρουσφέτι σε συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρείες».

Ο κ. Σπίρτζης πάντως ξεκαθάρισε ότι οι περιοχές που πραγματικά χρειάζονται βοήθεια και αποτελούν άγονες γραμμές,όπως Κάλυμνος και Καστελόριζο δεν θα έχουν πρόβλημα,ωστόσο «σε άλλες περιπτώσεις ή θα υπάρξουν δραματικές περικοπές ή και κατάργηση»,προειδοποιώντας: «Οι άγονες γραμμές που δεν είναι άγονες να ανησυχούν»!

Δείτε τον πίνακα με τις 28 «άγονες» αεροπορικές γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom