Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Δραματική η κατάσταση με τους μετανάστες - Μεταθέτουν το πρόβλημα στα νησιά - Εντολή να αφήνουν τους μισούς εκεί

Παραδέχονται την αποτυχία των σχεδίων τους,ενώ τα νησιά «βουλιάζουν» από μετανάστες

 Για να σταματήσουν τις δραματικές εικόνες με το «κυνηγητό» με τους πρόσφυγες στις εθνικές οδούς, μεταθέτουν την ευθύνη στις ναυτιλιακές, καλώντας τες να μεταφέρουν μόλις τους μισούς μετανάστες, από εκείνους που όντως μπορούν.

Δραματικές διαστάσεις λαμβάνει το προσφυγικό πρόβλημα στη χώρα μας, με τις εικόνες από τους μετανάστες που κατά χιλιάδες φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και εν συνεχεία προωθούνται στην ενδοχώρα, δίχως να υπάρχει σχεδιασμός για την εγκατάστασή τους, να κάνουν το γύρο του Διαδικτύου.

Με δεδομένο ότι οι προσφυγικές ροές από την Ειδομένη συνεχίζονται με ρυθμούς... χελώνας, οι πρόσφυγες και μετανάστες που φτάνουν από τα νησιά στην Αθήνα και εν συνεχεία στην επαρχία, ελάχιστη τύχη έχουν, προκειμένου να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την ουδέτερη ζώνη Ελλάδας - ΠΓΔΜ.

Σε αυτό το πλαίσιο, πληροφορίες αναφέρουν πως η κυβέρνηση έδωσε απευθείας εντολή στις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να περιορίσουν κατά το ήμισυ τη χωρητικότητα των πλοίων που κάνουν τα δρομολόγια από τα νησιά του Αιγαίου προς τον Πειραιά.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τα πλοία από τα Δωδεκάνησα, που κάνουν τακτικά δρομολόγια προς το λιμάνι του Πειραιά, δύο φορές την εβδομάδα, μεταφέροντας έκαστο (π.χ. το Blue Star) 1.900 επιβάτες, υποχρεούνται να αλλάξουν το πρωτόκολλό τους και να μεταφέρουν μόλις 950.

Στο πλαίσιο της απόφασης της κυβέρνησης, σύμφωνα με το lesvosreport.gr, ακυρώθηκε το δρομολόγιο του «Tera jet», που επρόκειτο ν' αναχωρήσει σήμερα το βράδυ από Μυτιλήνη για Πειραιά.

Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι, αναμένοντας το «πράσινο φως» από το υπουργείο για να εκτελέσει το δρομολόγιο. Στη Μυτιλήνη αναμένεται να φθάσει και το «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο επίσης θα παραμείνει στο λιμάνι.

Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης έχει ήδη προκαλέσει ένταση σε πολλά νησιά -κυρίως σε όσα έχουν hotspots-, καθώς πρόσφυγες και μετανάστες συνωστίζονται στα λιμάνια, αδυνατώντας να κατανοήσουν για ποιο λόγο τα πλοία δεν «φορτώνουν» ακόμα περισσότερους εξ αυτών, και γεμίζουν μόνο κατά το ήμισυ.

Έτσι, το πρόβλημα μεταφέρεται και πάλι στα νησιά, όπως π.χ. η Κως και η Λέσβος, που «βουλιάζουν» από πρόσφυγες, μολονότι οι ίδιοι οι αλλοδαποί είχαν λάβει διαβεβαιώσεις ότι δεν θα παραμένουν στα κέντρα καταγραφής και ταυτοποίησης για περισσότερες από 48 ώρες.

Με δεδομένο ότι, για παράδειγμα, από τα Δωδεκάνησα τα τακτικά δρομολόγια είναι δύο φορές την εβδομάδα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο κίνδυνος είναι να προκληθεί ένα χάος άνευ προηγουμένου.








Δραματική κατάσταση στον Πειραιά και την εθνική οδό

Στον Πειραιά έχουν εγκλωβιστεί οικογένειες με μικρά παιδιά, αλλά και άνθρωποι κάθε ηλικίας, οι περισσότεροι εκ των οποίων Σύροι και Πακιστανοί, καθώς οι δομές που έχουν δημιουργηθεί για τους μετανάστες στην Αττική έχουν κατακλυστεί, ενώ η προώθησή τους προς τα σύνορα κρίνεται απαγορευτική, καθώς θα δημιουργηθεί επιπλέον συνωστισμός στην Ειδομενη.

Στο Σχιστό αυτή τη στιγμή βρίσκονται 1.400 άτομα, στον Ελαιώνα 900 και στο Ελληνικό 1.500, ενώ άλλα 1.000 άτομα εκτιμάται ότι βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί, πάντως, στον Πειραιά είναι το γεγονός ότι στα κτίρια των σταθμών επιβατών αρκετών εκατοντάδων τετραγωνικών, που βρίσκονται στις προβλήτες Ε1 και Ε2, δεν υπάρχει πια χώρος για περισσότερους ανθρώπους.

Επίσης, στον υπαίθριο χώρο των προβλητών έχουν στηθεί σκηνές, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι θα προσπαθήσουν να βγάλουν τη νύχτα σκεπασμένοι σε sleeping bag.

Ταυτόχρονα, συνωστισμός επικρατεί στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, καθώς χιλιάδες πρόσφυγες από Κοζάνη, Αλμυρό και Τρίκαλα εγκατέλειψαν καταυλισμούς και λεωφορεία και ξεκίνησαν με τα πόδια, με σκοπό να φτάσουν στην Ειδομένη.

Άνδρες, γυναίκες και μικρά παιδιά περπατούν επί ώρες για να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ η Αστυνομία αδυνατεί να τους σταματήσει. Διαβάστε περισσότερα εδώ






http://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom