«Πονοκέφαλο» σε Φον ντερ Λάιεν και Μέτσολα θα φέρει το e-mail από την Αθήνα για τα Τέμπη και τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στο ευρωκοινοβούλιο για τρίτη φορά την ερχόμενη Τετάρτη η Μαρία Καρυστιανού.
Η ίδια θυμίζει τα πρόσφατα τρομακτικά περιστατικά στον ελληνικό σιδηρόδρομο γράφοντας ότι «την περασμένη εβδομάδα, ένα δέντρο μπήκε στην καμπίνα ενός τρένου με εκατοντάδες ταξιδιώτες και δύο τρένα σταμάτησαν την τελευταία στιγμή μόλις συνειδητοποίησαν ότι κατευθύνονταν προς αντίθετες κατευθύνσεις σε μια γραμμή».
Η κ. Καρυστιανού εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά του κ. Μητσοτάκη θυμίζοντας ότι εκείνος είχε σπεύσει πέρυσι να αποδώσει την τραγωδία σε «ανθρώπινο λάθος» «πριν καν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα [...] Υπενθυμίζω επίσης ότι οι επίσημες αρχές αμέσως μετά το περιστατικό προσπάθησαν να συγκαλύψουν και να εξαφανίσουν όλα τα στοιχεία από τον τόπο του περιστατικού: Αυτό περιλαμβάνει χημικά στοιχεία και ανθρώπινα λείψανα».
Η κ. Καρυστιανού ανέφερε επίσης ότι πριν το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προτείνει τον απερχόμενο περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας για Επίτροπο εξέλεξε και την ευρωβουλευτή Ελίζα Βόζεμπεργκ, πρόεδρο της επιτροπής μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN).
Σύμφωνα με την κ. Καρυστιανού, η διπλή αυτή εκπροσώπηση εγείρει ανησυχίες για «πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων και για το κατά πόσον μπορεί να διατηρηθεί η απαραίτητη αντικειμενικότητα και ανεξαρτησία».
Το Euractiv τονίζει ότι από τον Φλεβάρη του 2023 το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς βρίσκεται στο προσκήνιο αλλά η δικαστική διαδικασία για τον προσδιορισμό των υπευθύνων προχωράει με αργούς ρυθμούς, ενώ οι συγγενείς των θυμάτων και η αντιπολίτευση καταγγέλλει πως η κυβέρνηση προσπαθεί να συγκαλύψει την υπόθεση.
Το ευρωπαϊκό δίκτυο επισημαίνει πως η αρμόδια εισαγγελέας της Ένωσης, Λάουρα Κιόβεσι, είχε ξεκινήσει έρευνα -πριν την τραγωδία- σχετικά με τη χρηματοδοτούμενη από την Ε.Ε. «σύμβαση 717» που υπογράφηκε το 2014 για την ανακατασκευή και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεχειρισμού στα ελληνικά τρένα.
Οι ειδικοί έχουν υποστηρίξει ότι το δυστύχημα ότι θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν τα συστήματα αυτά είχαν τεθεί σε λειτουργία, ενώ η Κιόβεσι έχει αποκαλύψει δημοσίως ότι οι ελληνικές αρχές εμπόδισαν την έρευνά της.
Η κ. Καρυστιανού αναφέρεται στην έρευνα της εισαγγελέα υπογραμμίζοντας τα εξής:
«Με την εν εξελίξει νομική υπόθεση, την τρέχουσα έρευνα για τη Σύμβαση 717 και τα άλυτα ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, πιστεύω ότι η ανάθεση των αρμοδιοτήτων για τις μεταφορές θα μπορούσε να υπονομεύσει σοβαρά την εμπιστοσύνη του κοινού στην ευρωπαϊκή διακυβέρνηση και τις υποδομές μεταφορών».
Κ. Αρβανίτης: Βάζουν τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα
Σύμφωνα με το Euractiv, η επιτροπή JURI του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία επί του παρόντος εξετάζει τις πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων των υποψηφίων επιτρόπων, δεν μπορεί να εκδώσει γνώμη σχετικά με τη διπλή εκπροσώπηση, επειδή επικεντρώνεται στην οικονομική πτυχή των πιθανών συγκρούσεων συμφερόντων. Ωστόσο, πηγές από την ομάδα της ευρωπαϊκής Αριστεράς δήλωσαν ότι θα θέσουν το θέμα στο σώμα της Ε.Ε.
Σημειώνεται ότι την επόμενη Τετάρτη η Μαρία Καρυστιανού θα μιλήσει στο Ευρωκοινοβούλιο προσκεκλημένη της ομάδας της Αριστεράς. Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Αρβανίτης, σχολίασε πως η παραπάνω επιστολή της προέδρου των θυμάτων «επαναφέρει τον δίκαιο αγώνα της για απονομή δικαιοσύνης για το έγκλημα των Τεμπών στην Ευρώπη.
»Τις καλεί να αναγνωρίσουν έστω και τώρα ότι είναι ανεπίτρεπτο λάθος να αναλάβει ο κ. Τζιτζικώστας το χαρτοφυλάκιο του Επιτρόπου Μεταφορών. Ότι εδώ υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων. Ότι βάζουν τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα» σημείωσε ο κ. Αρβανίτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου