Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Αύξησαν τις τιμές για να τις βάλουν… μειωμένες στο «καλάθι του νοικοκυριού»!


Αποκάλυψη του enikonomia: Και όμως υπάρχουν προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού» που μπήκαν σε αυτό με μειωμένες τιμές, μόνο που αυτές είχαν αυξηθεί… μόλις πριν από 3 ημέρες!

Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτουν διαγράμματα της ίδιας της πλατφόρμας https://e-katanalotis.gov.gr για το πως διαμορφώθηκε η μέση τιμή προϊόντων την τελευταία εβδομάδα.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Όπως θα δείτε στα γραφήματα που σας παραθέτουμε στις 29 Οκτωβρίου προϊόν κόστιζε 4,46 ευρώ με την τιμή του να ανεβαίνει στις 31 του μήνα στα 4,59 ευρώ και να … ξαναπέφτει στα ίδια επίπεδα με της προηγούμενης εβδομάδας με το … άνοιγμα του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Εδώ η πλατφόρμα μας δείχνει ότι το βρεφικό γάλα ενώ είχε πέσει η τιμή του την περασμένη εβδομάδα, μία ημέρα πριν ανοίξει το καλάθι ανεβαίνει και πάλι σε υψηλότερη τιμή από αυτή που είχε στις 26.10.22.

Αν μη τι άλλο αυτά τα γραφήματα δείχνουν τα σοβαρά κενά που υπάρχουν σε αυτόν τον θεσμό του «καλαθιού του νοικοκυριού», πόσο μάλλον όταν η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων που περιλαμβάνει -και τα οποία παρουσίασαν 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και ένα online σούπερ μάρκετ, το e-fresh, που μετέχουν σε αυτό- είναι ιδιωτικής ετικέτας.

Ανέφικτη η σύγκριση τιμών

Μάλιστα, το «καλάθι του νοικοκυριού» έτσι όπως παρουσιάστηκε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως «εργαλείο» σύγκρισης των τιμών των προϊόντων που διαθέτουν οι μεγάλες αλυσίδες.

Και αυτό γιατί… απειροελάχιστα είναι τα προϊόντα που έχει τοποθετήσει στο «καλάθι» η κάθε μία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μπορούν να θεωρηθούν άμεσα συγκρίσιμα: Δηλαδή ακόμη και όταν μιλάμε για το ίδιο είδος κρέατος για παράδειγμα κοτόπουλο, η μία αλυσίδα πχ το δίνει συσκευασμένο ολόκληρο και η άλλη σε φέτες με λιγότερα γραμμάρια.

Διαφορετικές είναι σε κάποιες περιπτώσεις και οι συσκευασίες (άλλα γραμμάρια για το ίδιο προϊόν), ενώ ελάχιστα είναι και τα προϊόντα με επώνυμα brand ευθέως συγκρίσιμα.

Δείτε τις λίστες όλων των super market στο https://www.enikonomia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom