Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

«Δίνουν και παίρνουν» οι τηλεφωνικές απάτες - Τουλάχιστον 3.000 Έλληνες έχουν πέσει θύματα

Τους ζητούν να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα!

Διαστάσεις έχει λάβει και στη χώρα μας το φαινόμενο των τηλεφωνικών εξαπατήσεων, κατά το οποίο κάποιος ή κάποια τηλεφωνεί προσπαθώντας να πείσει το υποψήφιο θύμα του να επενδύσει ένα μικρό στην αρχή ποσό, της τάξης των 250 ευρώ περίπου, σε κρυπτονομίσματα.

Μέχρι σήμερα υπολογίζεται ότι τουλάχιστον 3.000 Έλληνες έχουν πέσει θύματα αυτής της απάτης βλέποντας τις οικονομίες τους να κάνουν φτερά.

Οι απατεώνες τηλεφωνούν από άγνωστους αριθμούς στο υποψήφιο θύμα και το πείθουν να επενδύσει, κυρίως σε κρυπτονομίσματα, όπως είναι το bitcoin, στην αρχή με λίγα ευρώ και όσο το θύμα πείθεται τόσο ανεβάζουν το ποσό της επένδυσης. Όταν ο πολίτης αντιλαμβάνεται ότι τα χρήματα που θεωρητικά έχει κερδίσει δεν μπορεί να τα εισπράξει, οι απατεώνες εξαφανίζονται με το θύμα να έχει χάσει αρκετές χιλιάδες ευρώ. 

Όπως για παράδειγμα συνταξιούχος στρατιωτικός ο οποίος από τον περασμένο Νοέμβριο έχασε τουλάχιστον 52.000 ευρώ

Όπως είπε ο ίδιος: «Με είχαν καλέσει από ένα νούμερο Αγγλίας, μετά από ένα νούμερο που εμφανιζόταν από την Κύπρο και μιλώντας ελληνικά με έπεισαν να ανοίξω έναν λογαριασμό για να επενδύσω. Μου ζήτησαν 250 ευρώ το οποίο έστειλα και μετά μου είπαν ότι το μέλλον είναι στο bitcoin και άνοιξα και άλλο λογαριασμό και τους έδειξα εμπιστοσύνη. 

Η κοπέλα που μου μιλούσε με παρέπεμψε σε έναν υποτιθέμενο μάνατζερ ο οποίος μου ζητούσε χρήματα για να τα επενδύσει. Από τα 250 ευρώ που είχα στείλει άρχισα να στέλνω 500 ευρώ μετά 3000 ευρώ. 

Όταν τους ζήτησα να μου στείλουν πίσω κάποια κέρδη μου έστειλαν τις 3000 πίσω και εκεί τους έδειξα εμπιστοσύνη και έβαλα τότε τις οικονομίες μου στο bitcoin που εκείνοι μου έλεγαν. Μιλώντας με έναν Τζόναθαν Άντερσεν μιλούσαμε επι τρεις μήνες και από τότε έχασα 52.500 ευρώ. Όταν τους ζήτησα τα χρήματα πίσω εκείνοι εξαφανίστηκαν».

Ο συνταξιούχος στρατιωτικός έκανε καταγγελία στην αστυνομία ενώ πήγε και στον Μανώλη Σφακιανάκη τον ιδρυτή και πρόεδρο του CSI institute ο οποίος μιλώντας στο protothema.gr επισήμανε: «Αυτή τη στιγμή εδώ και 6 μήνες περίπου, επικρατεί έντονα στη χώρα μας ένα φαινόμενο το οποίο έχει να κάνει με επενδυτικές απάτες. Οι επιτήδειοι προσπαθούν να πείσουν τους Έλληνες να επενδύσουν σε κρυπτονομίσματα και να χάνουν χιλιάδες ευρώ. 

Οι σπείρες αυτές τηλεφωνούν και προσπαθούν να σε πείσουν να επενδύσεις ξεκινώντας με 250 ευρώ και στη συνέχεια σε πείθουν να βάλεις χιλιάδες ευρώ. Έχουν παιδιά, αγόρια και κορίτσια ηλικίας 25-30 ετών τα οποία μέσω call center όπου τα call center μπορεί να είναι οπουδήποτε στον κόσμο, δεν έχουν συγκεκριμένη διεύθυνση, ή δίνουν ψεύτικη διεύθυνση σε Κύπρο, Γερμανία, Αγγλία ακόμη και Ισραήλ και προσπαθούν να σε πείσουν να ξεκινήσεις τις επενδύσεις. Υπολογίζουμε ότι θύματα αυτή τη στιγμή είναι 2000 με 3000 Έλληνες».

Μια άλλη ξεχωριστή περίπτωση απάτης είναι αυτή του Σ. Μ. (τα στοιχεία του βρίσκονται στη διάθεση του protothema.gr), ο οποίος έχασε 16.000 λίρες Αγγλίας. 

Ο ίδιος μιλώντας στο protothema.gr αποκάλυψε ότι έπεσε θύμα όταν ξεκίνησε να συνομιλεί μέσα από διαδικτυακή πλατφόρμα. «Περίπου στα μέσα Οκτωβρίου του 2020 άρχισα να επικοινωνώ με διαφορετικά άτομα στη διαδικτυακή πλατφόρμα tandem γιατί ήθελα να μάθω μια ξένη γλώσσα μέσω της συνομιλίας με καθημερινούς ανθρώπους και να αρχίσω να αλληλοεπιδράω με ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Γνώρισα μια Κινέζα από το Χονγκ Κονγκ η οποία με έπεισε ότι έχει ένα θείο που εργάζεται σε Τράπεζα. «Ξεκινήσαμε να μιλάμε για επενδύσεις και άρχισα να δίνω χρήματα, προκειμένου να επενδυθούν σε κρυπτονομίσματα και άλλα επενδυτικά προϊόντα. Έφτασα να έχω δώσει 16.000 λίρες Αγγλίας και όταν ζήτησα να πάρω πίσω τα χρήματα, μου ζήτησε άλλες 10.000 λίρες για να βγάλω περισσότερα και να καλύψω και τη χασούρα.

Όταν της εξήγησα ότι έχω έναν κοινό λογαριασμό με τη σύζυγό μου και ότι αυτό δεν γίνεται μου είπε είτε να αγνοήσω τη σύζυγό μου είτε να πάω να πάρω δάνειο. Άρχισα να υποψιάζομαι ότι κάτι δεν πάει καλά. 

Στα μέσα Νοεμβρίου 2020 που είχαν γίνει αυτά με προσέγγισε μια άλλη εταιρεία όπου εκεί συνομιλούσα με μια Ελληνίδα. Τα λεγόμενά της ήταν σχεδόν ίδια με όσα μου είχε πει αρχικά η Κινέζα. Εκεί κατάλαβα ότι επρόκειτο για απάτη και προσπάθησα να πάρω πίσω τα χρήματά μου, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτε. 

Έχω απευθυνθεί στην Τράπεζά μου στην Αγγλία, στην βρετανική αστυνομία, στην Κύπρο και στην Ελλάδα, ενώ επικοινώνησα και με την πλατφόρμα όπου γίνονται οι επενδύσεις και μέχρι στιγμής τίποτε. Έχω απευθυνθεί και στον κ. Σφακιανάκη και αναμένω να δω αν θα λάβω τα χρήματά μου πίσω».

Βασίλης Γούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom