Τρίτη 11 Αυγούστου 2020

Δυστύχημα στη Μύκονο: Ποιος φταίει για τον θάνατο της Καρλότας; (φωτο)


Ο δρόμος-καρμανιόλα και τα φθαρμένα (;) λάστιχα που οδήγησαν στον γκρεμό τα δύο τζιπ με τις επτά Ιταλίδες τουρίστριες - Τι ζητά η οικογένεια της 18χρονης - Κλειδί το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης.

Η οικογένεια του θύματος είναι πεπεισμένη ότι το κορίτσι που βρήκε φρικτό θάνατο στα βράχια στην περιοχή Χουλάκια της Μυκόνου φεύγοντας με νοικιασμένο Ι.Χ. από έναν δρόμο όπου δεν υπάρχουν ούτε διαγράμμιση, ούτε φωτισμός, έπεσε θύμα του άθλιου οδικού δικτύου αλλά και των ασυντήρητων οχημάτων που είχε μισθώσει μαζί με τις φίλες της.

Ο πόνος από τον ξαφνικό, απροσδόκητο χαμό της 18χρονης Καρλότας Μαρτελίνι είναι συντριπτικός για τα μέλη της οικογένειάς της. Εχουν βυθιστεί σε απέραντη θλίψη, όντας σε κατάσταση σοκ. Δεν μπορούν να δεχτούν το γεγονός ότι το κορίτσι τους έφυγε με διάπλατο χαμόγελο από την Ιταλία μόλις ολοκληρώθηκε η σχολική χρονιά βάζοντας πλώρη για τις πρώτες της διακοπές στην Ελλάδα, και δη στο κοσμοπολίτικο Νησί των Ανέμων, για να επιστρέψει τελικά μέσα σε φέρετρο.


Πολλά τα αναπάντητα ερωτήματα για το πώς τα δύο τζιπ στα οποία επέβαιναν το θύμα μαζί με έξι ακόμη Ιταλίδες φίλες της, ακολουθώντας το ένα πίσω από το άλλο, κατέληξαν σε γκρεμώδη περιοχή στα Χουλάκια, σε ένα από τα πιο σκοτεινά και θανατηφόρα σημεία του οδικού δικτύου.

Για να δοθούν απαντήσεις και να αποδοθούν ευθύνες, οι πιο ψύχραιμοι από την οικογένεια της θανούσας ανέθεσαν σε δικηγορικό γραφείο των Αθηνών, το οποίο δραστηριοποιείται και στη Μύκονο, να κινήσει όλες τις απαιτούμενες από τον νόμο διαδικασίες, με σκοπό να πέσει άπλετο φως και να αποκαλυφθούν τα πραγματικά αίτια που έστειλαν στον θάνατο το 18χρονο κορίτσι.

Την υπόθεση ανέλαβε το δικηγορικό γραφείο Αγαπηνός και Συνεργάτες και πλέον αναμένεται το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης από τον ιδιώτη πραγματογνώμονα που όρισε το Τμήμα Ασφάλειας Μυκόνου.

«Προκύπτουν σαφέστατες ευθύνες τόσο συγκεκριμένων προσώπων όσο και της δημοτικής αρχής για την ελλιπή σήμανση, τον φωτισμό και τη συντήρηση του οδοστρώματος», αναφέρει στο «ΘΕΜΑ» ο δικηγόρος Τέλλος Αγαπηνός.


Οι έρευνες των αστυνομικών αρχών επικεντρώνονται στα αυτοκίνητα που είχαν νοικιάσει τα νεαρά κορίτσια, ηλικίας 18-19 ετών (άρα χωρίς πείρα στο τιμόνι), καθώς και στην κατάσταση όπου βρίσκονταν τα συγκεκριμένα οχήματα από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης τους τούς παρέδωσε τα κλειδιά στο χέρι, ευχόμενος στις κοπέλες «ασφαλείς μετακινήσεις» στους δρόμους του νησιού. Και εδώ προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:

Πρόκειται άραγε για αυτοκίνητα που κουβαλούσαν πολλά χιλιόμετρα στις πλάτες τους, όντας κακοσυντηρημένα ή μπορούσαν να μεταφέρουν με ασφάλεια τους επιβάτες στον προορισμό τους; Τι χρονολογίας λάστιχα φορούσαν τα δύο οχήματα; Σε τι κατάσταση βρίσκονταν οι επτά φίλες από την Ιταλία όταν νοίκιασαν τα Ι.Χ.;

Στο βιβλίο συμβάντων του Αστυνομικού Τμήματος Μυκόνου αναφέρεται ότι έγινε έλεγχος με τη μέθοδο της αιμοληψίας για το ενδεχόμενο ύπαρξης αλκοόλ στον οργανισμό των δύο οδηγών πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, αλλά και για πιθανές τοξικές ουσίες, χωρίς όμως να έχουν γίνει γνωστά τα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το βιβλίο συμβάντων, εκείνο το μοιραίο βράδυ αμφότερα τα οχήματα κινούνταν με κατεύθυνση από τη Χώρα προς τον Αγιο Στέφανο, όταν το προπορευόμενο όχημα αλλά και εκείνο που το ακολουθούσε εξετράπησαν διαδοχικά της πορείας τους και κατέληξαν σε βραχώδη τοποθεσία.

Φαίνεται ότι η έξοδος της άτυχης νεαρής από το ανοιχτό τζιπ έγινε με βίαιο και απότομο τρόπο. Πιθανόν να μην μπόρεσε να κρατηθεί στη θέση της από το τράνταγμα της πρόσκρουσης και να εκσφενδονίστηκε στα βράχια, με αποτέλεσμα το 18χρονο κορίτσι από το Κορτσιάνο να βρει τραγικό θάνατο.

Τραγική φιγούρα ο πατέρας της, ο οποίος ταξίδεψε από την Ιταλία στην Ελλάδα για να παραλάβει τη σορό της κόρης του. Ωστόσο, λόγω COVID-19 χρειάστηκε να παρέμβει ο Ιταλός υποπρόξενος και να σταλεί ειδικό αεροπλάνο ώστε να τη μεταφέρει στην ιδιαίτερη πατρίδα της. Η μητέρας της, συντετριμμένη, στο άκουσμα της είδησης κατέρρευσε και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον σύζυγό της.

Το άψυχο σώμα της Καρλότας Μαρτελίνι μεταφέρθηκε στο Σολομέο, την πόλη όπου η οικογένειά της είχε ζήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα και η άτυχη νεαρή είχε αποκτήσει πολλούς φίλους. Στην πλατεία μπροστά από την εκκλησία του Σολομέο είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες συγγενείς και φίλοι κρατώντας πανό και μπαλόνια για να την αποχαιρετήσουν για τελευταία φορά.

Ελεγχος στις εταιρείες ενοικίασης Ι.Χ.

Την ίδια στιγμή συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι έλεγχοι της Αστυνομίας σε όλες τις εταιρείες ενοικίασης Ι.Χ. στο νησί. Ειδικά μετά την πρόσφατη επίσκεψη στη Μύκονο του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι έλεγχοι ήταν σαρωτικοί και τα ευρήματα εντυπωσιακά.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης είχε αναγγείλει τότε ότι επρόκειτο να μεταβούν άμεσα κλιμάκια από την Τροχαία και την Ασφάλεια Αττικής για ελέγχους που αποσκοπούν αφενός στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και αφετέρου στην αντιμετώπιση της διακίνησης ναρκωτικών.

Ετσι, πριν από λίγες ημέρες η Ομάδα Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) που μετέβη στο νησί έκανε φύλλο και φτερό εταιρεία ενοικίασης οχημάτων προβαίνοντας σε κατασχέσεις αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων των οχημάτων. Επίσης βεβαιώθηκαν τέσσερις παραβάσεις για ζώνη ασφαλείας και μία για τζιπ στο οποίο επέβαιναν παραπάνω επιβάτες από το επιτρεπόμενο.

Συγκεκριμένα, η ΟΕΠΤΑ εντόπισε στη συγκεκριμένη επιχείρηση 21 οχήματα με φθαρμένα ελαστικά και 50 οχήματα που είναι εκτός λίστας ΕΟΤ και είναι προς έλεγχο. Επιπλέον, εντόπισε δύο οχήματα των οποίων είχε λήξει η 12ετία και 7ετία αντίστοιχα και δεν θα έπρεπε να ήταν διαθέσιμα προς μίσθωση, ενώ διαπιστώθηκε και μία παραβίαση πινακίδας STOP. Η ΟΕΠΤΑ προέβη στην αφαίρεση 22 αδειών κυκλοφορίας και 17 πινακίδων.

Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε ανάκληση άδειας για δίκυκλα κυβισμού από 50 κ. εκ. και πάνω, αλλά είχε μισθώσει κανονικά μηχανάκι 125 κ. εκ. Στο πλαίσιο των ελέγχων, αφαιρέθηκαν συνολικά 41 άδειες κυκλοφορίας και 21 πινακίδες. Οι έλεγχοι πρόκειται να συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες, καθώς αναμένεται να μεταβεί και άλλο κλιμάκιο της ΟΕΠΤΑ.

Φρίξος Δρακοντίδης
https://www.protothema.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom