Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Συντριβή Antonov στην Καβάλα: Το χρονικό και τα αίτια της τραγωδίας (φωτο & βίντεο)


Τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης του Antonov και τα πιθανά αίτια της τραγωδίας. Ανασύρθηκαν και οι 8 σοροί του πληρώματος. Έρευνα για τα βλήματα στα συντρίμμια.

Εντοπίστηκαν και ανασύρθηκαν και οι 8 σοροί του πληρώματος του αεροσκάφους Antonov , το οποίο κατέπεσε αργά το το βράδυ ανάμεσα στους οικισμούς Αντιφίλιπποι και Παλαιοχώρι στην Ελευθερούπολη Καβάλας. Τα 8 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο αεροσκάφος ήταν ουκρανικής καταγωγής.

Επίσης, έχει βρεθεί αντικείμενο, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους.

Εν τω μεταξύ, στη δημοσιότητα έρχονται οι τελευταίες στιγμές του αεροσκάφους. Σε επίσημη ενημέρωση για την πτώση του αεροσκάφους Antonov 12 στην περιοχή της Καβάλας το Σάββατο 16 Ιουλίου 2022 προέβη η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) επισημαίνοντας πως για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.

Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.

Μετά το πράσινο φως που άναψε ο Ειδικός Λόχος Αντιμετώπισης Πυρηνικής - Βιολογικής -Χημικής Άμυνας και το ΓΕΕΘΑ το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) βρίσκεται στο σημείο της τραγωδία και ερευνά τα βλήματα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επι τόπου εξουδετέρωση, ανάλογα με την κρίση των πυροτεχνουργών.

Νωρίτερα, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Γιάννης Αρτοποιός, δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες στο χώρο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov.

https://www.ant1news.gr/

Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης εξηγεί τα πιθανά αίτια συντριβής του Antonov

Για τα πιθανά αίτια της πτώσης του Antonov στην Καβάλα, μίλησε στον ΣΚΑΙ ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός, ειδικό σε αεροπορικά δυστυχήματα και εκδότη του περιοδικού «Πτήση και Διάστημα».

Ενδεχομένως ένα πρόβλημα στον κινητήρα που αρχικώς δεν ανησύχησε ιδιαίτερα το πλήρωμα ή τουλάχιστον δεν το οδήγησε στην άμεση απόφαση για προσγείωση, εξελίχθηκε ραγδαία σε σημείο που ήταν πέραν από τις δυνατότητες του πληρώματος η αντιμετώπιση του.

Πιθανότατα η εξέλιξη της φωτιάς σε έναν από τους δύο κινητήρες ήταν ραγδαία, εκτίμησε εξηγώντας πως υφίσταται σύστημα πυρόσβεσης στο αεροσκάφος αλλά. όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «μη φανταζόμαστε ένα αεροπλάνο σαν πυροσβεστική υπηρεσία» αφού συνήθως υπάρχουν δύο φιάλες ανά κινητήρα που είναι κατ’ ουσίαν δύο μεγάλοι πυροσβεστήρες κι αν εξαντληθούν δεν υπάρχει πλέον τρόπος για πυρόσβεση εφόσον η φωτιά έχει επεκταθεί.

«Η φωτιά είναι ό, τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε ένα αεροσκάφος», τόνισε.

Ο κος Καραϊωσηφίδης συνόψισε το χρονικό της μοιραίας πτήσης και τα υπάρχοντα στοιχεία που γνωρίζουμε επισημαίνοντας πως το Antonov, πετώντας εντός του ελληνικού εναέριου χώρου- όπου και η Ελλάδα είναι πλέον υπεύθυνη για τον έλεγχο του αεροσκάφους- ενημέρωσε αρχικά πως θα επιστρέψει, εξαιτίας προβλήματος που παρουσιάστηκε, στον τόπο απογείωσης του και εν συνεχεία αφού προφανώς η βλάβη κλιμακώθηκε εξέπεμψε σήμα κινδύνου ζητώντας να προσγειωθεί αναγκαστικά στην Καβάλα.

«Αυτό εξηγείται ως εξής: Με τέτοιο φορτίο δεν θέλεις να προσγειωθείς σε μια τρίτη χώρα» αναφέρει συγκεκριμένα εξηγώντας επί της ουσίας πως σύμφωνα με τους διεθνής κανονισμούς η προσγείωση αεροσκάφους με επικίνδυνο φορτίο συνεπάγεται την εφαρμογή συγκεκριμένου πρωτοκόλλου με ελέγχους και δυνητικά αυτό μπορεί έστω και προσωρινά για τυπικούς λόγους να κατασχεθεί μέχρις ότου επικυρωθεί πως δεν είναι παράνομο.

Το μοιραίο Antonov, κατευθυνόμενο πλέον προς την Καβάλα κατεβαίνει από τα 21.000 που ήταν το ύψος πτήσης με το οποίο ερχόταν από την Σερβία, στα 15.000 πόδια και σε χρονικό διάστημα τριών- τεσσάρων λεπτών χάνει απότομα ύψος.

Σύμφωνα με τον κο Καραϊωσηφίδη αυτό δεν αποτελεί δείγμα προσπάθειας προσγείωσης του αεροπλάνου αλλά κλιμάκωσης της βλάβης που εκδηλώθηκε πιθανώς είτε γιατί επεκτάθηκε η φωτιά είτε για χάθηκε η ισχύς και σε έναν επιπλέον κινητήρα.

«Χάνει 13,5 χιλιάδες πόδια δηλαδή περίπου 4 χιλιόμετρα με αποτέλεσμα να καταλήξει» επισημαίνει προσθέτοντας πως όπως αποτυπώνεται στα βίντεο που έχουμε δει, δεν πέφτει από τον ουρανό σαν πέτρα, όπως έχουμε δει να συμβαίνει με άλλα αεροσκάφη, αλλά ολισθαίνει.

«Οργώνει το χωράφι για περίπου 250-300 μέτρα» εξηγεί πιο συγκεκριμένα αναφέροντας πως σε αυτή τη φάση το Antonov ήδη έχει αρχίσει να διαλύεται και ενδεχομένως για αυτόν τον λόγο βρέθηκαν σοροί και εκτός του σημείου της φωτιάς.

Από εκεί κι έπειτα, με την συντριβή της ατράκτου σημειώνεται έκρηξη καυσίμων και πυρομαχικών.

«Ιδιαίτερα τα πυρομαχικά είναι διάσπαρτα», παρατηρεί.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον κο Καραϊωσηφίδη, αυτό ο τύπος αεροσκάφους δύναται να προσγειωθεί και με δύο κινητήρες αλλά είναι δύσκολο να διατηρηθεί ύψος κατά την πλοήγηση προς το αεροδρόμιο στο οποίο επιχειρεί να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση εφόσον φέρει βαρύ φορτίο.

https://www.skai.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom