Την …καλύτερη ιδέα βρήκε φαίνεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να υπάρξει επιτάχυνση της
ολοκλήρωσης των μεγάλων δημοσίων έργων. Αυτή συνίσταται στο ότι ιδιώτες εργολάβοι θα εποπτεύουν τους ιδιώτες εργολάβους!
Γράφει ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΣ
Την ιδέα αυτή ανέπτυξε ο Κωνσταντίνος Α.Καραμνλής, ο αρμόδιος υπουργός δηλάδή, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου παραβρέθηκε λόγω της υποχρέωσης του να ενημερώνει το κοινοβούλιο για συμβάσεις που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν αυτό του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου και συγκεκριμένα το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα.
Με αφορμή το έργο ο Κ.Καραμανλής ανακοίνωσε πως «θα δρομολογήσουμε διαδικασίες όπως η ιδιωτική επίβλεψη» υποστηρίζοντας ότι «καλό είναι να βλέπουμε τι γίνεται έξω από το μικρό μας χωριό, δηλαδή στην Ευρώπη».
Επισήμανε επίσης ότι «πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στα ΣΔΙΤ, θέλουμε να βάλουμε τους ιδιώτες στην επίβλεψη των έργων, γιατί ουσιαστικά με το κράτος δεν γίνεται επίβλεψη». Μάλιστα απαντώντας στην κριτική που του ασκήθηκε από το ΚΚΕ είπε ότι «δεν ζούμε στην εποχή του Σοβιέτ, ζούμε στον 21ο Αιώνα».
Για την απόφαση αυτή της κυβέρνησης ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών επικαλέστηκε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στα έργα. Τόνισε πως «προσπαθούμε να κάνουμε τομές για να μειωθεί ο χρόνος» επισημαίνοντας ότι από τις βασικές αιτίες των καθυστερήσεων είναι οι «προσφυγές που γίνονται για ψύλλου πήδημα» ενώ υπάρχουν «τεράστιες καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων.
Φυσικά ουδεμία αναφορά δεν έκανε για τις ειδικές ρήτρες στα έργα που προβλέπουν αποζημιώσεις για τον ανάδοχο σε περίπτωση καθυστερήσεων από εξωγενή αιτία (π.χ άναμονή έκθεσης αρχαιολογικής υπηρεσίας), ούτε και στα λεγόμενα «πανωπροίκια» δηλαδή της μετέπειτα αυξημένες κοστολογήσεις των έργων που αποτελούν τον …κανόνα στα ελληνικά δεδομένα.
Αυτές τις συνθήκες κατά την γνώμη του υπουργείου Μεταφορών – Υποδομών θα τα ελέγξουν καλύτερα από το δημόσιο εταιρίες που θα αναλάβουν την εποπτεία του έργου. Δηλαδή προφανώς τεχνικές εταιρίες που θα εποπτεύουν …άλλες τεχνικές εταιρίες, εκείνες δηλαδή που θα αναλάβουν την εκτέλεση.
Ο Κ.Καραμανλής ανέφερε παράλληλα ότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων είναι «μια κακοδαιμονία που ταλαιπωρεί την χώρα» αναφέροντας επίσης ότι «η καθυστέρηση των έργων είναι η διπλή συγκριτικά με την Ευρώπη».
Ένα άλλο σημείο «πάτησε» ο Κ.Καραμανλής ήταν τα κόστη των δημοσίων έργων στην διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως είπε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση «το μόνο πράγμα που κάνατε είναι να ακολουθήσετε και εσείς την πεπατημένη και τις συμβάσεις παραχώρησης να συνεχίσετε και να ολοκληρώσετε πληρώνοντας μάλιστα, ακούστε,πληρώνοντας πανωπροίκια στους εργολάβους 750 εκατομμύρια».
Παράλληλα ο υπουργός που έχει σαφή ευθύνη για την κατάσταση «σαρδελοποίησης» των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε περίοδο πανδημίας υποστήριξε ότι η ιδιωτικοποίηση είναι η απάντηση και σε αυτό το πρόβλημα. Η αρχή μάλιστα θα γίνει από τα λεωφορεία.
Επισήμανε ότι «η κυβέρνηση μεταφέρει συγκοινωνιακό έργο γιατί δεν μπορούμε με τον στόλο που έχουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες, ειδικά με την πανδημία». Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι η μεταφορά θα είναι προς τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά ανέφερε το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι με τους ιδιώτες «το κόστος είναι πολύ μικρότερο, αφού ο ΟΑΣΘ έχει κόστος 3 φορές πιο ακριβό».
Θυμίζοντας την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη όταν το 1990-1993 είχε προωθήσει την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ ο Κ.Καραμανλής εκτίμησε πως «το κοινό δεν το ενδιαφέρει ποιος έχει το συγκοινωνιακό έργο».
Μαλιστα πρόσθεσε ότι «αν πάμε στην Θεσσαλονίκη και δούμε τα 120 λεωφορεία που εκτελούν τις διαδρομές των ΚΤΕΛ θα δούμε ότι το κοινό είναι πολύ ευχαριστημένο». Έθεσε παράλληλα το ερώτημα του «γιατί πρέπει να έχουμε δρομολόγια λεωφορείων που πηγαίνουν στην Ραφήνα όταν πηγαίνει και το ΚΤΕΛ στην Ραφήνα».
Όπως δείχνουν τα πράγματα, στον χώρο των δημοσίων έργων και των συγκοινωνιών θα υπάρξουν …πολλές ευκαιρίες εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όχι όμως για τα λαϊκά στρώματα τα οποία προφανώς έχουν υποβαθμισμένες μεταφορικές υπηρεσίες ενώ οι περικοπές στην συντήρηση των οδικών δικτύων αφήνουν …στην τύχη τους τις φθορές που γίνονται στα ήδη υπάρχοντα δίκτυα.
Είναι χαρακτηριστικό πως δεκάδες είναι οι ερωτήσεις που κατατίθενται κάθε μήνα στην Βουλή για την κατάσταση συγκεκριμένων τμημάτων οδικών αρτηριών. Εκεί δηλαδή που οι κατασκευαστικές εταιρίες δεν έχουν κανένα κίνητρο να παρέμβουν αφού έχουν ήδη πληρωθεί – και με το παραπάνω – για τις υπηρεσίες τους.
https://www.imerodromos.gr/
ολοκλήρωσης των μεγάλων δημοσίων έργων. Αυτή συνίσταται στο ότι ιδιώτες εργολάβοι θα εποπτεύουν τους ιδιώτες εργολάβους!
Γράφει ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΙΒΙΤΣΑΝΟΣ
Την ιδέα αυτή ανέπτυξε ο Κωνσταντίνος Α.Καραμνλής, ο αρμόδιος υπουργός δηλάδή, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου παραβρέθηκε λόγω της υποχρέωσης του να ενημερώνει το κοινοβούλιο για συμβάσεις που υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό. Στην προκειμένη περίπτωση ήταν αυτό του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου και συγκεκριμένα το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα.
Με αφορμή το έργο ο Κ.Καραμανλής ανακοίνωσε πως «θα δρομολογήσουμε διαδικασίες όπως η ιδιωτική επίβλεψη» υποστηρίζοντας ότι «καλό είναι να βλέπουμε τι γίνεται έξω από το μικρό μας χωριό, δηλαδή στην Ευρώπη».
Επισήμανε επίσης ότι «πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στα ΣΔΙΤ, θέλουμε να βάλουμε τους ιδιώτες στην επίβλεψη των έργων, γιατί ουσιαστικά με το κράτος δεν γίνεται επίβλεψη». Μάλιστα απαντώντας στην κριτική που του ασκήθηκε από το ΚΚΕ είπε ότι «δεν ζούμε στην εποχή του Σοβιέτ, ζούμε στον 21ο Αιώνα».
Για την απόφαση αυτή της κυβέρνησης ο υπουργός Μεταφορών – Υποδομών επικαλέστηκε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στα έργα. Τόνισε πως «προσπαθούμε να κάνουμε τομές για να μειωθεί ο χρόνος» επισημαίνοντας ότι από τις βασικές αιτίες των καθυστερήσεων είναι οι «προσφυγές που γίνονται για ψύλλου πήδημα» ενώ υπάρχουν «τεράστιες καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις και τα ζητήματα των απαλλοτριώσεων.
Φυσικά ουδεμία αναφορά δεν έκανε για τις ειδικές ρήτρες στα έργα που προβλέπουν αποζημιώσεις για τον ανάδοχο σε περίπτωση καθυστερήσεων από εξωγενή αιτία (π.χ άναμονή έκθεσης αρχαιολογικής υπηρεσίας), ούτε και στα λεγόμενα «πανωπροίκια» δηλαδή της μετέπειτα αυξημένες κοστολογήσεις των έργων που αποτελούν τον …κανόνα στα ελληνικά δεδομένα.
Αυτές τις συνθήκες κατά την γνώμη του υπουργείου Μεταφορών – Υποδομών θα τα ελέγξουν καλύτερα από το δημόσιο εταιρίες που θα αναλάβουν την εποπτεία του έργου. Δηλαδή προφανώς τεχνικές εταιρίες που θα εποπτεύουν …άλλες τεχνικές εταιρίες, εκείνες δηλαδή που θα αναλάβουν την εκτέλεση.
Ο Κ.Καραμανλής ανέφερε παράλληλα ότι η καθυστέρηση στην εκτέλεση των έργων είναι «μια κακοδαιμονία που ταλαιπωρεί την χώρα» αναφέροντας επίσης ότι «η καθυστέρηση των έργων είναι η διπλή συγκριτικά με την Ευρώπη».
Ένα άλλο σημείο «πάτησε» ο Κ.Καραμανλής ήταν τα κόστη των δημοσίων έργων στην διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως είπε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση «το μόνο πράγμα που κάνατε είναι να ακολουθήσετε και εσείς την πεπατημένη και τις συμβάσεις παραχώρησης να συνεχίσετε και να ολοκληρώσετε πληρώνοντας μάλιστα, ακούστε,πληρώνοντας πανωπροίκια στους εργολάβους 750 εκατομμύρια».
Παράλληλα ο υπουργός που έχει σαφή ευθύνη για την κατάσταση «σαρδελοποίησης» των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε περίοδο πανδημίας υποστήριξε ότι η ιδιωτικοποίηση είναι η απάντηση και σε αυτό το πρόβλημα. Η αρχή μάλιστα θα γίνει από τα λεωφορεία.
Επισήμανε ότι «η κυβέρνηση μεταφέρει συγκοινωνιακό έργο γιατί δεν μπορούμε με τον στόλο που έχουμε να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες, ειδικά με την πανδημία». Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι η μεταφορά θα είναι προς τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά ανέφερε το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι με τους ιδιώτες «το κόστος είναι πολύ μικρότερο, αφού ο ΟΑΣΘ έχει κόστος 3 φορές πιο ακριβό».
Θυμίζοντας την κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη όταν το 1990-1993 είχε προωθήσει την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ ο Κ.Καραμανλής εκτίμησε πως «το κοινό δεν το ενδιαφέρει ποιος έχει το συγκοινωνιακό έργο».
Μαλιστα πρόσθεσε ότι «αν πάμε στην Θεσσαλονίκη και δούμε τα 120 λεωφορεία που εκτελούν τις διαδρομές των ΚΤΕΛ θα δούμε ότι το κοινό είναι πολύ ευχαριστημένο». Έθεσε παράλληλα το ερώτημα του «γιατί πρέπει να έχουμε δρομολόγια λεωφορείων που πηγαίνουν στην Ραφήνα όταν πηγαίνει και το ΚΤΕΛ στην Ραφήνα».
Όπως δείχνουν τα πράγματα, στον χώρο των δημοσίων έργων και των συγκοινωνιών θα υπάρξουν …πολλές ευκαιρίες εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όχι όμως για τα λαϊκά στρώματα τα οποία προφανώς έχουν υποβαθμισμένες μεταφορικές υπηρεσίες ενώ οι περικοπές στην συντήρηση των οδικών δικτύων αφήνουν …στην τύχη τους τις φθορές που γίνονται στα ήδη υπάρχοντα δίκτυα.
Είναι χαρακτηριστικό πως δεκάδες είναι οι ερωτήσεις που κατατίθενται κάθε μήνα στην Βουλή για την κατάσταση συγκεκριμένων τμημάτων οδικών αρτηριών. Εκεί δηλαδή που οι κατασκευαστικές εταιρίες δεν έχουν κανένα κίνητρο να παρέμβουν αφού έχουν ήδη πληρωθεί – και με το παραπάνω – για τις υπηρεσίες τους.
https://www.imerodromos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου